Olipa taas yö..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eloveena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Eloveena"

Vieras
Puol kolme heräsin ku viereen tullut 4v pissas siihen viereen. No pyyheet päälle ja jätkä vaihto paikkaa. Ajattelin et nyt on pissansa pissannut et ei enää tarvi vaippaa laittaa. No puol 6 sit uudestaan heräsin lorinaan. Jee, nyt meni peitot. Tietenkin siihen peittojen heittelyyn heräs sit samassa sängyssä nukkunut 9kk. Olisin mielellään vähän pidempään nukkunu ja 4v:kin varmaan tänään hyvällä tuulella näin aikasen herätyksen jäljiltä.

Siis mä en enää jaksa tota kusta!! Joku noista kolmesta pojasta kuseksii jonnekki vähän väliä. Toi esikoinen on yöllä vaipois mut heräilee vissiin usein öisin ja riisuu vaipan pois. Tulee viel nykyään taas melkein joka yö viereenkin ja kerran pissas yöllä mun päällekkin. 3v taas hoitaa päivisin nää pissansiivous tarpeet, yhdeksänkuisesta nyt puhumattakaan.

No on sitä huonompiakin öitä ollut. Nyt sai sentään nukkua. Aikasempiakin herätyksiä esikoinen järjesti nuorempana säännöllisesti.

Mut niin, kiitos että sain purkautua.

No tuo sänkyyn pissaileminen ei kyllä kauhean mukavaa ole. Mua kyllä nyt lähinnä huvittaa (anteeks) kun kuvittelen tuollaisen ihanan poikalauman ja kun vielä sanoit että joku noista kolmesta pojasta kuseksii jonnekkin vähän väliä :D En kyllä osaa auttaa. Tietysti kannattaa katsoa ettei illalla juoda mahottomasti. Itselläni vain yksi jo 6v poika jolla aina mahoton kiire vessaan ja välillä ei kerkiä housujansa laskea :)

Miten ois sille 4v:lle joku semmoinen kokohaalariyöpuku, joka avataan selän puolelta? Pysyiskö vaippa silloin paremmin öisinkin päällä?

Meidän 2v käveli eilen portaat alas ilman vaippaa...oli tullut kakka ja likka omatoimisesti oli ottanut yläkerrassa vaipan pois ja tuli alakertaan ilmoittamaan, että kakka tuli. Yih! :D

4v ihan omatoimisesti riisuu itsensä ilkosilleen illalla tai yöllä.. Vaipan ottaa jostainsyystä myös yöllä pois.. Hetken muisti yöllä herätessään käydä vessassa matkalla mun viereen.. Näkee pljon unia siks varmaan heräilee öisin. Mut tosta yövessailusta huolimatta on viel pissaillu.. Luulis et seuraavas neuvolas sit tehdään jo jotain tolle yökastelulle..

Keskimmäinen otti yli puolivuotta et oppi päiväkuivaks ja edelleen pissaa ku on liian "tärkeetä" muuta tekemistä tai muuten vaan protestiks.. Autounilla tulee myös tosi herkästi alle.. Päiväunilla tuo on sit taas paremmin kuiva ku esikoinen..

Tää vauva taas varsinkin öisin onnistuu hyvin usein pissaan ohi vaipan.. Toivon et se sit aikanaan oppis paremmin ja nopeemmin TÄYSIN kuivaks..

Rupee pikkuhiljaa huumori loppuun kaiken kusipyykin keskellä!!!!!

Mun esikoinen ja keskimmäinen on oppinu tosi myöhään yökuivaksi. Esikoinen oli 4,5v ja keskimmäinen 5,5v. Lääkitystä yrittivät tyrkyttää keskimmäiselle mut en halunnut, ja otin itse takarajaksi sen kun menee eskariin. No eipä tarvinnu lääkettä kun se kastelu sitten loppui.
Mä en kyllä ole ottanu asiasta stressiä tai tehny numeroa, vaikka usein tuli pissat ohi vaipan - myös mun sänkyyn.

