Olipas pojilla kiva kotiinpaluu eilen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeggyBundy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies tuli kotiin ja vältteli mua mennen pojan kanssa toiseen huoneeseen. Ei muuta kun jotain arkipäiväisiä kysymyksiä. Hoiti pojan iltatoimet ja lähti hakemaan jotain autoa. Ei siis mitään anteeksi pyyntöjä ja oli niin iloista pojille...niin kun arvasin , että tulisi kotiin niin kun ei mitään olisi tapahtunutkaan...Nyt mietin, että ylireagoinko mä?

Mun mielestä vähän ylireagoit ja miehesikin vähän ylireagoi eilen lapsen kaaduttua. Meillä on myös isompia lapsia ja pienempiä, vaikka kaikki ovat meidän yhteisiä, saattaa mies helposti suuttua isommille turhankin voimakkaasti, jos pienepi loukkaa itsensä, jonkun isomman vahingon vuoksi. Tiedän kuitenkin, ettei mies sitä tahallaan tee, vaan se on automaattinen reagtio kun säikähtää. Mä kyl myös monesti suutun siitä miehelle, kun sivusta seurattuna se on mielestäni kohtuutonta isompia lapsia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Mies tuli kotiin ja vältteli mua mennen pojan kanssa toiseen huoneeseen. Ei muuta kun jotain arkipäiväisiä kysymyksiä. Hoiti pojan iltatoimet ja lähti hakemaan jotain autoa. Ei siis mitään anteeksi pyyntöjä ja oli niin iloista pojille...niin kun arvasin , että tulisi kotiin niin kun ei mitään olisi tapahtunutkaan...Nyt mietin, että ylireagoinko mä?

No en nyt sanois et oot ylireagoinut.
Teidän uusperheessä ei siinä arjessa sun pojillasi ole muita turvanaan kuin sinä joten älä anna tulla sitä tunnetta, että nykyinen puolisosi saa pitää heitä heittopusseina.
Jos meillä mies on joskus yrittänyt moista käytöstä niin olen kyllä samoin tein katkaissut yrityksen lyhyeen.
Kuri pitää olla kaikille lapsille samanlaista...toki taapero nyt on erikseen...mutta samalta viivalta pitää kuitenkin lähteä.
Ja mitä tulee noihin muutoksiin siitä millainen mies on ollut ennen yhteistä lasta ja millainen nyt niin se on vaan asia josta pitää puhua ja johon pitää tulla muutos.
Tuskin haluat kuulla lapsilta muutaman vuoden päästä kuinka he ovat kokeneet olevansa vain tiellä tms. Tai pahimmillaan isänsä hakee lasten huoltajuutta...
Mutta tsemppiä jotta saat tilanteen hallintaan.

Kai täytyy antaa pölyn laskeutua ja rauhottua ja elellä ihan normaalista. Ei tosta miehestä saa muuten mitään irti. Itse oon itkeskelly koko päivän enkä oo oikeen mitään jaksanut. Lapset kärsii jo siitäkin...

Yhteistyössä