Olisiko törkeää käydä pyytämässä naapurilta että niiden lapsi lopettaisi pianonsoiton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alakerran muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alakerran muija

Vieras
Se takoo joka ikinen päivä, nyt jo kahden kuukauden ajan, juuri päiväuniaikaan yhtä ja samaa biisiä, jonka soittaa kaikenlisäksi joka ikinen kerta väärin. Niin lahjatonta pianonsoittajaa en ole eläissäni tavannut. Luulisi, että jos joka päivä harjoittelee niin oppisi edes jotain. Hermo menee kun pitää sitä pimputusta kuunnella.

Mies vitsailee että pitäisi kerätä rapusta kolehti että pääsee pianotunneille...

Mutta oikeasti, mitä tässä pitäisi tehdä? En halua missään nimessä riitaa naapurin kanssa, mutta jos ne vielä tuota soitinta rääkkää siinä vaiheessa kun toinen lapsi syntyy niin en takaa mitä tapahtuu. Esikoinen on nyt jo onneksi niin tottunut, ettei herää ääneen. Minua ja miestä (ja varmaan muitakin naapureita) tikuttaa jo pahasti.

Tiedän tunteen ja otan osaa.
Kun asuttiin vielä kerrostalossa, alakerran mummo soitti aina yhtä biisiä eiku-menetelmällä. Se oli ihan hirveää kuunnella esimerkiksi joulunpyhät. Sama biisi ja aina katkesi samasta kohtaa ja alkoi uudelleen.
Ei siitä valittaakaan voi, jos päivällä soittaa.

Miten kukaan edes kehtaa moista miettiä. että ehdottaisi jollekin lapselle että hän lopettaa harrastuksen.

entä jos minä ehdotan sinun kakaralle, että lopettaa paskantamisen?

kysy jos mahdollista että soittaa muuhun aikaan kuin silloin kun on päikkärit, ja sitte kun soittaa niin menette vaikka ulos, kauppan ym. Itse olen ulkona koko päivän kun yläkerran naapuri laulaa melkein päivittäin mikrofooniinsa.. Niin ja kun vauva syntyy niin kerrot huolesi naapurille, joka varmaan ymmärtää kuin itselläkin ollut vauva..

Tuleepa mieleen et kyllä mun kohdalla naapuri tuli rimpauttaan ovikelloo. Olin silloi 10-12v enkä mikään konserttipianisti. Mokoma setä pyys mun porukoilta, et lopettaisin pimputtelun ku häiritsi. Ja niin tein.. onneksi :D

Mun mielestä voi käysä asiallisesti juttelemassa. Pianoissa on vaimentimet. Kuuluuhan ne siltikin. Jos perhe on sijoitatnut satamiljoonaa pianoon niin ei kai ne vaihda sähkö-kuulokkeillisiin :( Mutta ehkä voisi sopia joitain aikoja?

Otan osaa. Tuosta syystä me ollaan lähdetty kerrostalosta. Mä olen ääniyliherkkä. Kyllä muuten helpotti, ihan näin rivarin päädyssäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alakerran muija:
Se takoo joka ikinen päivä, nyt jo kahden kuukauden ajan, juuri päiväuniaikaan yhtä ja samaa biisiä, jonka soittaa kaikenlisäksi joka ikinen kerta väärin. Niin lahjatonta pianonsoittajaa en ole eläissäni tavannut. Luulisi, että jos joka päivä harjoittelee niin oppisi edes jotain. Hermo menee kun pitää sitä pimputusta kuunnella.

Mies vitsailee että pitäisi kerätä rapusta kolehti että pääsee pianotunneille...

Mutta oikeasti, mitä tässä pitäisi tehdä? En halua missään nimessä riitaa naapurin kanssa, mutta jos ne vielä tuota soitinta rääkkää siinä vaiheessa kun toinen lapsi syntyy niin en takaa mitä tapahtuu. Esikoinen on nyt jo onneksi niin tottunut, ettei herää ääneen. Minua ja miestä (ja varmaan muitakin naapureita) tikuttaa jo pahasti.

Viepäs ne paskakoneesi helvetin kuuseen kerrostalosta! Meillä kyllä alle 5v lapset ovat osanneet nukkua ja jos omasi eivät osaa, heivaa perheesi muualle. samoin kuin röyhkeä miehesi ja kakarasi.

