Olisitko pärjännyt synnytyksessä ilman miehesi tukea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sonja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olisin varmaan pärjännyt, mutta tylsää se olis ollut.
ja ponnistusvaiheet mulla on ollut niin kamalia, että en oo kyllä tiennyt paikasta tai ajasta mitään, joten kuvittelisin että ihan sama tavallaan oisko tuo mies ollut siinä vai ei.

Mä synnytin yksin. Eikä mulle tullu siinä mieleen että ois jotenki kauheesti harmittanu ku mies ei ollu paikalla. Se on niin kokonaisvaltaista hommaa jotenki se synnytys että kyllä se huomio oli niissä supistuksissa :D Ja mulla oli supistellu jo kaks päivää enkä ollu nukkunu joten ku sain epiduraalin ni vedin vaan unta palloon.

Mies ehti keikaltaan (oli siis sillon töissä, esiintyvänä artistina) mukaan viimeselle 15 minuutille. Ja se oli kyllä kiva ku mies oli paikalla ku tyttö synty. Se oli tärkeetä. :)

Mies vastasi tuosta vierestä, että helposti.. :D

Ihan todellisuudessa oli kyllä korvaamatonta, että mukana oli läheinen ihminen. Miehellä ei ole ollut kovin paljon tekemistä kuin 1/3 synnytyksistä, mutta henkinen tuki ja turva on kyllä minulle ollut.

Paremmin pärjään ilman turhaa yleisöä. Mies oli sektiossa mukana ja harmittaa, että otin mukaan. Tosi tyhmä fiilis maata halvaantuneena siinä kun toinen töllää vieressä. Meni koko juttu ihan pilalle. Seuraavaan synnytykseen en ota mitään tukihenkilöä mukaan. Ajatuskin tutuista töllöttämässä alatiesynnytyksessä tuntuu tosi ällölle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksin synnytin enkä huolisi sinne ulkopuolisia pällistelemään. Mies ehtii kyllä lapsen nähdä kun on syntynyt.

Ulkopuolisia? Ei kyllä käy kateeksi sun miestäs.

Eikä sen sun miestä! Olis se saanu tulla, en kieltämäänkään lähtisi, mutta ei halunnut. Sääli näitä miehiä jotka sinne vängällä vingutaan ja sitten ne on niin järkyttyneitä että... ei se ole miesten paikka, ne on liian heikkohermoisia. Sitten myöhemmin inutaan kun akka vaati...

Olisin mutta kieltämättä etenkin esikoisen kohdalla oli kiva, että oli mies vieressä. Toisen kohdalla miehestä ei ollut sellaista rauhoittavaa hyötyä kuin ekalla kertaa mutta oli mukava, että oli juttuseuraa. Olisi ollut tylsää olla yksin hiljaisessa huoneessa.

Oli korvaamaton tuki :heart:

Muistan miten ihanalta miehen kylmät kädet tuntuivat nivusilla kun avautumisvaiheen supistukset tulivat!
Mies oli muutenkin tosi aktiivinen ja osallistui. Piteli oksennuspurkkia, auttoi vessaan niiden puihojen ja pussien kanssa, pyyhki jopa limatulppaa mitä ponnisteltiin kaksin siellä salissa.

Mä oikeasti yllätyin miten aktiivisesti (ja vapaaehtoisesti)
osallistui :flower:

Yksin synnytin enkä huolisi sinne ulkopuolisia pällistelemään. Mies ehtii kyllä lapsen nähdä kun on syntynyt.

Eikä sen sun miestä! Olis se saanu tulla, en kieltämäänkään lähtisi, mutta ei halunnut. Sääli näitä miehiä jotka sinne vängällä vingutaan ja sitten ne on niin järkyttyneitä että... ei se ole miesten paikka, ne on liian heikkohermoisia. Sitten myöhemmin inutaan kun akka vaati...

:laugh:
Jos sun miehesi on ulkopuolinen teidän? lapsen synnytyksessä niin on se kyllä säälittävää. Mutta monihan käyttääkin miehiä vain siittämiseen, vauvan hoitoon eivät saa osallistua lainkaan. Mun mies on kyllä MIES eikä mikään heikkohermoinen nössö, että ei ole synnytyksessä hermoillut ja ihan on omasta vapaasta tahdosta tullut ja halunnut tulla. Ja edelleen muistellaan yhdessä :heart:

En olisi selvinnyt. Kiireelliseen sektioon päädyttiin ja oli kyllä sellainen shokki minulle, että. Kätilökään ei olisi selvinnyt, kun ei olisi jaksanut taluttaa (kantaa) minua yksin leikkaussaliin ja lapselle myös oli mukava, että pääsi heti isän syliin, kun ei äiditä ollut mihinkään koko loppuvuorokautena.

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Paremmin pärjään ilman turhaa yleisöä. Mies oli sektiossa mukana ja harmittaa, että otin mukaan. Tosi tyhmä fiilis maata halvaantuneena siinä kun toinen töllää vieressä. Meni koko juttu ihan pilalle. Seuraavaan synnytykseen en ota mitään tukihenkilöä mukaan. Ajatuskin tutuista töllöttämässä alatiesynnytyksessä tuntuu tosi ällölle.

Vertaatko miestäsi ja lapsesi isää johonkin tuttuun? Kamalaa sanoa, että oma mies on pilannut sektion.

Mulla oli mies mukana,mutta toivon ettei olis ollut...Ei siitä mitään apuja ollut, täysin hyödytön! Tais olla liian kaamea kokemus kun ihan vitivalkoiseksi valahti ja jalat petti. Ja mulla oli vielä helppo (= ihana) synnytys. Onneksi sain maailman toiseksi parhaan kätilön!

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Oli korvaamaton tuki :heart:

Muistan miten ihanalta miehen kylmät kädet tuntuivat nivusilla kun avautumisvaiheen supistukset tulivat!
Mies oli muutenkin tosi aktiivinen ja osallistui. Piteli oksennuspurkkia, auttoi vessaan niiden puihojen ja pussien kanssa, pyyhki jopa limatulppaa mitä ponnisteltiin kaksin siellä salissa.

Mä oikeasti yllätyin miten aktiivisesti (ja vapaaehtoisesti)
osallistui :flower:

Yök!!! Musta ei olisi sairaanhoitajaksi tai kätilöksi!

Lievää yleistämistä? Mikä urpo se sun miehes on? Yleensä miehet haluaa olla mukana tätä ainutlaatuista tapahtumaa todistamassa.

Pärjäsin ilman miestä, mutta äidistäni oli kyllä iso apu :) Hänkään ei voinut olla siellä kokoaikaa, mutta oli kyllä kiva saada seuraa, ja koska äitini on ollut jo 4 ystävänsä synnytyksessä mukana, hän osasi toimia kätilön apuna hakemassa tavaraa ja ohjaamassa minua. :heart:

ihanko soitit että käykö kateeksi? Lol.

Yhteistyössä