Olisi mielenkiintoista kuulla naisten näkemyksiä miehistä jotka harrastavat pelaamista

• Viestiketjun aloittaja Mietiskelijäää
  • Ensimmäinen viesti
Mietiskelijäää
No minä ainakin pelaan. Ajatelkoon siitä kukin mitä haluaa. Välillä (harvoin) saan innostettua vaimonkin mukaan. Pari päivää sitten oli joukkuekaverin tytärkin seuraamassa kun pelattiin matsi ja toimi kommentaattorina mikin välityksellä :D
Onkos teijän tiimissä käyny, niin että joku nukahtaa kesken pelin ja mikistä rupee kuulumaan kuorsausta, se on paha homma varsinkin jos maalivahti nukahtaa. No, eipä sitä voi ku nauraa :D

Perjantaisessiot on joskus aika hillittömiä, ku porukka väsyny duuniviikon jälkeen ja on otettu olutta jonkunverran.

Mietiskelijäää
Huomioitavaa on myös, että minun silmissäni sinä et kuulu edes alkuperäisen kysymyksen joukkoon, sillä et harrasta videopelaamista. Joten ehdottomilla ihmisillä on ehkä jotain totuutta mukana.
Kyllä minä pidän sitä harrastuksena jos pelaat joukkueessa joka kuuluu Euroopan eliittiin, ehkäpä lahjattomien pitää treenata 10 tuntia päivässä :D Mulle riittää vähempikin pelaaminen, että pärjään, yritän pitää pelitaitoja jotenkin yllä ja reenailen yksinäänkin jonkunverran, jos ei pelejä ole.

[QUOTE="bbbbb";29462382]Jos on lapsia, en ymmärrä alkuunkaan päivittäistä pelaamista. Jos lapseton pari, siitä vaan, jokainen voi harrastaa mitä haluaa.
Noin yleisesti ottaen, pidän sitä laiskojen harrastuksena, koska siinä vaan istutaan koneen kanssa.[/QUOTE]

Entä muu pelaaminen? Kortit, shakki, figuurit, lautapelit? Liikunnalliset pelit ainakin ovat sopivia, kuten jääkiekko yms.

IhanaValo
Nojaa, jos se pysyis siinä parissa-kolmessa tunnissa/pvä, tai olis ees selviä taukoja millon olis perheensä kans. Mutta useimpina päivinä ei niin ole.
Joku päivä menee niin että yks istuu koneella kuurit päässä, höpisee mikkiin outoja juttuja, jos lapset sattuukin mekastamaan niin käsketään olla hiljempaa. Ja kun sitä jatkuu tunteja. Välillä tuntuu että olis vaikka ennemmin töissä tuokin, sais ees rahaa ja yhtä paljon(vähän) olis silti paikalla.
En tiiä pitäiskö tuolle joku peliaikarajoitus laittaa/"määrätä" mutta toisaalta, en ole sen äiti, miten pystyy käskyttää aikuista ihmistä.
Mutta joo, semmosta.

"vvieras"
Mietiskelijä...kysyt mielipiteitä ja kerroin rehellisen mielipiteeni. Sitten valitat, että eihän täällä voi edes keskustella. Ihan kokemuksesta kyllä tiedän, mistä puhun. Itseasiassa nämä pleikkaripelaajat, jotka pelaa jotain NHL:ää ei ole yhtä pahoja. Omakin veli sellanen ja saattaa pelata vaan "joskus", ei kyllä muistaakseni edes juttele pelien aikana kellekkekään. Nämä pelit mistä puhun on näitä CS, wow, LoL, starcraft....mitä nyt näitä perus yleisiä todella koukuttavia pelejä, joissa aina edetään ja saadaan aina kaikkea lisää. Mennään jossain pisteytyksessä ylöspäin mitä enemmän pelaa ja mitä parempi pelaaja olet tai jotain. Jos eivät pelaa katsovat, kun muut pelaa streameistä. Voin sano, että hyvin sillä kuluu aika, mutta älkää ikinä ottako sellaista miestä, tai älkää ainakaan tehkö sille lapsia. Sellasen miehen voitte ottaa ,jos itselläkin aikaa ja halua tuhlata kaikki aika pelaamiseen (ilman lapsia se voisi olla ihan ok), mutta jos haluatte miehen, joka tekee kanssasi joskus ruokaa, leikkii lasten kanssa, katsoo edes joskus kanssasi tv:tä ja sille voi puhua ilman, että tulee ensin pyytämään kuulokkeet pois ja joka yrittää nukahtaa vieressäsi, ei istuma-asentoon tietokoneen eteen, niin älkää ottako.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29462597:
Kyllä minä pidän sitä harrastuksena jos pelaat joukkueessa joka kuuluu Euroopan eliittiin, ehkäpä lahjattomien pitää treenata 10 tuntia päivässä :D Mulle riittää vähempikin pelaaminen, että pärjään, yritän pitää pelitaitoja jotenkin yllä ja reenailen yksinäänkin jonkunverran, jos ei pelejä ole.
Voidaanko sanoa että ihminen harrastaa kirjallisuutta, jos hän lukee saman kirjan uudelleen ja uudelleen? Voidaanko sanoa, että ihminen harrastaa elokuvia, jos hän katselee saman elokuvan uudelleen ja uudelleen? Kyllä, harrastat änäriä, mutta videopelaamista sen yleismuotoisessa merkityksessä et.

