Olipas ihanat tuliaset vierailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko purkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko purkaa

Vieras
Ok,ymmärrän että tosi tosi harvoin nähdään,kun eripuolella suomea asutaan ja tätäkin vierailua oli odotettu pitkään.Ja että ei haluis jättää millään vierailua väliin mutta silti,eikö vois vähän aivoillaan ajatella.Tulivat kahdeksi yöksi kylään ja lähtivät pari pvä sitten.Illalla kun tulopäivänä juteltiin,sanoi ohi mennen,että onneksi ehdittiin parantua,kun edellisenä päivänä oltiin vielä ripuli-oksennustaudissa,että toivottavasti heidän lapsi nukkuu tän yönsä jo ok,ettei herätä muita. Oli kuulema hakenut saikkua itselleen niin oli lääkäri sanonut,että ei vielä sinä päivänä kun meille tulivat,ole mitään asiaa töihin tartuntavaaran takia,vaikka terveeksi itsensä tuntisikin(ei lääkäri rietty tiennyt,että oli ottanut töistä vapaata vierailua varten).Onneksi sitten tulivatkin meille,kun oli aiottu,kun ei olisi vielä töihinkään ollut asiaa.No,sitten viimeyönä heräsin kun lapsemme yrjösi sänkynsä ja oksensi 5-15 min välein koko yön.Että kivat vaan sinnekin toiselle puolelle suomea jos satut tätä lukemaan...

Pakko johonki purkaa kiukku,kun en viitsi päin näköä alkaa laukomaan,vähän sivistyneemmin asian hälle sanon.Mut voi että siis raivostuttaa.Vaikkakin on vaan yks tauti muiden joukossa,mut silti!!!!

Aikas kivoja tuttavia tosiaan teillä. Kaikilla ei valitettavasti oikein leikkaa.

Jatkossa muistat varmasti kysyä aina ennen vierailua, ovatko kaikki varmasti terveitä.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Aikas kivoja tuttavia tosiaan teillä. Kaikilla ei valitettavasti oikein leikkaa.

Jatkossa muistat varmasti kysyä aina ennen vierailua, ovatko kaikki varmasti terveitä.

No ei tullut kyllä tosiaan mieleen tarkistaa.Ens kerralla olen viisaampi =(

Hei tuohan on kuin mun ex-anoppi :D tuli meille kylään toiselta puolelta Suomee ja oli sitte ottanu lasten serkkutytön mukaan, anoppi oli oikee koukannu muutaman sata kilsaa että sai haettua tän silloin 5v lapsen mukaan. No ihmeteltii kun ei lapselle ruoka maistu ja oli muuteki nuhjakan kalpee. Yöllä se oli sitten serkkutyttö oksentanu koko vierashuoneen petivaatteet, matot sun muut ja koko matkan veskiin :x Anoppi totes aamulla että kyllä se oli jo kipee kun lähdettii oksensi ja ripuloi, mutta kun se halus niin kovin lähteä :headwall:
Arvaa vaan että parin päivän päästä se tauti oli meillä ja kävi koko porukan läpi :x juu eipä ollu ihme ettei nakkisoppa serkulle maistunu.

poika oli pari vuotias ja menin tuttavan luo jota en ollut nähnyt aikoihin. sillä oli saman ikäinen lapsi kun mulla. kesken vierailun poika kakki niin isot kakit että oli selkää myöten. lähteissä silmiin pisti pöydällä osmosal resepti sille päivälle ja kysyin että onko ollut vatsatautia. en kehdannut sanoa että näin reseptin. ei kuulemma ole ollut. seuraavana päivänä mun pojalla kauhea vatsatauti. jatkuvasti oksensi,ettei enään seistä jaksanut. sairaalaan tippaanhan me jouduttiin moneks päiväksi ja rotavirus oli kyseessä. sen jälkeen kun johonkin mennään kysytään siis lapsiperheiltä varsinkin että ovatko terveinä,vaikka jonku mielestä se varmaan liioiteltua. mutta kun osa on tuollaisia,niin pakko kysyä.. ja tuonne kylään ei ole enään tehnyt mieli!

No eikös se ollut tuolla toisessa ketjussa kun joku sikaflunssanen isä toi lapsensa tarhaan (koko muu perhe oli sairaana, tämä yksi lapsi enää tolpillaan) niin täällä äidit opastivat minua kuinka päivähoitoon saa tuoda terveen (vaikkakin todennäköisesti jo tartuttavan) lapsen ja sen SAA tuoda sairas vanhempi! Lakikin tämän sallii, ei pidä tautejen vuoksi eristäytyä!

No, kai sitä sitten saa kyläilläkin jos ei rapa lennä ja oksennus ryöpsähtele enää?

Subjektiivinen päivähoito-oikeus, subjektiivinen vierailuoikeus! Eihän nykyään kukaan enää ota toista ihmistä huomioon, se nyt sitten sattuu joskus kalahtamaan omaankin nilkkaan!

Yhteistyössä