Olisi noloa jos olisi lapsia esim.3 eri miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Jos tämä kolmas mies kuolee tai tulee ero teetkö taas neljännenkin kanssa lapsia?on siinä sotkuinen perinnönjako.
Toivotaan, ettei noin käy. En itse henkilökohtaisesti toivo kenellekään samaa kohtaloa. Eiköhän kyseinen ihminen ole jo saanut kokea tarpeeksi pahaa elämässään. Ja älä nyt tyhmäksi rupea. Kuten sanoin, ei ole varmaankaan sinun elämääsi vaikuttava asia.. Ihminen eläköön omaa elämäänsä miten haluaa ja keskittyköön siihen.

No mitäs noloa siinä olisi?

Käytäntö voi vaatia hieman järjestelyä, mutta jos ei aivan peräkanaa ole lapsia tehnyt, niin ei välttämättä ole senkään suhteen ongelmaa.
Se on kyllä inhottavaa (muttei silti noloa), jos aikuinen on jokaisen lisääntymiskumppaninsa kanssa ns. perustanut perheen ja vanhin/vanhimmat lapset ovat joutuneet tottumaan jo useaan uusperhekuvioon - ja aina pettymään.

[QUOTE="vierailija";28181922]Niin, no mietippä tätä.. pariskunta menee naimisiin, saavat kaksi lasta. Tulee ero. Nainen löytää ihanan uuden miehen, jonka kanssa ylionnellinen, saavat lapsen, mutta lapsen isä äkisti kuolee. Pitäisikö naisen jäädä nyt tämän jälkeen yksin, koska olisi noloa, jos löytäisikin uuden miehen ja saisi lapsia? Näin onneksi näin ei käynyt vaan nainen löysi uuden ihanan miehen, meni naimisiin ja sai kaksi lasta lisää. Nyt elää onnellisesti, eikä kadu sitä, että on viisi ihanaa lasta, kolmen eri miehen kanssa.[/QUOTE]

Niinpä, melkein kuin olisit minusta kirjoittanut! Ensimmäisestä liitosta yksi lapsi vain, nyt yhteensä neljä!

"nappi"
Tässä kuvioissa entinen tulee minulle mieleen se, että mitäs sitten , jos käy niin ikävästi, että perheen äiti kuolisi? Lapset erotettaisiin toisistaan näiden päätyessä omille isilleen.

"niin"
[QUOTE="nappi";28182111]Tässä kuvioissa entinen tulee minulle mieleen se, että mitäs sitten , jos käy niin ikävästi, että perheen äiti kuolisi? Lapset erotettaisiin toisistaan näiden päätyessä omille isilleen.[/QUOTE]

Siksi on mahdollista käräjillä vahvistaa oheishuoltosopimus. Silloin lapset menevät kaikki oheshuoltajan hoiviin.

[QUOTE="nappi";28182111]Tässä kuvioissa entinen tulee minulle mieleen se, että mitäs sitten , jos käy niin ikävästi, että perheen äiti kuolisi? Lapset erotettaisiin toisistaan näiden päätyessä omille isilleen.[/QUOTE]

No mulla esikoinen on asunut omillaan jo liki 7 vuotta, tyttö asuu koulun asuntolassa jo muutenkin viikot, eli meidän tapauksessamme ei tarvitsisi lapsia sen kummemmin erottaa!

Joten parempi olisi olla tekemättä lapsia tuosta syystä?

Tai sitten lapset pääsisivät kaikki samaan paikkaan sijoitukseen.

"Saana"
[QUOTE="vieras";28181929]Mä linkin miettinyt että miksi jotkut haluavat aina uudessa suhteessa lapsia? Miksi? Eikö se jo riitä jos on vaikka kolme lasta ja sitten erotaan ja uudessa suhteessa halutaan taas uusia lapsia. Miksi?????[/QUOTE]

Mä olen eronnut, mutta mulla on vain yksi 10v. lapsi. Jos mä löydän uuden miehen, niin miksi en saisi saada lisää lapsia varsinkin kun mielestäni mulla ei ole lapsiluku täynnä?

• Tykkää
Reactions: Kurjenkello
"vierailija"
onneksi on ydinperhe.
Mitä jos sinun ydinperheesi joskus hajoaa ja tulee ero. Tämän jälkeen löydät ihanan uuden miehen, jolla ei olekaan lapsia ja haluaisi näitä sinun kanssasi. Mitä teet? Heivaatko miehen pellolle sen takia, että et voi tehdä lapsia, koska se olisi noloa, että sinulla olisi lapsia kahden miehen kanssa?
Toki, en tällaista sinulle toivo.
Tälläisia arvojako lapsillesi opetat?

"Saana"
Mun eräs ystävä on myös eronnut ja kahden lapsen äiti. Sanoi useamman vuoden ajan, että ei enää yhtään lasta lisää. No kuinka kävikään. Hän löysi uuden miehen joka oli lapseton. Nyt heillä on yksi yhteinen lapsi. :)

hyi
[QUOTE="vierailija";28182234]Mitä jos sinun ydinperheesi joskus hajoaa ja tulee ero. Tämän jälkeen löydät ihanan uuden miehen, jolla ei olekaan lapsia ja haluaisi näitä sinun kanssasi. Mitä teet? Heivaatko miehen pellolle sen takia, että et voi tehdä lapsia, koska se olisi noloa, että sinulla olisi lapsia kahden miehen kanssa?
Toki, en tällaista sinulle toivo.
Tälläisia arvojako lapsillesi opetat?[/QUOTE]

En usko että eroamme enkä tässä lähempänä 50v enää lisäänny.

Yhteistyössä