Mietiskelijäää
Voidaanko sanoa että ihminen harrastaa kirjallisuutta, jos hän lukee saman kirjan uudelleen ja uudelleen? Voidaanko sanoa, että ihminen harrastaa elokuvia, jos hän katselee saman elokuvan uudelleen ja uudelleen? Kyllä, harrastat änäriä, mutta videopelaamista sen yleismuotoisessa merkityksessä et.
Jokainen turnaus ja peli on ainutlaatuinen.

• Tykkää
Reactions: Data
vierasaa
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29462587:
Onkos teijän tiimissä käyny, niin että joku nukahtaa kesken pelin ja mikistä rupee kuulumaan kuorsausta, se on paha homma varsinkin jos maalivahti nukahtaa. No, eipä sitä voi ku nauraa :D

Perjantaisessiot on joskus aika hillittömiä, ku porukka väsyny duuniviikon jälkeen ja on otettu olutta jonkunverran.
Toivottavasti ei ainakaan lapsiperheissä ole perjantai-iltojen viettäminen tällaista.

Ken guru
Ei mitään negatiivista. Harrastus se on siinä missä muutkin, ja nykyää pelit on niin kehittynietä, että esim. strategiapelit vaativat ja kehittävät älyä. Nykyään pelit ei siis ole suunnattu vain pikkupojille/pikkulapsille, kuten joskus 80-luvulla Donkey Kongit ja Nintendon ankan ampumiset.

Hyvä peli on pelaajalle parempi kun hyvä elokuva. Se on hyvä elokuva + saa itse vielä vaikuttaa elokuvan kulkuun.

Olen itsekin joskus pelannut (mm. WOW:ia), mutta muutamaan vuoteen ei minua ole enää pelit kiinnostaneet. Katson ennemmin vaikka passiivisesti sen elokuvan :D. Meillä kyllä muut pelaa, muttei pelit mitään ongelmia tuo. Kodin ja lasten hoito on aina ykkössijalla, pelit, elokuvat ja muut harrastukset tuovat sitä hyvää vastapainoa perus arjelle.

Nyt meillä on pieni lapsi talossa, ja toinen tulossa, joten omat ajat on vähän kortilla jokusen vuoden. Mutta kun sitä omaa aikaa tässäkin joskus jää, niin mielestäni on todella tärkeää että sen voi käyttää johonkin mikä itselle parhaiten toimii arjen vastapainona.

"vvieras"
Ja meillä myös lapsi sanonut monta kertaa, että isä lopettaisi pelaamisen. Hakee huomiota siltä selvästi myös. Olen miehelle sanonut asiasta ja sitten hetken muistaa ja yrittää, lopettaa pelaamisen, mutta palaa aika äkkiä takaisin ja uutta peliä vaan. Tuntuu, ettei nauti edes siitä lastenkanssa olemisesta, kun takaraivossa jyskyttää ne pelit ja ne puheohjelmat, jossa kaikki kaverit on ja josta jää sitten väliin, jos ei ole kuuntelemassa koko ajan.

Mietiskelijäää
Toivottavasti ei ainakaan lapsiperheissä ole perjantai-iltojen viettäminen tällaista.
No, eiköhän se ole parempi että sinä elät sellaista elämää mikä sinusta tuntuu hyvältä, me muut elämme omaamme, kova olet myös tuomitsemaan muita ihmisiä ja yleistämään.

Joskus tosiaan otetaan viikonloppuna olutta ja pelataan, hui kauheeta. Älä nyt järkyty ja pullaan tukehdu.

vierassss
[QUOTE="lörppö";29462503]Meillä mies pelaa päivittäin jotain outoja hömpötyksiä. On saanut pelien kautta kavereita itelleen jonkin verran. En näe sitä pahana asianakun olen nähnyt myös sen mitä pelaamattomuus miehessä aiheuttaa. Ei mua haittaa ton pelaamiset, kuhan aina joskus pelataa yhessä jotain.