Ei meilläkään asiasta oo senkummosempaa numeroo tehty. Eihän nuo raukat sille mitään voi.. Kun noit yövessailuja koleiltiin niin 4v oli itekki innoissaan ka tosta sänkyyn kastelusta enemmän hihittelee itsekkin..

Tää pissapyykki rupee vaan ittellä jo kyllästyttään.. Ja kun siitä yöllä tulee puuhailua ja vauva herää, niin sen pölpättäessä ei moni muukaan nuku pariin tuntiin.. :)

Me ollaan pidetty lapsella yöpukuna unihaalaria sen vuoksi, ettei niin helposti riisuisi vaippaansa. On tosin vasta 1,5-vuotias, mutta eiköhän niitä haalareita saa isommillekin :) Kesäksi tietysti kannattaa olla lyhytlahkeinen ja -hihainen.

:laugh: Tuttua meilläkin. Viime yönä: Menin onneksi itse jo klo 21 nukkumaan ja oli miehen vuoro vahtia että kuopus nukahtaa. No kuopus oli nukahtanutkin sitten jo heti klo 21 jälkeen ja mies oli kömpinyt sitten jo klo 22 nukkumaan kun tuo 12 ja 4 vuotiaat olivat myös nukahtaneet samaan sänkyyn (12 vuotiaan sänkyyn). No ekan kerran heräsin kun tuo kuopus tuli kuumeisena klo 23.30 meidän sänkyyn. Seuraavaksi 12 v herätti, että 4 v oli pissannut hänen sänkyynsä ja olivat molemmat märkiä. No uusiin järjestelyihin. 12 v 3v:n sänkyyn ja 4 v omaansa. No eipä aikaakaan kun 3 v herätti ja halusikin omaan sänkyynsä nukkumaan. En kuumeisen lapsen kanssa ruvennut asiasta vääntämään vaan passitin 12 v:n meidän väliin ja 3 v pääsi omaan sänkyynsä. Aamuyöstä heräsin kun 3 v nukkui jälleen meidän sängyssä ja seuraavan kerran heräsin kun 4 v:kin oli tullut meidän sänkyyn. Siellä sitten kaikki, minä, mieheni, 12 v, 4 v ja kuumeinen 3 v nukuttiin 160 cm leveässä sängyssä. Oli hiukka ahdasta.:laugh:

:laugh: Tuttua meilläkin. Viime yönä: Menin onneksi itse jo klo 21 nukkumaan ja oli miehen vuoro vahtia että kuopus nukahtaa. No kuopus oli nukahtanutkin sitten jo heti klo 21 jälkeen ja mies oli kömpinyt sitten jo klo 22 nukkumaan kun tuo 12 ja 4 vuotiaat olivat myös nukahtaneet samaan sänkyyn (12 vuotiaan sänkyyn). No ekan kerran heräsin kun tuo kuopus tuli kuumeisena klo 23.30 meidän sänkyyn. Seuraavaksi 12 v herätti, että 4 v oli pissannut hänen sänkyynsä ja olivat molemmat märkiä. No uusiin järjestelyihin. 12 v 3v:n sänkyyn ja 4 v omaansa. No eipä aikaakaan kun 3 v herätti ja halusikin omaan sänkyynsä nukkumaan. En kuumeisen lapsen kanssa ruvennut asiasta vääntämään vaan passitin 12 v:n meidän väliin ja 3 v pääsi omaan sänkyynsä. Aamuyöstä heräsin kun 3 v nukkui jälleen meidän sängyssä ja seuraavan kerran heräsin kun 4 v:kin oli tullut meidän sänkyyn. Siellä sitten kaikki, minä, mieheni, 12 v, 4 v ja kuumeinen 3 v nukuttiin 160 cm leveässä sängyssä. Oli hiukka ahdasta.:laugh:
:D

Ota potta siihen sänkysi viereen ja patista poika potalle enne kuin kömpii viereen. Kuopukselle suraava vaippakoko yökäyttöön, meillä ainakin auttoi isompaan vaihtaminen, kun alkoi tulla yöpissat yli vaipasta.

Rasittavaa aikaa, mutta onneksi ohimenevää!

Yhteistyössä