Olisiko ihan tuhoontuomittu ajatus?

• Viestiketjun aloittaja suru ja ilo
  • Ensimmäinen viesti
tyui
Itseasiassa ristiäiset voi pitää vaikka 1 v, mutta nimi olisi hyvä ilmoittaa maistraattiin parin kuukauden kuluessa. Eikä maistraatti-ilmoituksenkaan myöhästyminen ole suuri ongelma, jos ei ole hakemassa heti kohta passia tms.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
joku muu
Mun mielestä toi olisi ok siinä tapauksessa, että hautjaiset on pääosassa. Eli kun tilaisuus alkaa ristiäiseremonia pikaisesti jonka jälkeen siirrytään itseasiaan. Ja niin että vieraat ovat tietoisia ristiäisistä. Muussatapauksessa on loukkaavaa!

jedita
Mielestäni lapselle oma juhlapäivä. Mummon hautajaiset samassa tilassa samana päivänä loisi ehkä sellaisen surun varjon lapsen iloiselle juhlapäivälle.
Muutoinkin osoittaisi ehkä sellaista kunnioitusta molempia kohtaan, että molemmille oma päivä eikä mitään "kaksi yhden hinnallla"-juhlia.
Siis tämä vain mitä mulla asiasta tulee mieleen.

vierailija
[QUOTE="elämää";30168638]
Vaatisi vaan taitavasti puhuvan papin, joka osaisi nämä kaksi asiaa arvokkaasti ja ajatuksella yhdistää.
Samaa mieltä olen. Perheen jo entuudestaan tunteva pappi osaa luoda puheen luonnikkaasti, mutta motivoinut pappi osaa kaivaa ne oikeat asiat esille vaikkei perhettä olisi entuudestaan tuntenutkaan. Ja aina on joku jolle ei mitenkään päin kelpaisi.
[/QUOTE]
Kyllä naispiispa vois hoitaa ristiäiset

Yhteistyössä