Olisiko sinusta kauheaa jos miehesi elättäisi sinut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos miehellä ois tarpeeksi suuri palkka, niin mikäs siinä.

Jos itse olisin nyt siinä tilanteessa etten saisi MITÄÄN tukia tai pystyisi olemaan töissä, niin veikkaan että jotain pimeää bisnestä alkaisin harrastamaan.
Onneksi tuo taitaa olla aika epätodennäköistä että olisi niin sairas etteikö voisi MITÄÄN töitä tehdä, mutta siltikään ei saisi sairaseläkettä tai muita tukia.

Elättää jo, ei siinä mitään kauheaa minusta ole. Minäkin olen valmis elättämään häntä joskus jatkossa, jos tarve tulee. Yhteen mennään ja yhteen tullaan.

kyllä se kävis itsetunnon päälle ja varmaan tulis jotain alemmuuden tunteita. kai sitä jotain sairaspäivä rahaa kai sais? ja onneks mulla on lapsia on edes lapsilisät.

meinaa jo käydä hankalaksi tämä työttömyyskin.. on noita alemmuuden tunteita...

Jos olis miehellä niin iso palkka, että se pystyis elättää ja saisin käyttää rahaa niin kuin haluaisin, niin ei siinä mitään, kyllä mulle kelpais. Jos taas en saisi mieheltä yhtään ylimääräistä rahaa käyttööni, vaan saisin pelkästään sen mitä tarvitsen, niin en mä ehkä niin haluis elää!

[QUOTE="vieras";28991296]Jos olis miehellä niin iso palkka, että se pystyis elättää ja saisin käyttää rahaa niin kuin haluaisin, niin ei siinä mitään, kyllä mulle kelpais. Jos taas en saisi mieheltä yhtään ylimääräistä rahaa käyttööni, vaan saisin pelkästään sen mitä tarvitsen, niin en mä ehkä niin haluis elää![/QUOTE]

Eli tappaisit itsesi?

En lopettaisi itseäni. Kun sairastuin kroonisesti, menin uudelleenkoulutukseen. Nyt työni on sellaista, että sairauden edetessäkin pystyn tekemään töitä. Vielä pyörätuolissakin pystyn tekemään työtäni.

Ja mitä sitten, kun mies kyllästyy katsomaan tätä elättiä ja lemppaa pihalle. Akka ei saa mitään ja sitten onkin tippunut työelämän ulkopuolelle tyystin, eikä sinne työelämään pääsekään sitten enään takaisin niin helposti.

Avioliitoista 50% päättyy eroon nykypäivänä, kannattaako silloin toimeentulo jättää niinkin epävarman kortin varaan kuin avioliitto? No ei todellakaan kannana, sen ei tarvitse olla kuin 1 kerta kun tämä vaimo huomaa miehensä sihteerin imeneen vuoden pari miehensä munaa ja sitten menee vajaa 2kk ja sihteeri odottaakin lasta miehellesi.

Aika helppo on miehen siinä vaiheessa tehdä valinta: pitääkö vanhan ryppyisen vaimonsa vai vaihtaako puolet nuorempaan ja vähemmän loppuun ajettuun yksilöön, joka on ikänsä puolesta todennäköisesti myös kauniimpi vrt oma vaimo.

Ei olisi kauheaa, mies elättää mut nytkin kun hoidan pieniä lapsia kotona (jos nyt huikeaa hoitorahaa ei lasketa). Toisaalta lasten vähän kasvettua haluaisin kyllä mieluusti tehdä töitä ja sairaseläkkeen puolesta kyllä todellakin taistelisin jos työkykyä todella ei olisi. En siksi, että olisi noloa olla miehen elätettävänä, vaan siksi, että olisi noloa jos yhteiskunta ei huolehtisi kansalaisista.

Minusta ei myöskään olisi kauheaa jos vastaavassa tilanteessa elättäisin mieheni.

No ei olisi kivaa. En kyllä tappaisikaan itseäni, haha. :D Mutta en halua olla elätettävänä, tietenkin tilanteiden vaihdellessa kumpikin on valmis elättämään toisensa, mutta kyllä perusperiaatteella niin että kumpikin tuo rahaa tähän perheeseen.

[QUOTE="vieras";28991467]No ei olisi kivaa. En kyllä tappaisikaan itseäni, haha. :D Mutta en halua olla elätettävänä, tietenkin tilanteiden vaihdellessa kumpikin on valmis elättämään toisensa, mutta kyllä perusperiaatteella niin että kumpikin tuo rahaa tähän perheeseen.[/QUOTE]

+ Kumpikin säilyttäisi jonkinlaisen itsenäisyyden. Riippuvuus ei ole kaunista eikä pidemmän päälle myöskään kestävää suhteen kannalta.

[QUOTE="vieras";28991470]+ Kumpikin säilyttäisi jonkinlaisen itsenäisyyden. Riippuvuus ei ole kaunista eikä pidemmän päälle myöskään kestävää suhteen kannalta.[/QUOTE]

Ei ole kivaa ei siksi mietinkin jatkaako elämää vai ei.

No ei olisi kauheaa jos se siihen suostuisi. Ja jos ei niin sitten erotaan. Kyllä sitä jotain sentään saa jos ei ole puolisoa jolla tuloja.
Vaikka tiukkaahan se tekee. Onneksi mulla on tosiaan edes se pieni eläke. Jätin ottamatta miehen joka laskee joka pennin, ettei vain tarjoa mitään. Vaikka köyhä hänkin on, mutta enpä vierestä alkanut katsella kun hän pistää kaikki rahansa itseensä, ja mulla on tiukkaa lainojeni kanssa, olisi ilmaiseksi tullut luokseni asumaankin mielellään.

[QUOTE="vieras";28991470]+ Kumpikin säilyttäisi jonkinlaisen itsenäisyyden. Riippuvuus ei ole kaunista eikä pidemmän päälle myöskään kestävää suhteen kannalta.[/QUOTE]

Toi on ihan puppua tuo itsenäisyyshöpinä. Ei kenenkään tarvitse olle itsenäinen ja pärjätä yksin! Siksi sitä hakeutuukin toisen kanssa koska on paljon mukavampaa jakaa asiat toisen kanssa. Sen ei tarvitse olla riippuvuutta vaan jakamista. Monet liitot kaatuu juuri siihen että ei haluta takertua, halutaan olla itsenäisiä ja kas kummaa silloinhan on ihan sama onko sitten yksin jos niin haluaa elää.

Mutta aapeen kysymykseen voisin kyllä olla mieheni elätettävänä. Monessa asiassa on ne hyvät ja huonot puolensa ja löytäisin varmasti siitäkin ne hyvät myös.

Yhteistyössä