Olipas siinä kusipäinen koiran ulkoiluttaja/omistaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "himputti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"himputti"

Vieras
Kävelin kotiin ja joku oli jäänyt keskelle kävelytietä juoruamaan tuttavan kanssa,
ei siinä muuten mitään mutta pitääkö se koira jonka kanssa on samalla lenkillä olla pitkällä flexillä siinä suhteellisen vapaana.
Olin aika kohdin ja ajattelin että hän vetää luonnollisesti koiransa lyhyempään naruun tai sitten koira on lauhkea kuin lammas joten ajattelin että voin siitä mennä ohitse ilman että minun täytyy kiertää isojen lumipenkkojen kautta, sillä maantiellekään en voinut tässä hypätä ison lumivallin läpi.
Olin siis kohdin ja ohittamassa kun omistaja muka nyt vasta huomaa minut,
(olin puhelimessa joten ääni minusta varmasti kuului ja tässä ei sillä sekunnilla mennyt edes autojakaan ohi)
Alkaa omistaja karjumaan minulle että
se on sitten oma vikas jos koira olisi sinua purrut kun piti just tästä ohi tulla
ja koetti paniikissa repiä koiraansa kaksin käsin lyhyempään naruun.
Olin että anteeksi mitä?
Itse olette keskellä kävelytietä ja koira valtoimenaan pitkällä narulla ja näet minut kaukaa aivan varmasti että tulen ja et tee mitään joten todellakin (kun en koiria mitenkään työkseni pelkää) kuvittelin että koirasi on koulutettu ja sen ohi voi siis kävellä kun sinä et siis mitään tehnyt asian eteen jotta olisit ottanut hurttasi lyhyemmälle narulle ja menneet sivumalle juttelemaan.
Tällävälin tuo omistaja koittaa pitää koiransa jotenkin kiinni ja kurissa ja minä siis pääsin ohi ilman että purtiin.

Joskus edes joskus näillä omistajilla/koirien ulkoiluttajilla voisi olla ihan omat aivotkin ja käyttää niitä.

Niin ja kisanomistajat vasta idiootteja ovatkin, kun päästävät kissansa vapaana liikkumaan ulkona!!! Käyvät kuseksiin ja paskomassa lasten leikkipaikoille ja naarmuttavat autojen konepellit!!

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Oisit läpsässy ämmää ja sanonu et mitäs tuut tälle tielle ku mä kävelen täst perkele! Vituttaa kyl tollaset, vaik itellään on kiltti ja koulutettu hunda, en päästä sitä ihmisten luo, koska jotku niitä oikeesti voi pelkää. Monesti pikkurakit hyppii koirani silmille ku omistajat antaa niiden mennä tulla miten haluu.

melkomoista... Pakko kertoa parin pv takaa kokemus. Oltiin kaksivuotiaan kanssa tulossa kaupasta kävellen, kun huomattiin meidän postilaatikon nurkalla koira kakalla, omistajan ja tämän noin eskari-ikäisten lasten kanssa. Oltiin jo lähellä laatikkoa ja mentiin ottamaan sieltä postit, koira edelleen kakalla laatikon juurella. Meidän lähistöllä useimmat kerää kakat pusseihin, mutta näillä ei pussia ollut. Ei kyllä tullut kuin änkytystä suusta kun kysyin jäikö pussi kotiin...

Olisin sanonut siinä tilanteessa että koira sinun vastuulla ja sinun on huolehdittava siitä että joko koira osaa käyttäytyä tai sinä pidät koiran loitolla muista =)

Useimmat juuri flexiä käyttävät omistajat ovat vähän vajakkeja. Onpa tullut nähtyä sellaisiakin, jotka taluttavat koiraansa siten, että se flexi yltää kadun yli eli koira on tien toisella puolen jalkakäytävällä ja taluttaja toisella. Ei voi kuin ihmetellä, mitä tuollaisella ihmisellä on päässä.

Meillä päin kans kulkee yks äijä kahden pikkuräksyn kanssa sillain, että molempien flexit pitkällä ja koko kevyenliikenteen väylä tukittu. Oman koiran kanssa yritän aina ohittaa mahdollisimman lyhyessä hinassa ja minä välissä, kerran meinaan toinen koirista kävi kiinni meidän koiraan.
Mitään en ole vielä sanonut, mutta jos toistuu niin olen ajatellut, että ihan varmasti ärähdän ja lujaa. Ja jos sen rakki käy meidän fifin kimppuun, niin varmasti potkaisen.. Ihan sama mitä muut ajattelee.

[QUOTE="vieras";27649167]Useimmat juuri flexiä käyttävät omistajat ovat vähän vajakkeja. Onpa tullut nähtyä sellaisiakin, jotka taluttavat koiraansa siten, että se flexi yltää kadun yli eli koira on tien toisella puolen jalkakäytävällä ja taluttaja toisella. Ei voi kuin ihmetellä, mitä tuollaisella ihmisellä on päässä.[/QUOTE]

Peesi. Ties miten monta kertaa olen yrittänyt oman koiran kanssa, koira lyhyellä remmillä sivussa ohittaa näitä flexiulkoiluttajia. Ja eiköhän ne aina anna koiransa tulla vapaasti mitään kyselemättä koirani takapuoleen kiinni. Oma koira ärähtää, koska ei luonnollisesti moisesta tykkää ja nää on et ai se on vihanen? :headwall:

Ap:n kuvailemia tilanteita ollut monen monta kertaa, sillä erolla että itselläni ollut koira mukana. Toisaalta on myös koirattomia ihmisiä jotka tahallaan yrittävät provosoida koiria tekemään jotain yllättävää että saisivat aihetta valittaa. Ja todella ottaa kanssa päähän noi jotka antavat koiransa tehdä asiansa keskelle tietä eikä kerää niitä jätöksiä. Argh!

Minäkään en kauheasti tykännyt kun lenkillä olin ja kaksi isoa koiraa hyppi minua vasten :kieh: Kun omistajelle kommentoin koirien kouluttamisesta, sain oikean viharyöpyn niskaani. Oma vikani, kun olin siinä ihan tavallisella jalkakäytävällä menossa heistä ohi. Totta kai, minun vikani...

Minusta olisi ihan kiva, jos koiran omistajat eivät päästäisi koiria luokseni tai lasteni luokse ilman meidän pyyntöä.

Yhteistyössä