Olisitko kateellinen, jos naapurissasi asuisi tällainen rouva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En olisi kateellinen. Olisin varmaan hyvä ystävä tämän rouvan kanssa, ihailisin hänen kotiaan ja lasten hyvää käytöstä. Olisin varmaan se naapuri joka käy tämän rouvan kanssa salilla ja shoppailemassa vaikken välttämättä mitään ostaisikaan shoppailureissuilla rahan vähyyden takia, mutta voisin hyvin olla makutuomarina rouvalle.

Mä olisin ehkä kateellinen siitä, että sillä on aikaa. Sillä kyllähän mäkin kävisin kampaajalla, matkustaisin ja hoitaisin puutarhaa ja vaikka mitä, jos olisi aikaa. Emmä tosta muusta olis kauheasti kateellinen, tai ainakin toivon, etten ois sellanen ihminen.

Hmmm, jokaisessa täydellisessä kuvassa, on se yksi särö ainakin

:D Meillä oli naapurissa perhe, jota me kutsuttiin jenkkiperheeksi, tyyli kun heillä oli just sellainen. Kaikki näytti niin hyvältä, kauniilta, loistavalta. Pitivät myös omaa perhettä parempana kuin muiden perheitä (itse kuultu heidän sanomiset). Eipä asu toinen vanhemmista enää samassa huushollissa. Tosin käy tasaisin väliajoin näytillä etteivät naapurit huomaisi mitään. :D

Onko se nyt siis tosiaan niin, että tässä kateudeksi lasketaan pelkästään se, että haluaa koko elämänsä olevan samanlaista, kuin tuolla rouvalla? Se ei esimerkiksi ole kateutta, että toivoisi olevansa yhtä varakas?

Ehkä olisin vähän kateellinen, mutta toisaalta itse olen melkein samassa asemassa. Kotona kyllä ja ihanien lasten kanssa eikä miehessäkään valittamista. Mutta rahaa ei ole kyllä ylenpalttiseen lomailuun ja shoppailuun. nautin kyllä enemmän ihan arkisista asioista: omasta pihasta, rauhasta, lapsista... En mä tarvitse vain muuta =)

suurin osa täällä julistaa ettei kadehtisi ollenkaan! niin juu, ja kun täällä juttuja lukee niin kateellisia ja katkeria riittää.. :D kummallinen ristiriita! no itselle kyllä kelpais tuon rouvan elämä mainiosti. mutta kuten jokainen vähänkään ajatteleva ihminen tajuaa, niin eihän kaikki asiat näy ulospäin. varmasti tälläkin rouvalla huolia on, mutta hän ei vaan näytä niitä ulospäin. joten en varmaan siinä mielessä kadehtisi. paremminkin haluaisin ystävystyä hänen kanssaan ja tutustua paremminkin, jos kerran noin mukava ihminen on! :)

En haluaisi, että elämäni ja elintasoni rakentuisi pelkästään miehen varaan. Lisäksi haluan itselleni myös muita älyllisiä haasteita, kuin miten ehtiä kampaajalle ja manikyyriin ennen lasten kotiin tuloa.
'

enpä kuluttaisi aikaa kadehtimiseen. Meah kiteytti hyvin pitkälle omatkin fiilikset, paitsi että minulla ei edes ole sitä pihaa :D Kukin rakentaakon elämänsä sellaiseksi että sitä on hyvä elää.

Hmm voisin ihailla, eli tää positiivinen versio kateudesta, tosin ihailen vaikka ketä erilaisista syistä. Tuossa erityisesti lasten hyviä käytöstapoja arvostaisin ja rouvan urheillullisuutta ihailisin ja voisin häntä kehua siitä ja shoppailuseuraksi voisin mennä. Iloisuus vetäisi varmasti puoleensa ja haluaisin ystävystyä, saan niin paljon voimaa aurinkoisista ihmisistä ja haluan jakaa sitä takaisin. :)

Kuulostaa positiiviselta ihmiseltä ja siitä pidän.

En osaa oikein kadehtia matkustelua, koska vihaan matkustelua. :D
Pihaihminen en todellakaan ole, mutta voisin katsoa että onpas nättiä, kyllähän kaunis ympäristö on aina ihana juttu.
Töissä/koulussa mun on käytävä, muuten se olisi vastoin luontoani joten en osaa kadehtia kotona oloa yhtään, koska voisin jäädä jos haluaisin, mutta en halua.

Kivalta perheeltä kyllä vaikuttaa ja onnelliselta. :)

Yhteistyössä