Mieheni on ehkä hiukan epäsosiaalinen tapaus, ainakin selvänä. Kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta, torikammosta yms, mut ei mua haittaa, mulle tuo örmy on silti maailman rakkain otus! Ja ei, mä en ole mikää kotihiirulainen, vaan menevä ja sosiaalinen tapaus.[/QUOTE]

Kuulostaa tosi karsealta tapaukselta... kaverit on jostain nettipeleistä ja on selvinpäin epäsosiaalinen ja sitten viinaa saatuaan herää eloon...

Nettipelit on kyllä yksi nykyajan kurjimmista jutuista, jumittaa ihmisiä kotiin lojumaan ja istumaan paikallaan ja seura muuttuu yhä epämääräisemmäksi ja oikeat ihmissuhteet ja perhe-elämä kärsii. Pahimmassa tapauksessa ei enää kouluja malta käydä kun pelataan...

Harrastus se on siinä missä muutkin.
Mieheni pelaa, mutta on hänellä pari muutakin harrastusta, niinkuin minullakin ja näitä kaikkia tehdään perhe-elämän ehdoilla, ei kustannuksella.
Meillä se on itseasiassa useammin minä, joka tekee omiaan, kun mies haluaisi yhdessä katsoa sarjoja ja höpötellä niitä näitä. Mutta koska minä luen, en pelaa, niin se on olevinaan hyödyllisempää vai?
Ihan samalla tavalla se on pois parisuhteelta ja yritänkin rajoittaa lukumaratoonini siihen kun mies nukkuu, joten vain työ kärsii, kun menen silmät puolitangossa.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29462621:
Jokainen turnaus ja peli on ainutlaatuinen.
Sinun mielenkiintosi on tässä tapauksessa se jääkiekko ja videopelimuota vaan sen välittäjä. Varsinaisesti videopelit yleisessä merkityksessä eivät sinua kiinnosta. Eli harrastat änäriä.

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29462638:
No, eiköhän se ole parempi että sinä elät sellaista elämää mikä sinusta tuntuu hyvältä, me muut elämme omaamme, kova olet myös tuomitsemaan muita ihmisiä ja yleistämään.

Joskus tosiaan otetaan viikonloppuna olutta ja pelataan, hui kauheeta. Älä nyt järkyty ja pullaan tukehdu.
No ei vaan ole lapsille sopivaa elämää, että vanhemmat roikkuu vapaaillat nettipeleissä ja ovat kotona, mutta eivät läsnä. Vetävät kaljaa ja sammahtelevat peliensä ääreen ja riekkuvat päissään. Ei vaan ole hyvää perhe-elämää lapselle. Uskottele itselles mitä haluat.

"vieras."
Tällaisa harrastuksia on varmaan vaikka kuinka monta muutakin kuin vain tietokoneella pelaaminen?

Eikö esim. tietokoneella istuminen, kirjan lukeminen, palapelin kokoaminen, lautapelin pelaaminen, musiikin kuuntelu, tv:n katsominen ym ole ihan yhtä turhaa ajanhaaskausta? Ei ihmekkään että Suomessa on niin paljon masentuneita, jos jo tuostakin pitää alkaa masistelemaan.
Luettelit lasten harrastuksia. Lapsille pelaaminen on erittäin hyödyllistä. Kun mies kasvaa aikuiseksi harrastukset muuttavat luonnetta ja täysin turhanpäiväinen leikkiminen loppuu.

"Sari"
Harrastus siinä missä muutkin. Parempi vaihtoehto kuin kaljan kittaaminen sohvalla urheilua katsoessa tai baareissa notkuminen. Onpahan ainakin kotona ei kylillä kavereiden kanssa. Tuskin meikäläisen pitsiliinojen virkkaaminen tai tupperikutsut yms yhtään sen järkevämpiä on.
Jos se pelaaminen pysyy aisoissa, eikä ole pois muulta perheeltä, niin ok, mutta uskon, että harvoin niin on. Jos siis tyyppi pelaa pari tuntia parina iltana viikossa, niin ihan ok, muuten ei.

Usein pelaajat eivät ymmärrä, että pelaamiseen käytetty aika on pois perheeltä. Illat ja yöt notkutaan koneella ja loppuaika ollaan väsyneitä ja saamattomia. Nainen hoitaa käytännössä kodin ja lapset, mikä ei todellakaan ole oikein. Minä en sellaista ukkoa itselleni huolisi.

