Olisiko sinusta kauheaa olla 50kg ylipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nih";29686525]Miksi?[/QUOTE]

Selkään sattuisi. Vaatteet puristaisivat. Polviin koskisi kun juoksee. Töissä olisi hankalaa. Ei kai jaksaisi sienestää ja marjastaakaan -ainakaan niin aktiivisesti kuin nyt-
Riski erinäisiin sairauksiin oli suurempi. Patja hajaisi nopeammin. Auto veisi enemmän dieseliä. Kai listaa vois jatkaa vaikka kuinka...

Olisi kamalaa. Mulla on painoindeksi 28 eli ylipainoa muutamia kiloja ja inhottavaa on. En halua olla iso. Kaksoisleuka ällöttää ja inhottaa kun vyötäröllä löllöttää. Tykkään kuitenkin pitää sellaisia hieman tyköistuvia vaatteita, mutta kamalan näköistä, kun tursuaa. Laihdutus menossa ja 7 kg on jo lähtenyt ja vartalo muuttunut melkoisesti. Vielä 5 kg pois niin uskon näyttäväni jo hyvältä.

Selkään sattuisi. Vaatteet puristaisivat. Polviin koskisi kun juoksee. Töissä olisi hankalaa. Ei kai jaksaisi sienestää ja marjastaakaan -ainakaan niin aktiivisesti kuin nyt-
Riski erinäisiin sairauksiin oli suurempi. Patja hajaisi nopeammin. Auto veisi enemmän dieseliä. Kai listaa vois jatkaa vaikka kuinka...

Onpa sulla ja teillä muillakin omituinen kuva siitä millaista muka on lihavan elämä.

[QUOTE="nih";29686544]Nykyään löytää netistä ja ihan tavallisista kaupoistakin hyvin vaatteita enkä tykännyt liikkua hoikkanakaan.[/QUOTE]

Vähän erilainen valikoima on kyllä ylipainoisille. Esimerkiksi pitkät mekot ei isokokoisella vaan näytä samalta kuin hoikalla.

[QUOTE="nih";29686556]Miksi pitäisikään näyttää? mä esim olen tosi pitkäkin niin vaikka olisin hoikka olisin erinäköinen kuin joku n. 160cm nainen.[/QUOTE]

Itse kysyt haittaisiko. Minua haittaisi olla lihava, ihan ulkoisten seikkojen takia. Ihan sen takia, että en näyttäisi hyvältä.

Kyllähän se yht'äkkiä tuntuisi aika kauhealta, jos raskausaikana vajaa 10 kiloa enemmän tuntui kauhealta. Mutta jos siihen on tottunut, niin mikäs siinä sitten, se olisi osa mua ja sillä siisti.

Toodellakin olis vaikeeta olla ittensä kanssa, jos painais puolet enempi! Painan just 50kg ja toivoisin kyl et painaisin muutaman kilon enempi, mut näinkin on hyvä!

[QUOTE="nih";29686549]Onpa sulla ja teillä muillakin omituinen kuva siitä millaista muka on lihavan elämä.[/QUOTE]

Olet ilmeisesti nuori, mutta koko ajan nivelesi kuluvat. Itse olen sairaanhoitaja ja lihavat potilaat meidänkin osastolla kuntoutuvat selvästi hitaammin kuin normaalipainoiset. Kaikenmoinen liikkuminen ja sängystä ylösnousu on hankalaa. Jos on 50 kg ylipainoa ja tuntee olonsa hyväksi niin saa olla tyytyväinen. Ymmärrät kai, että olosi ei tule olemaan hyvä aina. Selvä fakta se, että polvesi eivät kestä, liikkuminen on sinulla vähäistä, jos painoa on kertynyt noinkin paljon eli sydän ja keuhkot eivät saa sitä liikunnan rasitusta mikä on hyväksi. No turhaa paasaan, mutta toivottavasti ymmärrät laihduttaa. Jo 20 kg painonpudotus olisi hyvä asia nivelillesi.

[QUOTE="vieras.";29686580]Olet ilmeisesti nuori, mutta koko ajan nivelesi kuluvat. Itse olen sairaanhoitaja ja lihavat potilaat meidänkin osastolla kuntoutuvat selvästi hitaammin kuin normaalipainoiset. Kaikenmoinen liikkuminen ja sängystä ylösnousu on hankalaa. Jos on 50 kg ylipainoa ja tuntee olonsa hyväksi niin saa olla tyytyväinen. Ymmärrät kai, että olosi ei tule olemaan hyvä aina. Selvä fakta se, että polvesi eivät kestä, liikkuminen on sinulla vähäistä, jos painoa on kertynyt noinkin paljon eli sydän ja keuhkot eivät saa sitä liikunnan rasitusta mikä on hyväksi. No turhaa paasaan, mutta toivottavasti ymmärrät laihduttaa. Jo 20 kg painonpudotus olisi hyvä asia nivelillesi.[/QUOTE]

No olen kohta 45v eli en ihan nuori kuitenkaan.

Yhteistyössä