Olisin kauhuissani jos 40 v tuttavani tekisivät lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jatta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jatta"

Vieras
Siis jos eronneet 40v naiset tai miehet hankkisivat lapsia uusiin suhteisiin joksikin yhteiseksi leluksi. Olisi jotenkin outoa, ja vähän harkitsematonta entisten lasten takia. He jäisi ihan paitsioon. Eroja kun kaiken lisäksi tulee usein monia peräkkäin, olisi perheettömiä lapsia pian joka puolella. Jos saman miehen kanssa tulee iltatähti joko harkittuna tai vahingossa, se ei ole ollenkaan yhtä kummastuttavaa.

Jos itse olisin eronnut lähes 40 v ja uuden miehen kainalossa, niin miettisin tarkasti onko oikein entistä perhettäni kohtaan että alkaisin lisämuksuja pukkaamaan. Olen sitä mieltä, että lapset tehdään yhteen suhteeseen, ja jos se ei onnistu, niin lisää ei enää hommata, ainakaan iäkkäänä.

[QUOTE="jatta";22536802]Siis jos eronneet 40v naiset tai miehet hankkisivat lapsia uusiin suhteisiin joksikin yhteiseksi leluksi. Olisi jotenkin outoa, ja vähän harkitsematonta entisten lasten takia. He jäisi ihan paitsioon. Eroja kun kaiken lisäksi tulee usein monia peräkkäin, olisi perheettömiä lapsia pian joka puolella. Jos saman miehen kanssa tulee iltatähti joko harkittuna tai vahingossa, se ei ole ollenkaan yhtä kummastuttavaa.

Jos itse olisin eronnut lähes 40 v ja uuden miehen kainalossa, niin miettisin tarkasti onko oikein entistä perhettäni kohtaan että alkaisin lisämuksuja pukkaamaan. Olen sitä mieltä, että lapset tehdään yhteen suhteeseen, ja jos se ei onnistu, niin lisää ei enää hommata, ainakaan iäkkäänä.[/QUOTE]

Voi elämä. Ei kai kukaan hanki lasta uuteen suhteeseen "leluksi", eikä ne edellisen suhteen lapset jää paitsioon. Tolla perusteella jokaisessa perheessä sais olla vain yksi lapsi, koska jos tekee toisen lapsen, niin se vauvahan tarvitsee huomiota ja äitiä 24/7, ja kaikki sukulaiset ja tuttavat haluavat nähdä tulokkaan, kaikki huomio on vanhemmalta lapselta pois.

Kaikkea sitä Porvoossa ajatellaankin :D

Voi elämä. Ei kai kukaan hanki lasta uuteen suhteeseen "leluksi", eikä ne edellisen suhteen lapset jää paitsioon. Tolla perusteella jokaisessa perheessä sais olla vain yksi lapsi, koska jos tekee toisen lapsen, niin se vauvahan tarvitsee huomiota ja äitiä 24/7, ja kaikki sukulaiset ja tuttavat haluavat nähdä tulokkaan, kaikki huomio on vanhemmalta lapselta pois.

Kaikkea sitä Porvoossa ajatellaankin :D

Väitän, että uusissa suhteissa iskee kummallisia kuumeita, vaikka lapsia olisi ennestään jo monen eri ihmisen kanssa. Eli siitä tulee mieleen, että he ovat leluja. Ja sitten, on se ihan eri asia että lapsia on ehjässä perheessä useampia ja eri ikäisiä. Mutta jos niillä on monia koteja niin sitä hankalammaksi menee jos niitä on paljon ja todella eri ikäisiä!

Joo, minustakin se on sopimattoman näköistä, kun sellainen selkeästi 40 ikävuoden ylittänyt ämmä kävelee vatsa pystyssä.
Ja sitten kun vaunutellaan, ei ota selkoa, onko se mummo oikeasti mummo vai lasten oikea äiti.

Joskus saattaisin piruillessani sellaiselle lohkaista, että "jaa, se on mummi antanut äidille vapaapäivän lastenhoidosta, voi kuinka herttainen isoäiti lapsilla on" ^^

Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä bitch;22536856:
Joo, minustakin se on sopimattoman näköistä, kun sellainen selkeästi 40 ikävuoden ylittänyt ämmä kävelee vatsa pystyssä.
Ja sitten kun vaunutellaan, ei ota selkoa, onko se mummo oikeasti mummo vai lasten oikea äiti.

Joskus saattaisin piruillessani sellaiselle lohkaista, että "jaa, se on mummi antanut äidille vapaapäivän lastenhoidosta, voi kuinka herttainen isoäiti lapsilla on" ^^

vedä sä kuule vaan vit..u päähä ammä.

Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä bitch;22536910:
Voi voi! Loukkasinko? Mitäs lisäännytte vasta ikäloppuna. =)

Tuleeko sinulle myöhemmin tunne, että voi miksi sanoinkaan niin? Siis sellainen vähän nolo olo. Vai oletko edelleen sitä mieltä, että olipa hyvä lohkaisu.

No ei käytännössä muuten kuin sillai, että ajattelisin omassa mielessäni juttua. Ehkä myös siten, että jos iäkäs eronnut tuttavani alkaisi suunnitella lasta kuulleni, esittäisin muutaman tiukan kysymyksen, kannattaako todella.

