Olisitko sanonut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hups!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hups!

Vieras
Olin tänään kaupan kassajonossa ja viereisellä kassalla oli jonossa nuori nainen, joka oli pukeutunut leginsseihin ja hameeseen. Ihan kivan näköiset vaatteet, ainut, mikä hiukan jäi vaivaamaan, oli, että hame oli takaa jäänyt ( vessakäynnin yhteydessä?)osittain sinne leggareitten kauluksen alle. Hiukan noloa... Mitä olisit tehnyt? Menisitkö vieraalle ihmiselle vaivihkaa sanomaan, että psst, muuten... Itse kyllä toivoisin, että jos itselle sattuisi noin, joku, vaikka vieraskin sanoisi asiasta, etten puolta päivää viuhtoisi kaupungilla naurettavan näköisenä. Kavereille ja tutuille olen sanonut, että jos on vaikka ripsarit levinneet tai hammastahnaa poskessa tms. sanovat ihan reilusti. Onhan se kieltämättä töissäkin kynnys mennä vaikka miespuoliselle kollegalle sanomaan, jos tältä olisi vetskari unohtunut auki. Mitä olette vastaavissa tilanteissa tehnyt?

Vaikka itsekin vastaavassa tilanteessa (tai jos olis just jotain hammastahnaa poskessa tms) toivon että mulle siitä sanotaan (ventovieraskin),niin olis kyllä iso kynnys sanoa. Jos saisin tilaisuuden sanoa asiasta vaivihkaa,niin ettei muut kuule,niin voisin sanoa. Esim jos tilanne olis vaikka jossain ravintolan/kauppakeskuksen vessassa niin varmaan sanoisin.

Kerran huomautin lastenhoitohuoneessa jollekin äidille jolta oli imetyksen jälkeen jääny "pukeutuminen puolitiehen" (imetystoppi toiselta puolelta auki eli tissi esillä ja päällä läpikuultava pusero..) ja oli kyllä kiitollinen.

Tietysti täytyy sanoa. Minulle kävi kerran niin, että sanoja tuli rauhallisesti luokseni, jopa esitteli itsensä ja sanoi hätiköimättä hameeni helman jääneen ylös. Siinä ei edes muista nolostua toisen ystävällisen eleen äärellä. Tästä oppineena toimin ihan samoin.

Luulen, että ellet satu olemaan nuori satumaisenkomea kolli, niin sellaiset 13 perusprinsessaa tusinasta tarjoaa huomautuksesta avokämmentä: "-ttuko sä mun persusta kyttäät, pervo!"

Sitten koko marketti tuijottaakin sinua sen läpikajastavan arsenion sijaan. Halveksuvasti.

Olisin sanonut ja olen sanonutkin vastaavista jutuista. Koskaan ei ole tultu silmille vaan aina on kiitetty.
Toki olenkin aina sanonut "eihän tää toki ole mun asiani mutta sulla on varmaan vahingossa jäänyt hame vähän hassusti "

Yhteistyössä