Olis vaan pitäny syöttää purkkiruokia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Mä "älykkäänä" tein aina pojille itte ruuat, ihan vauvasta asti. Hedelmäsoseet vaan ostettiin. Nyt 3,5v ne ei syö mitään mikä on vähäkään valmiina kaupasta ostettu. Ei jauhelihapihvejä, lihapullia, patoja, kalapuikkoja, lasagnea, eikä edes ruokaa missä on kaupasta ostettua tomaattimurskaa |O Sitte ku viittii tuola hellan edessä työpäivän jälkeen tehdä kaiken alusta alkaen itte, niin johan syövät lautaset tyhjiksi. Olis pitäny edes välillä ostaa jotain purkkeja, että olisivat tottuuneet makuun. Olis suuri helpotus, jos edes joskus vois ostaa jotain valmiina kaupasta! Onko muut itse ruuan tehneet huomannu tuommosta? Mä kohta ostan kaiken kaupasta, kai ne syö ku tulee nälkä :kieh: |O :headwall:

joo, mutta nyt kun eskariin meni, niin on kääntyny sit niinpäin et kaupan jauhelihapihvit on parasta ever.. noin5v asti sama homma. pinaattikeittoa söivät, siis kaupasta ostettua.. nuorimmalle olen työntäny eineksiä sekaan ihan just tän takia!

Meidän lapsi on 6kk asti syönyt sekä kaupan että itsetehtyä ruokaa juuri tuon takia. Nyt 1,5v syö yhden kaupan purkin + yhden itsetehdyn aterian päivässä (tietysti myös välipalan ja aamu- ja iltapuurot, nekin vaihdellen, välillä itsekeitettyä välillä niitä kaupan tetroja) . Helppoa etenkin jos reissuun lähtee ;)

Liian hyvälle olet lapsesi opettanut. Selvästi on makuaisti kohdillaan! :D :D :D Ymmärrän kyllä tuskasi...

Käydessämme Hesessä naapuripöydässä oli hillittömän hauskaa, kun me yritettiin saada poika (2.5 v) syömään hampurilaista... :laugh: Sen kerran kun itse halus pikaruokaa, niin lapsipa ei "ymmärtänyt" herkkujen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmasti alkaa eineksetkin kelpaamaan, jos nälkä on!
Jep, jos ei muuta tarjota. Ihan hyvin junnulle kyllä kelpaa kouluruoka, vaikkei se ruoka miltään maistukaan. Nälkäänsä syö vaikka kiviä ja kastematoja.

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Mä "älykkäänä" tein aina pojille itte ruuat, ihan vauvasta asti. Hedelmäsoseet vaan ostettiin. Nyt 3,5v ne ei syö mitään mikä on vähäkään valmiina kaupasta ostettu. Ei jauhelihapihvejä, lihapullia, patoja, kalapuikkoja, lasagnea, eikä edes ruokaa missä on kaupasta ostettua tomaattimurskaa |O Sitte ku viittii tuola hellan edessä työpäivän jälkeen tehdä kaiken alusta alkaen itte, niin johan syövät lautaset tyhjiksi. Olis pitäny edes välillä ostaa jotain purkkeja, että olisivat tottuuneet makuun. Olis suuri helpotus, jos edes joskus vois ostaa jotain valmiina kaupasta! Onko muut itse ruuan tehneet huomannu tuommosta? Mä kohta ostan kaiken kaupasta, kai ne syö ku tulee nälkä :kieh: |O :headwall:

Oma moka. :flower: :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:

Oma moka. :flower: :(

Juu, mutta enpä tuota tienny, ku sapuskoja väsäsin |O :kieh:

Tein minkäkin mukuslle itse ruuat, hedelmäsoseita ostin harvoin, oikeestaan raastoin hedelmät lusikalla tms. Eniten muksu tykkää kotiruuasta, valmisruuista kelpaa luhapullat ja perunamuussi, makaronilaatikko, nakit yms. Misät johtuu, en tiedä.

Mutta en näe kovinkaan suurena vaivana vääntää vaikka kattilallista makkarakeittoa tai vaikka padallista makaronilaatikkoa.

Eikä minullekkan kyllä kaupan einekset maistu. Voihan niitä syödä mutta eivät hyviä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Tein minkäkin mukuslle itse ruuat, hedelmäsoseita ostin harvoin, oikeestaan raastoin hedelmät lusikalla tms. Eniten muksu tykkää kotiruuasta, valmisruuista kelpaa luhapullat ja perunamuussi, makaronilaatikko, nakit yms. Misät johtuu, en tiedä.

Mutta en näe kovinkaan suurena vaivana vääntää vaikka kattilallista makkarakeittoa tai vaikka padallista makaronilaatikkoa.

Eikä minullekkan kyllä kaupan einekset maistu. Voihan niitä syödä mutta eivät hyviä ole.

Kyllä mäki kokkaamisesta tykkään, mutta joskus työpäivän jälkeen olis kiva, että pääsis vähä helpommalla, välillä on työvuorot niin pyllystä, että hyvä ku syömään ehtii :kieh: Yleensä sitte yritänki viikoloppuna tehdä niin paljo ruokaa, että saa vaan pakastimesta napata jos on kiire... mutta ku tuo kirottu pakastinki on liian pieni |O

Itsekin tein pojan vauva-aikana kaikki ruuat itse. Sitten kun oltiin ulkomaan reissuilla, otin Suomesta mukaan valmiita liha- ja kala -purkkiruokia jasekoittelin niihin paikan päällä keittämiäni perunaa,kananmunaa, bataattia, riisiä jne ja kylläpä maistui sekin. Ihan sellaisenaan ei purkkiruuat oikein maistuneet.

vai niin.

Mistä johtuu että meillä ei kelpaa mikään ruoka kummallekaan? Toiselle tein vauvana itse soseet, toinen söi purkista kun piti viihdyttää isompaa joka ei enää päiväunia nukkunut, eikä ehtinyt ruokiin panostaa. Kumpikaan ei syö mitään ruokaa kuin pakottamalla (uhkaus kiristys lahjonta).

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Kyllä mäki kokkaamisesta tykkään, mutta joskus työpäivän jälkeen olis kiva, että pääsis vähä helpommalla, välillä on työvuorot niin pyllystä, että hyvä ku syömään ehtii :kieh: Yleensä sitte yritänki viikoloppuna tehdä niin paljo ruokaa, että saa vaan pakastimesta napata jos on kiire... mutta ku tuo kirottu pakastinki on liian pieni |O

Itse koin työssäoloaikana ruoanlaiton mukavana vaihteluna kun tarvitsi vain kerran päivässä tehdä ruoka. Yleensä jo valmiiksi väsyneille lapsille, jotka istuivat rauhassa television ääressä.

Kuumimmat

Yhteistyössä