Olisitko mieluummin 3 pojan vai 3 tytön äiti?

  • Viestiketjun aloittaja 3 lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
ookste oikeest noin tyhmii, et luulette sukupuolen vaikuttavan luonteeseen??
Ei se luonteeseen vaikuta, mutta tutkimustenkin mukaan tyttöä ja poikaa kasvatetaan usein eri tavoin. Ja vaikka näin ei olisikaan, ympäristö muokkaa todella paljon lapsia tiettyihin kaavoihin.

Meillä esim. päiväkodissa puututaan herkästi tytön lyömiseen. Pojat sen sijaan voivat painia aika kauankin ennen kuin kukaan menee väliin siitäkin huolimatta, että kyse ei ole enää hauskasta leikistä. Pojat kun ovat pokia.

Samoin tytöt esim. ohjataan herkemmin rauhallisiin nukke- ja kotileikkeihin ja pojat saavat käyttöönsä temmellystilan ilman sen kummempaa ohjausta mihinkään leikkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kysykääs:
ei varmana yksikään mies sanoisi että haluaisi 3 tyttöä. Poikakatraasta saisi olla kovasti ylpeä.
no mun mies aina sanoo että onneksi meillä ei ole poikia. kattellu sitä menoa mitä poikalapset saa aikaan. on kuule hyvin ylpeä tyttäristään ja tekee heidänkaa ihan samoja asioita kuin jos olisivat olleet poikia.
 
Mieluummin olisin kolmen tytön. Kumpikin sukupuoli on toivottu, mutta jotenkin tuntuu, että surisin, jos en yhtään tytärtä saisi. Tai tuskin oikeasti surisin, mutta täähän oli hypoteettinen kysymys.

Esikoinen onneksi on tyttö, joten ei tarvii sitä enää pelätä. :D
 
v
Olipas vaikea kysymys.. en kyllä millään osaa vastata. Itsellä 2 poikaa ja 1 tyttö. Välillä oon niin kurkkuani myöten noita tyttöjen juttuja, just kaverisuhteita ym. Mutta ei nuo pojatkaan mitään helppoja oo, niin pirun vilkkaita :D.
 
juups
Meillä on kolme poikaa. Enkä osaa sanoa, olisinko mieluummin kolmen tytön vai kolmen pojan äiti, sillä tytöistähän mulla ei ole kokemusta. Eiköhän se sukupuoli olisi ihan se ja sama. Me ainakin halusimme ensisijaisesti lapsia, emme tyttöjä tai poikia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysykääs:
ei varmana yksikään mies sanoisi että haluaisi 3 tyttöä. Poikakatraasta saisi olla kovasti ylpeä.
Öh... Mun mies on sanonut että valitsis poikien sijasta tyttäret. Siis jos vain yhtä lajia olis tarjolla.
Eikös tuo oo vähän vanhanaikaista nykyään, ettei muka mies haluaisi tyttöjä? Itse tunnen 5 tytön isän ja voi että, kyllä hän on niin ylpeä heistä. Puhuu aina perheestään, että minä ja naiset tehtiin sitä ja tätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kysykääs:
ei varmana yksikään mies sanoisi että haluaisi 3 tyttöä. Poikakatraasta saisi olla kovasti ylpeä.
Mun mies lähestulkoon vannottaa mua, että onhan tämä nytkin masussa oleva tyttö, kun hän ei halua poikaa. :D No ei se tosissaan kuitenkaan oo, ja kaikkia rakastetaan yhtä lailla. :heart:

Pakko vielä lisätä, että meillä ei ainakaan oo mitään harhaluuloja siitä, et tytöt olis rauhallisempia ja kiltimpiä, esikoisemme on sen meille todistanut... :LOL:
 
snif
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysykääs:
ei varmana yksikään mies sanoisi että haluaisi 3 tyttöä. Poikakatraasta saisi olla kovasti ylpeä.
no mun mies aina sanoo että onneksi meillä ei ole poikia. kattellu sitä menoa mitä poikalapset saa aikaan. on kuule hyvin ylpeä tyttäristään ja tekee heidänkaa ihan samoja asioita kuin jos olisivat olleet poikia.
kai sen reppanan pakko niin sanoa, jotenki lohduttaa itteensä kun ei oo poikaa saanu aikaseks :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Voihan sitä noinkin ajatella, mutta sun lapsenlapsia ne olis joka tapauksessa.

Mun lähipiirissä on poika joka tuli 17-v:nä isäksi, tyttö oli 16. Kyllä siinä kummankin perheen tukea tarvittiin.
Mä olen abortin kannalla kun on teinit kyseessä.Lasten ei kuulu tehdä lapsia ja pilata nuoruutensa sillä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja snif:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysykääs:
ei varmana yksikään mies sanoisi että haluaisi 3 tyttöä. Poikakatraasta saisi olla kovasti ylpeä.
no mun mies aina sanoo että onneksi meillä ei ole poikia. kattellu sitä menoa mitä poikalapset saa aikaan. on kuule hyvin ylpeä tyttäristään ja tekee heidänkaa ihan samoja asioita kuin jos olisivat olleet poikia.
kai sen reppanan pakko niin sanoa, jotenki lohduttaa itteensä kun ei oo poikaa saanu aikaseks :(
:LOL: voi sinnuu :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Voihan sitä noinkin ajatella, mutta sun lapsenlapsia ne olis joka tapauksessa.

Mun lähipiirissä on poika joka tuli 17-v:nä isäksi, tyttö oli 16. Kyllä siinä kummankin perheen tukea tarvittiin.
Mä olen abortin kannalla kun on teinit kyseessä.Lasten ei kuulu tehdä lapsia ja pilata nuoruutensa sillä.
No sepä ei olisi sinun päätöksesi, jos poikasi saattaisi jonkun tytön raskaaksi. Eikä siltikään, vaikka oma tyttäresi tulisi raskaaksi. Mutta toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Tämä meidän lähipiirin tapaus on varsin suloinen perhe ja kaikki on mennyt hyvin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
No sepä ei olisi sinun päätöksesi, jos poikasi saattaisi jonkun tytön raskaaksi. Eikä siltikään, vaikka oma tyttäresi tulisi raskaaksi. Mutta toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Tämä meidän lähipiirin tapaus on varsin suloinen perhe ja kaikki on mennyt hyvin. =)
Mä en voisi päättää asiasta.Voisin vain kertoa oman mielipiteeni.Mutta ehkäisystä aion puhua pojalle kun on vanhempi. =)
 

Yhteistyössä