En tiedä tuosta tiukkojen kysymysten esittämisestä, kuinka asiallista se on. Mutta hyvä muuten, ettei sinun kauhuissasi oleminen ole kuitenkaan dramaattisempaa:)

Mutta kyllä mä ymmärrän jos tää on kipeä paikka monen ihmisen kanssa lapsia hankkineille. Ja tähän mennessä kukaan iäkkäämpi tuttavani ei ole moiseen sortunutkaan, niin ei ole ollut ajankohtainen asia.

Sinun kaltainen ihminen on juuri sellainen kuka ei uskalla turpaansa aukaista kuin tällä palstalla. Oikea tilanne kun tulisi niin et sanoisi sanaakaan tohon suuntaan. Ajatella voisit mutta uskalla et sanoa. Joten kannattaa pitää täälläkin sormet pois vääriltä kirjaimilta. Opettele pentu ajattelemaan.
Ja toisekseen on aika ikävä mennä sanomaan kenellekkään noin koska et mitenkään voi tietää minkä ikäinen ihminen on.
Tädille kävi meinaan niin, että hänelle sanoi kanssa joku ihminen että oletpa sinä vanhana lapsen tehnyt vai oletko jo mummo. Hmmmm.....tätini oli silloin 26v joten ihan nuori äiti. Ihmiset kun ei osaa katsoa kasvoista minkä ikäinen ihminen oikeasti on.
Miksi menisit mokaamaan itsesi? Siinä voi tulla "turpiin" joten olehan varovainen.

Itse olen sitä mieltä,että jokainen tekee lapsia silloin kuin haluaa oli se ikä mikä tahansa. Vaikka sitten 50v tai 15v. Minulle ei kuulu se mitenkään. Jokainen kai omat voimavaransa tietää. Ja en käsitä miten lapsi kärsii vanhoista vanhemmistä, miksi ei kärsisi nuorista vanhemmista? Tästähän ei puhuta läheskään niin paljon.

Et uskaltaisi koska olet säälittävä luuseri.

No ei käytännössä muuten kuin sillai, että ajattelisin omassa mielessäni juttua. Ehkä myös siten, että jos iäkäs eronnut tuttavani alkaisi suunnitella lasta kuulleni, esittäisin muutaman tiukan kysymyksen, kannattaako todella.

Iäkäs? Onko sun mielestäs 40v iäkäs? Ootko sä joku 18v itse?
Mulla ikää 41v ja en kyllä itseäni vielä iäkkäänä pidä, keski-ikäisenä kyllä.
Mun vanhemmat 62v ja 63v enkä pidä edes heitä vielä vanhoina.

Tähän ei voi muuta todeta, kuin että jos luonto lapsen äidille suo, hän ei ole liian vanha äidiksi. Aivan sama, mitä mieltä sinä siitä asiasta olet. Tuskin sitä tulevaa äitiä jaksaa moiset lapselliset mielipiteet ihan hirveästi edes kiinnostaa.

Minusta on nolompaa, että kolme- tai häthätää nelikymppinen on mummo. Onko siinä jotain hienoa, että lapsia tehdään suvussa lapsen ikäisinä oikein monessa polvessa?

Tähän ei voi muuta todeta, kuin että jos luonto lapsen äidille suo, hän ei ole liian vanha äidiksi. Aivan sama, mitä mieltä sinä siitä asiasta olet. Tuskin sitä tulevaa äitiä jaksaa moiset lapselliset mielipiteet ihan hirveästi edes kiinnostaa.

Minusta on nolompaa, että kolme- tai häthätää nelikymppinen on mummo. Onko siinä jotain hienoa, että lapsia tehdään suvussa lapsen ikäisinä oikein monessa polvessa?

Peesi tälle :) Itse en kanssa tahtoisi tosiaankaan olla mummo jo 40v tai aikaisemmin. Sehän kertoisi jo monsesti siitä että kasvatus ei ole mennyt oikeen putkkeen minulta.

Tässä oli kysymys siitä, että tehdään usean miehen kanssa lapsia ja vielä mummoiässä! Lukekaa tarkemmin, pliis

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22537089:
Peesi tälle :) Itse en kanssa tahtoisi tosiaankaan olla mummo jo 40v tai aikaisemmin. Sehän kertoisi jo monsesti siitä että kasvatus ei ole mennyt oikeen putkkeen minulta.

Ja kerro toki mitä ihmettä kasvatuksella on tekemistä lisääntymisen kanssa? Itse hankin lapset nuorena enkä totisesti koe, että äitini olisi epäonnistunut kasvatustehtävässään!! :D:D Kommentillesi ei voi kun nauraa.

[QUOTE="friida";22537139]Ja kerro toki mitä ihmettä kasvatuksella on tekemistä lisääntymisen kanssa? Itse hankin lapset nuorena enkä totisesti koe, että äitini olisi epäonnistunut kasvatustehtävässään!! :D:D Kommentillesi ei voi kun nauraa.[/QUOTE]

Jos oma lapseni hankkisi lapsia vaikkapa 16-vuotiaana, katsoisin todellakin että jotain on kotikasvatuksessa mennyt pieleen. Joko ehkäisyasioissa tai sitten ihan muuten vaan elämänhallinnassa. Joten sillä tavalla se asia liittyy kasvatukseen.

Yhteistyössä