Alkuperäinen kirjoittaja olet törkeä:
Miten kukaan edes kehtaa moista miettiä. että ehdottaisi jollekin lapselle että hän lopettaa harrastuksen.

MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ.
MINÄ rakastan hevimusiikkia. Se nyt vain on niin, että sitä soitetaan vain kuulokkeet korvilla nupit kaakossa.

Suihkun äänet, lasten äänet, pesukoneen äänet on asioita erikseen. Pianot pitäisi kieltää kerrostaloista.

Kun se harrastus tunkeutuu muidenkin koteihin, niin ongelmia helposti on.
Et kai työnnä lapsesi paskavaippoja naapurin postiluukusta sisälle?

Tottahan toi on, että mielummin sitä kuuntelisi vaikka remonttiääniä kuin aloittelevan ja lahjattoman "muusikon" harjoittelua.

Harmi, että asialle ei oikein muuta voi tehdä kuin asiallisesti yrittää sopia joku tietty soittoaika, milloin tiedätte lähteä vaikka ulos (tai ainakin yrittää sovittaa vauvan päiväunet eri aikaan, jos huono nukkuja). Toivon hartaasti, että mun naapureiden lapset ei ikinä aloita mitään musiikkiharrastusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri tästä syystä meille tuleekin sähköpiano ja kuulokkeet. "Akustista" pianoa voi harkita ehkä aikaisintaan joskus, jos muutetaan omakotitaloon.

Meilläkin siksi sähköpiano+luurit. Aika lujaa sitä pitää paukuttaa ilmankin että naapuriin kuuluu. Ei silleen kantaudu kun tavallinen piano.

Joo, ehkä odottelen että kakkonen syntyy ja katson mitä siinä vaiheessa on soittolistalla. Sitten on ihan perusteltua käydä pyytämässä että soittaa vaikka hiljempaa tai ei soita just johonkin tiettyyn aikaan. Tietty sit meillä vauva itkee ja naapurit valvoo, että sama myös toisinpäin.

Muuten on tosi kiva hiljainen talo, mutta tuo soitto ja lähinnä sen laaduttomuus nyppii. Ärsyttävää on myös kuunnella niitä 'rymäytyksiä' kun siltä menee itseltäänkin hermo ja alkaa kostaa pianolle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kun se harrastus tunkeutuu muidenkin koteihin, niin ongelmia helposti on.
Et kai työnnä lapsesi paskavaippoja naapurin postiluukusta sisälle?

:laugh: Juuri näiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, ehkä odottelen että kakkonen syntyy ja katson mitä siinä vaiheessa on soittolistalla. Sitten on ihan perusteltua käydä pyytämässä että soittaa vaikka hiljempaa tai ei soita just johonkin tiettyyn aikaan. Tietty sit meillä vauva itkee ja naapurit valvoo, että sama myös toisinpäin.

Muuten on tosi kiva hiljainen talo, mutta tuo soitto ja lähinnä sen laaduttomuus nyppii. Ärsyttävää on myös kuunnella niitä 'rymäytyksiä' kun siltä menee itseltäänkin hermo ja alkaa kostaa pianolle.

Onneksi toi vaikuttaa semmoiselta tapaukselta, jolta voisi olettaa vuoden sisään innostuksen soittoharrastukseen lopahtavan. Tai ainakin voi toivoa...

Tarjoutukaa ostamaan se piano? :D

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Alkuperäinen kirjoittaja Alakerran muija:

Viepäs ne paskakoneesi helvetin kuuseen kerrostalosta! Meillä kyllä alle 5v lapset ovat osanneet nukkua ja jos omasi eivät osaa, heivaa perheesi muualle. samoin kuin röyhkeä miehesi ja kakarasi.

Häh? Sanoin, että esikoinen kyllä nukkuu, mutta että itseäni ärsyttää kuunnella sitä pimputusta. Mistä paskakoneesta puhut? Otitpa kovin henkilökohtaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vihaan tällaisia ihmisiä. se että sinä lisäännyt, ei ole mitään ennekuulumatonta. se että sinä lisäännyt, ei oikeuta sinua vaatimaan yhtään mitään liittyen naapurin harrastuksiin kunhan ne harrastukset tapahtuvat päiväaikaan.
sinun paskaperseillä ei ole mitään oikeutta vaatia muita lopettamaan heille rakkaita harrastuksia.

Yhteistyössä