MIKSI koiraa pitää pitää vapaana, jos se kuitenkin kulkee siinä vierellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kepapla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koirat kuuluu pitää kiinni! Ihan sama kuinka hyvin on koulutettu, ja kuinka nätisti kulkee, ja kuinka laitat sen hihnan "näön vuoksi" kiinni jos joku tulee vastaan. Niistä koirien hyökkäyksistä saa jatkuvasti lukea lehdestä! Ja sitten niitä puolustellaan "kun meidän fifi ei koskaan ole käyttäytynyt uhkaavasti ja plaa plaa plaa. Se oli sen vika, kun juoksi lenkkipolulla "uhkaavasti" kohti". Pitäkää ne piskit kiinni!

[QUOTE="...";29956187]Koirat kuuluu pitää kiinni! Ihan sama kuinka hyvin on koulutettu, ja kuinka nätisti kulkee, ja kuinka laitat sen hihnan "näön vuoksi" kiinni jos joku tulee vastaan. Niistä koirien hyökkäyksistä saa jatkuvasti lukea lehdestä! Ja sitten niitä puolustellaan "kun meidän fifi ei koskaan ole käyttäytynyt uhkaavasti ja plaa plaa plaa. Se oli sen vika, kun juoksi lenkkipolulla "uhkaavasti" kohti". Pitäkää ne piskit kiinni![/QUOTE]

pidä sinä pääsi kiinni.

Voi voi :D ei tekis sullekaan pahaa. Kun se nyt vaan on niin, että ne koirat kuuluu pitää kiinni. Piste. Tää taitaa olla just näitä, jotka ei sitten uskallakaan ottaa vastuuta, jos se fifi käykin jostain syystä jonkun päälle.

No kylläpä joku lukija veti nyt herneen syvälle nenukkaansa! :D Jep, koirat pidetään kiinni. Eihän ihmiset juo myöskään lattialla vettä kupista tai odota, että annetaan ruokaa lattialle? Tai eihän ihmistä käskytetä kuten koiraa? Ihme päättelyitä sinulla. Olet varmasti sellainen koiranomistaja, että sinusta koirillakin on "ihmisarvo"?

eiköhän tuo laki sanone, että koirat pitää olla kytketty taajama-alueilla. mä en ainakaan ottas riskiä, että sillä koiralla lokashtaa päässä ja käy jonkun päälle. ja turha tulla sanomaan, että hyvin koulutettu koira ei niin tee. just ¨täällä sattu tapaus, jossa sellainen hyvin koulutettu ja omistajansa hallussa ollut koira hyökkäsi lenkillä tuntemattoman ihmisen kimppuun. sille naiselle ehti tulla vammat käsiin ja kasvoihin, vaikka omistaja sai sen melko heti hallintaan. siinä kävi hintelälle alle 50 kiloselle naiselle, kehnosti, kun 60 kilonen koira hyppäs päälle.

[QUOTE="polly";29955983]Haluaisitko sinä ap että kaulassasi olisi panta ja esim miehesi pitäisi hihnasta kiinni?
Miten jonkun voi olla vaikea ymmärtää että ilman hihnaa on parempi olla kuin hihnassa, uskomatonta.
Ja jos sun lapsi pelkää koiraa, niin se on voi voi, joku pelkää mustalaisia, pitääkö nekin laittaa remmiin.[/QUOTE]

Meinaatko, että laki velvoittaa pitämään mustalaiset kiinni?
Koirat se nimittäin velvoittaa, ja ihan syystä. Idiootit koiranomistajat vain aina kuvittelevat, että juuri se heidän koiransa on niin kiltti, että sen heidän ei tarvitse noudattaa lakia.

Mä pidän pellolla, niityllä, metsässä ja rannalla vapaana. Mutta en tiellä kulkiessa yleensä. Kävelytiet ympäröi näitä. Nykyisin en pidä pururadalla enää vapaana, koska siellä on näitä ihmepyöräilijöitä aina kamalasti. yht'äkkiä ilmestyvät vaikeakulkuisesta metästä ohittamaan vauhdilla.

Samaa olen aina ihmetellyt! Kun lain mukaan koiran pitää kuitenkin olla kytkettynä, niin olisiko se niin vaikeaa pistää se hihna kiinni siihen kaulapantaan, kun se koira kuitenkin pysyy siinä metrin säteellä omistajastaan... Eri juttu sitten, jos vartavasten mennään koiria juoksuttamaan jonnekin metsään.

[QUOTE="...";29956312]Meinaatko, että laki velvoittaa pitämään mustalaiset kiinni?
Koirat se nimittäin velvoittaa, ja ihan syystä. Idiootit koiranomistajat vain aina kuvittelevat, että juuri se heidän koiransa on niin kiltti, että sen heidän ei tarvitse noudattaa lakia.[/QUOTE]

Mulle on ihan sama mitä laki sanoo jos se on väärin, mutta sä noudatat varmaan sharialakiakin.
Tilanteen mukaan koira kiinni, jos suojelee koiran henkeä, mutta ei todellakaan missään kävelytiellä tms.
Voithan sä kääntyä jos näet että vastaantulija on koira, vaihda suuntaa tai hyppää pusikkoon piiloon.

No kylläpä joku lukija veti nyt herneen syvälle nenukkaansa! :D Jep, koirat pidetään kiinni. Eihän ihmiset juo myöskään lattialla vettä kupista tai odota, että annetaan ruokaa lattialle? Tai eihän ihmistä käskytetä kuten koiraa? Ihme päättelyitä sinulla. Olet varmasti sellainen koiranomistaja, että sinusta koirillakin on "ihmisarvo"?

eikä ihmisellä ole siipiä eikä ihminen osaa saalistaa hampailla tai ihminen kiipeile puissa, mitä sitten? Jokaisella eläimellä on arvo, aivan kuin sullakin.
Voi kamalaa.
Hanki apua aivovammaasi.

Mulla on kaks koiraa, toinen riistaviettisempi ja nuorempi aina narussa, ja toinen melkein kuurosokea vanhus aina vapaana. Tämä siksi että en jaksa taluttaa kumpaakin kun toinen kuitenkin vaan laahustaa mun vieressä/takana eikä välitä mitään ympäröivästä maailmasta. Eipähän mene narut solmuun kun eioo kahta narua. Ja tuo vanhempi koira on paremmin mulla hanskassa vapaana ollessaan, kun se on niin tottunut olemaan. Jos joku tulee jututtamaan tai näyttää että olisi asiaa niin käsken koirat maahan ja siitä ne ei liiku mihinkään ennenkuin annan luvan, tässäkin se vapaana oleva koira tottelee paremmin ja ripeämmin, koska se ei saa remmistä pakotteita niin sen pitää olla tarkkana että milloin käsky tulee.

Yhteistyössä