Olipas aika lahjasäkit tänään kerhotädeille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Itse en vienyt mitään. Päätin, että se on turhaa ja hölmöä. Poika teki molemmille kerhotädeille itse kortit, minä en edes puolella sanalla vihjannut. Samoin teki pikkusiskonsa, vaikka ei kerhoa vielä käykään. Muutama muu näytti toimineen samoin, mutta suurin osa seisoi siellä lahjanyssäkät kädessään.

Katselin ihan ihmeissäni sitä lahjapussiviidakkoa. Suurimalla osalla oli paikallisen marimekko-liikkeen kassi kädessään. Eli ihan edullisestikaan ei tästä lahjuksesta selvitty siis.

Tosi monet veivät myös kukkasia mikä on minusta arveluttavaa - kuka kenenkin allergioista tietää.

Ja mikä minua ihmetytti oli se, että toisilla näkyi olevan neljä kukkaa/lahjaa eli veivät KAIKILLE kerhotädeille eivätkä vain sille lapsen omalle.

Illalla olin sitten eräässä paikassa missä oli pari opettajaa ja kysyin suoraan, että eikö tuo ole saajalle noloa, kun niitä kannetaan. Molemmat opettajat olivat sitä mieltä, että ei se niin kivaakaan ole, kun niitä "lahjuksia" kannetaan. Käyttivät siis itse tuota sanaa, en minä. Molemmat sanoivat, että se on mukavampaa kun oppilaat itse omasta halustaan muistavat vaikka sitten, kun yläaste loppuu tai jos sama opettaja on ollut monta vuotta ja vaihtuu niin muistetaan. Eli tyyliin oppilaat omasta aloitteestaan keräävät 2 euroa jokaiselta ja ostavat jotain. Mutta tuota lahjojen kantamista pitivät ehdottoman liiallisena.

Itse olin tyytyväinen tänään, kun päädyin siihen, että en vie mitään. Oli jotenkin suorastaan säälittävää, että pitää kantaa niitä paketteja sinne vieraille ihmisille.

Mää vein mielelläni. He oli tärkeitä ihmisiä mun pikkusen elämässä. Nyt hällä loppu kerhoaika ja eskari odottaa. Kortti laitettiin ja tytön lempisuklaata pussiin. Se oli lapselle iso asia saada ojentaa ite valittu suklaa ja ite tehty kortti. Ihan sama, mihin se suklaa menee, mutta lapselle jäi onnellinen olo.

En mää mitään yksittäisiä kippoja ymmärrä tai marimekkoja. Tommonen joku kuluva juttu on ok.

Mä kyllä peesaan tätä.
Sanoin tänään just meidän pojille, että nyt tehdään niin, että kirjoitatte itse opettajalle hyvän kesän toivotukset ja vaikka piirrätte jotain. Loppui se älytön rahankeruu meidän osalta..
Siis joka jukelin joulu ja kevät kerätään opettajille 2e/kortti ja saavat niillä ostaa niitä iänikuisia kukkapuskiaan.
Meillä on nyt 3 koululaista ja tarkoittaa sitä, että 6e menee opettajille ja vielä avustajille lisäksi, joka on siis yhden luokan yhteinen, kun luokassa niin paljon erityisoppilaita. Voi tietysti kuullostaa monista pieneltä summalta, mutta kun sitä rahaa ei liiemälti ole ja loppukuusta aina tarkkaan lasketaan onko edes rahaa kunnolla ruokaan, niin ei kyllä kiinnosta enää nuo touhut.. Senkun sitten muitten vanhemmat kyttäävät, että tuo ja tuo ei muistanut, ihan sama. Ei ne opettajat ilmaiseksi meidän lapsia opeta.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mää vein mielelläni. He oli tärkeitä ihmisiä mun pikkusen elämässä. Nyt hällä loppu kerhoaika ja eskari odottaa. Kortti laitettiin ja tytön lempisuklaata pussiin. Se oli lapselle iso asia saada ojentaa ite valitsemaa suklaa ja ite tehty kortti. Ihan sama, mihin se suklaa menee, mutta lapselle jäi onnellinen olo.

En mää mitään yksittäisiä kippoja ymmärrä tai marimekkoja. Tommonen joku kuluva juttu on ok.

No tuollainen pieni onkin ihan eri asia kuin oikeesti jotain kallista ja luultavasti saajalleen turhaa ja sopimatonta jostain lahjatavarakaupasta. Tuo lahja oli selvästi lapselta. Ja sikälikin eri, että kerho loppui lapsen kohdalla mutta omani jatkaa syksyllä taas.

no joo,onhan niitä lahjoja ihan kiva saada,mutta mukavempi olisi jos keräisivät vaikka kolehdin ja niillä ostettaisiin kerhoon uusia pelejä/leluja.Mullakin nyt 15 miniruusua parvekkeella,neljä kerhoryhmää mulla.

Alkuperäinen kirjoittaja kerhotäti:
no joo,onhan niitä lahjoja ihan kiva saada,mutta mukavempi olisi jos keräisivät vaikka kolehdin ja niillä ostettaisiin kerhoon uusia pelejä/leluja.Mullakin nyt 15 miniruusua parvekkeella,neljä kerhoryhmää mulla.

Tästähän sit tieto kerhon seinällä vanhemmille hyvissä ajoin ennen päätösjuhlia... Huippu hyvä idea! :D Me ollan kans aina kortti linjalla...mut tohon osallistuisin.

Lapsen entisessä päiväkodissa (ei siis kerhossa), päikkäritädit oliva t syöneet jonkun vanhemman tuomat keksit seuraavana päivänä kahvilla. Eli jollakin lapsella oli ollut edellisenä päivänä synttärit ja keksejä oli jääny. No joku lapsista oli sitten kysyny , saako hekin niitä keksejä niin ei saa oli ollu vastaus. Minusta aika kummallista. Muutenkin kun olen ollut joskus nuorempana päiväkodissa työharjoittelussa, niin hirveesti puhuttiin selän takana vanhemmista pahaa, minusta se tuntui pahalle. Ja vanhemmille sitten edessä päin oltiin niin mielin ja kielin, että. Olen miettinytkin, että ansaitseeko tälläiset ihmiset yhtään mitään lahjoja. Tietysti eihän kaikkia voi yleistää.

Alkuperäinen kirjoittaja että tällastä:
Lapsen entisessä päiväkodissa (ei siis kerhossa), päikkäritädit oliva t syöneet jonkun vanhemman tuomat keksit seuraavana päivänä kahvilla. Eli jollakin lapsella oli ollut edellisenä päivänä synttärit ja keksejä oli jääny. No joku lapsista oli sitten kysyny , saako hekin niitä keksejä niin ei saa oli ollu vastaus. Minusta aika kummallista. Muutenkin kun olen ollut joskus nuorempana päiväkodissa työharjoittelussa, niin hirveesti puhuttiin selän takana vanhemmista pahaa, minusta se tuntui pahalle. Ja vanhemmille sitten edessä päin oltiin niin mielin ja kielin, että. Olen miettinytkin, että ansaitseeko tälläiset ihmiset yhtään mitään lahjoja. Tietysti eihän kaikkia voi yleistää.

tiedän jo oikeestaan että musta pk:n tädit puhuvat pahaa.Lapset vaihtavat päikkäriä,enkä aio lahjoa heitä mitenkään.Hoitajat ovat pph ja minä olen lh,en tiedä onko tuossa syy,mutta yksi pph on tosi koppava mulle ja laitoinkin hänestä palautetta päivähoitotoimistoon.

Yhteistyössä