Olisitko mieluummin 3 pojan vai 3 tytön äiti?

  • Viestiketjun aloittaja 3 lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Poikien ja siksi että tytöt on murrosiässä piruja, poikien vaatteisiin ja tilpehööreihin ei mene niin paljon rahaa kuin tyttöjen ja pojat on helpompia kasvattaa.
Näin minäkin ajattelen.
Jos olisi pakko valita.
Itselläni 1 tyttö ja 1 poika ja olen äärimmäisen onnellinen että on molempia kipale. Kasvatuksesta en osaa vielä sanoa, kun tyttö on niin pieni.
 
Tytöt, tällä hetkellä siksi kun on jo kaksi tyttöä ja siihen on niin tottunut. Aiemminkin varmaan olisin valinnut tytöt, omaa sukupuoltani, olisi varmaan tuntunut luontevimmalta jos olisi ollut ihan pakko valita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Meillä on kolme poikaa. Enkä osaa sanoa, olisinko mieluummin kolmen tytön vai kolmen pojan äiti, sillä tytöistähän mulla ei ole kokemusta. Eiköhän se sukupuoli olisi ihan se ja sama. Me ainakin halusimme ensisijaisesti lapsia, emme tyttöjä tai poikia.
no juurikin näin :) :heart: :heart: :heart:
 
jaa kyl mun ukko toivo molempie raskauksie aikana tyttöä,mut totesin molemmis et poika ja niin oli eli valitsen 3 poikaa..en o koskaa ittekää kokenu mitää äiti-tytär suhdetta ni tuskin sellast osaisin ittekää,mut isä-tytär suhde meil toimi :D olipas sekava sepustus :ashamed:
 
:)
Kolmen tytön. Ootan jo ihan piukeena kunhan tyttö kasvaa ja pääsen sen kanssa shoppailemaan, kampaajille, kosmetologeille kaikkia ihanaa..iik :D Tai sit siittä tulee isin prinsessa, kun sen mukana on usein vaihtamassa renkaita tai rämppäämässä autoa, ajaa ruohonlekkurilla, katsoo lätkää jne.. :)
 
juuri näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
ookste oikeest noin tyhmii, et luulette sukupuolen vaikuttavan luonteeseen??
Ei se luonteeseen vaikuta, mutta tutkimustenkin mukaan tyttöä ja poikaa kasvatetaan usein eri tavoin. Ja vaikka näin ei olisikaan, ympäristö muokkaa todella paljon lapsia tiettyihin kaavoihin.

Meillä esim. päiväkodissa puututaan herkästi tytön lyömiseen. Pojat sen sijaan voivat painia aika kauankin ennen kuin kukaan menee väliin siitäkin huolimatta, että kyse ei ole enää hauskasta leikistä. Pojat kun ovat pokia.

Samoin tytöt esim. ohjataan herkemmin rauhallisiin nukke- ja kotileikkeihin ja pojat saavat käyttöönsä temmellystilan ilman sen kummempaa ohjausta mihinkään leikkiin.
peesi kaikkeen. tytöt ja pojat kasvatetaan eri tavalla ja tämä tekee usein tytöistä vaikeita. tytöt eivät saa näyttää negatiivisia tunteita tai osoittaa agressiivisuutta joten he alkavat jupista selän takana ja puhua peetä.

Itse toivoin poikia ennen lapsia, juuri helppouden takia. Saa paremmin liikuntaa kun saa pelata pallopelejä ja heistä on vastusta suuremman voiman takia aikaisemmin ja jos esikoinen on poika, hän jaksaa aikaisemin avata itse oven, ym. konkreettista kun on se vauva käsivarrella.

Mutta eihän noita omia tyttöjäkään mihinkään vaihtaisi, vaikka työläämpiä ovatkin.
 
vieras
Varmaan tyttöjen, koska meillä on jo yksi tyttö ja toinen tulossa. Jotenkin tuntuu siis "helpommalta", mutta varmaan vastaisin just toisin jos meillä olis poika ja toinen poika tulossa.
 
:O
Alkuperäinen kirjoittaja Poikien äiskä:
Kyllä ehdottomasti kolme poikaa:) Ei tulevaisuudessa niitä ei toivottuja raskauksia,ei huora nimittelyjä jne..!
No entäs jos poikas laittaa jonkun tytön raskaaksi? Yhtälailla hän on vanhempi kuin tyttökin on. :eek: Huorittelua voi olla ihan pojilla ja tytöillä jos nyt meinaa noin tulehduttaa välit, normaali murrosikään ei huorittelu kuulu, kiroilu ja angsti ehkä.
 
Poikien äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja Poikien äiskä:
Kyllä ehdottomasti kolme poikaa:) Ei tulevaisuudessa niitä ei toivottuja raskauksia,ei huora nimittelyjä jne..!
No entäs jos poikas laittaa jonkun tytön raskaaksi? Yhtälailla hän on vanhempi kuin tyttökin on. :eek: Huorittelua voi olla ihan pojilla ja tytöillä jos nyt meinaa noin tulehduttaa välit, normaali murrosikään ei huorittelu kuulu, kiroilu ja angsti ehkä.
Joo,tyttöhän saa heti huora maineen jos "antaa" monelle,pojat ovat vaan kovia naistenkaatajia..Ja se tyttöhän siinä tulee raskaaksi ei poika!

 
just
Näihin kyselyihin poikien äidit vastaavat aina että 3 poikaa ja tyttöjen äidit että 3 tyttöä. Ainahan ne omat lapset ovat kaikista ihanimpia. Mulla on kolme tyttöä ja luulenpa että samanlaisia räyhääviä kullanmuruja nuo olisivat poikinakin.

Mä halusin kolme MEIDÄN lasta ja sain ne. Eikä se neljäskään olisi poissuljettu. Ihan sama olisiko tyttö vai poika. :)
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Poikien äiskä:
Kyllä ehdottomasti kolme poikaa:) Ei tulevaisuudessa niitä ei toivottuja raskauksia,ei huora nimittelyjä jne..!
No mutta palstan mukaan puolet miessukupuolesta on itsekkäitä kakaroita, joille ei ole opetettu alkuunnkaan toisten huomioonottamista, sitä, että jokainen tekee oman osuutensa kotona, jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Poikien äiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja Poikien äiskä:
Kyllä ehdottomasti kolme poikaa:) Ei tulevaisuudessa niitä ei toivottuja raskauksia,ei huora nimittelyjä jne..!
No entäs jos poikas laittaa jonkun tytön raskaaksi? Yhtälailla hän on vanhempi kuin tyttökin on. :eek: Huorittelua voi olla ihan pojilla ja tytöillä jos nyt meinaa noin tulehduttaa välit, normaali murrosikään ei huorittelu kuulu, kiroilu ja angsti ehkä.
Joo,tyttöhän saa heti huora maineen jos "antaa" monelle,pojat ovat vaan kovia naistenkaatajia..Ja se tyttöhän siinä tulee raskaaksi ei poika!
Tää on muuten niiiin totta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Näihin kyselyihin poikien äidit vastaavat aina että 3 poikaa ja tyttöjen äidit että 3 tyttöä. Ainahan ne omat lapset ovat kaikista ihanimpia. Mulla on kolme tyttöä ja luulenpa että samanlaisia räyhääviä kullanmuruja nuo olisivat poikinakin.

Mä halusin kolme MEIDÄN lasta ja sain ne. Eikä se neljäskään olisi poissuljettu. Ihan sama olisiko tyttö vai poika. :)
:D No et sitten varmaan huomannut minun vastaustani...
 

Yhteistyössä