Olisitko sinä harmistunut, jos kaverisi / sukulaisesi ei maksaisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itte annetaan pelkästään vaivanpalkaksi 50€ henkilölle joka tuo ja vie meidät meidän omalla autolla esim. lentokentälle tai satamaan Helsinkiin. Ja matkaa tulee kaiken kaikkiaan noin 600km.

Ei ois pokkaa pistää edes lähisukulaista kuskaamaan noin paljoa omalla bensalla ja autolla ilman minkäänlaista korvausta.

Itse sanoisin siskolle että bensakin maksaa ja vink vink.

Jos siskolla ei ole omaa autoa, hänellä tuskin käsitystä bensan kulutuksesta ja siihen menevästä rahasta. Hän on sanonut ettei hänellä ole käteistä: minusta hän siis odottaa että sanotte jonkun summan jonka hän sitten kerralla maksaisi käteen (tietää kuinka paljon nostaa rahaa) tai tilille.

Kyllä minäkin kimppakyydeistä pyydän pistämään viestin paljon maksoi, kun harvoin on sopivaa käteistä mukana.

Jos on lisää kyydityksiä tiedossa, niin sano ennen seuraavaa kyytiä, että "katsotaan näiden ajojen jälkeen paljon bensoihin on yhteensä mennyt, voit sitten maksaa kaikki kyydit kerralla". Älä missään tapauksessa jätä epäselväksi, että aiot pyytää rahaa.

No jos on niin vässykkä, että ei kehtaa OMALLE SISKOLLEEN sanoa että maksaa päiväkausien ja tuhansien kilometrien autollarälläämiset niin silloin pitää olla ilman rahaa.

Kyllä. Ajan ammatikseni niin en enää ajele vapaa-ajalla huvikseni. En osaa enää olla ajattelematta paljonko kilometri maksaa, kauanko siihen menee aikaa tai paljonko tekisin jollain reissulla tiliä. Mutta jos matka on tiedossa niin osaan kyllä kertoa hintanikin etukäteen millä suostun kuskaamaan. Kaikki ylimääräinen hupi ajamisesta on kuihtunut jo aikapäiviä sitten.

Mua rupes oikeesti jo kiinnostamaan, että paljonko noita kilsoja on tällä bensarahalla sitten tullut? Jos ajoa on ollut neljänä päivänä ja lähinnä Etelä-Suomessa, niin sittenhän on mennyt kaikki päivät autossa istuessaan..... Onko oikeesti ollut näin vai liioitellaanko täällä nyt aika rankasti?

[QUOTE="just";28884915]Mua rupes oikeesti jo kiinnostamaan, että paljonko noita kilsoja on tällä bensarahalla sitten tullut? Jos ajoa on ollut neljänä päivänä ja lähinnä Etelä-Suomessa, niin sittenhän on mennyt kaikki päivät autossa istuessaan..... Onko oikeesti ollut näin vai liioitellaanko täällä nyt aika rankasti?[/QUOTE]

Todennäköisesti liioitellaan, mutta vaikka olisikin 100 e, on se todella merkittävä summa.

Siihen on mennyt aikaa ja rahaa, kyllä tuosta pitäs pystyä sanomaan. Ei autoilu ole todellakaan ilmaista. Ei kun sanomaan reippaasti että tarvittais ne bensarahat takasin kun pitäs tankata omaakin ajoa varten. Tai tulee maksamaan tankille sitten mukaan. Omatpahan on rahanne jos et ilkeä pyytää, mä kyllä pyytäisin. Ei ole tullut ilmaiseksi meillekään mitään.

Tottakai olisin harmistunut. Olen harmistunut naapurin lainaamastakin jutusta, jonka tilalle vakuutteli ostavansa ja tuovansa uuden heti seuraavana päivänä, kun ei enää sinä päivänä jaksanut kauppaan mennä. Ei minua harmita se rahallinen arvo ( alle euron luokkaa), mutta se, että tunnen itseni petetyksi. Hirveät lupaukset ja vakuuttelut, mutta täyttä tyhjän puhetta. En osaa luottaa kyseiseen ihmiseen yhtään enää, tosin eipä ollut kovin kummoiset oletukset sitä ennenkään.

Todennäköisesti liioitellaan, mutta vaikka olisikin 100 e, on se todella merkittävä summa.

Tietysti on merkittävä summa!
Lähinnä sitä mietinkin, että jos ajoa on oikeesti ollut jo niin paljon, sehän vie jo sen verran kuluja ja aikaa, että ei pitäisi olla mitään nolostuttavaa pyytää niitä rahoja!
Tämä kun on todellakin eri asia, kun jos muutaman iltana oltaisiin käyty ajelemassa muutama kymmenen kilometria jonkun tarpeen takia.... Mutta aikamoista suhailua tämä on ollut silloinkin, jos liioiteltu puolella :D

Ap selittää sen verran sekavasti että edelleen on enemmän kuin epäselvää missä ja milloin on oikeasti on ajeltu, henkilö- vai muuttoautolla ja kuinka pitkiä matkoja...

No meillä ei sillälailla pyydellä bensarahoja perheen kesken, vaikka olisikin isompi matka kyseessä, mutta se nyt on vaan meillä tapana. Totta kai sun pitää uskaltaa kysyä niitä rahoja, jos asiasta on sovittu. Varsinkin kun kyseessä on isompi summa. Jos on taloudellisesti tiukkaa itsellä, niin sillon pitäisi kyllä hoitaa tollaset jo tankatessa, ja kysyä samalla hetkellä se raha. Tai ylipäätään tankata auto itse alunperin täyteen, ja sitten kuskausten jälkeen kuskattava maksaa aina päivän kuskauksen jälkeen tankin täyteen. Ei tommonen epämääräinen 200e:n heitto kyllä teidänkään puolelta kovin fiksulta toiminnalta kuulosta.

Yhteistyössä