"jumala"
[QUOTE="vieras.";29462423]Pelaajan ja onnellisen ihmisen ero on tuottavuudessa. Aikuisen ihmisen pelaaminen tai leikkiminen ei tuota yhtään mitään vaan on puhdasta ajan ja energian haaskausta.

Pelaaja tiedostaa tämän, potee syyllisyyttä ja masentuu ennen pitkään, samalla kun hän masentaa hänen ympärillä olevan perheen joka näkee haaskatun potentiaalin kuihtuvan pois täysin turhanpäiväisen harrastuksen ääressä.[/QUOTE]

Väärin. Tuottavuus ei ole yhtä kuin onni. Ehkä jonkun Nalle Wahlroosin tai muun poro-porvarin mielestä kyllä.
Aikuisen ihmisen leikkiminen ja pelaaminen tuottaa paljonkin. Se vähentää sairaanhoitokuluja. Ihmisen ollessa mieleltään terve saadessaan rentoutua tarvittaessa haluamallaan tavalla on mitä parasta lääkettä mielelle.

I see trolls. Joten pointtisi trollailun ohella johon selvästi yritit jotain viatonta palstamammaa saada tarttumaan päästäksesi naureskelemaan hänen skitsoilulleen?

• Tykkää
Reactions: Pessimisti ja Data
"vvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelijäää;29462638:

Tunnuit kyllä puhuvan joka perjantaista. Heti töiden jälkeen samantien koneelle, kunnes nukahtaa siihen tuoliin. Jos ei ole perhettä, niin ei ole mitään väliä. En mitenkään paheksu, varmaan ihan kiva juttu, mutta jos on se perhe, niin olet ihan saatanan itsekäs kusipää.

Itsekäs=itsekeskeinen, ei välitä mistään muusta kuin omasta navastaan ja eletään, miten omasta mielestä tuntuu parhaimmalta elää. Lapsia ei kannata luonnollisesti sellaisen ihmisen hankkia, koska lasten kanssa, et voi ajatella enään vain itseäsi ja sitä, että tekee aina juuri sitä mikä tuntuu hyvältä. JOtkut ei halua lapsia ihan tämänkin takia. Itse haluan, koska tykkään huolehtia muista ja nautin siitä, että voin olla hyvä ja mukava muille ihmisille. Kyllä se aika pahalta tuntuu, jos toinen tekee juuri niinkun itsestä tuntuu sillä hetkellä parhaimmalta välittämättä siltä miltä muista tuntuu ja, että jos niitä lapsia on tehty, ne tulisi myös kasvattaa hyviksi ihmisiksi, jolla on rakastavat vanhemmat. Peliriippuvainen kun ei sitä osaa tehdä, koska hänelle se tietokone on tärkeämpi kuin perhe.

Älkää menkö parisuhteeseen ja perustako perhettä, jos se pelaaminen on se maailman mielenkiintoisin asia. Ihan rehellisesti ja kirjaimellisesti tarkoitan tätä. Ei ole mitään sarkasmia.

[QUOTE="vieras.";29462661]Luettelit lasten harrastuksia. Lapsille pelaaminen on erittäin hyödyllistä. Kun mies kasvaa aikuiseksi harrastukset muuttavat luonnetta ja täysin turhanpäiväinen leikkiminen loppuu.[/QUOTE]

Kertoo paljon jos olet lopettanut kirjojen lukemisen ja musiikin kuuntelun aikuiseksi tullessasi.

vierasss
[QUOTE="vvieras";29462635]Ja meillä myös lapsi sanonut monta kertaa, että isä lopettaisi pelaamisen. Hakee huomiota siltä selvästi myös. Olen miehelle sanonut asiasta ja sitten hetken muistaa ja yrittää, lopettaa pelaamisen, mutta palaa aika äkkiä takaisin ja uutta peliä vaan. Tuntuu, ettei nauti edes siitä lastenkanssa olemisesta, kun takaraivossa jyskyttää ne pelit ja ne puheohjelmat, jossa kaikki kaverit on ja josta jää sitten väliin, jos ei ole kuuntelemassa koko ajan.[/QUOTE]

Tällaiseksi se käytännössä valitettavasti usein menee ja tämä se surullinen juttu onkin. Itse en kyl katselisi tuollaista miestä. Jollei osaa lopettaa ja tee elämänmuutosta, niin potkut tulisi.

eukkojen mielestä miesten pitäis käyttää kaikki vapaa-aikansa kotitöihin ja perheensä kanssa touhuamiseen

silti heidän pitäisi olla lihaksikkaita, timmissä kunnossa ja ajan hermolla kaikenlaisista yhteiskunnallisista ilmiöistä

Yhteistyössä