Olipa poronkäristyksellä hintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Kävin ravintolassa syömässä poronkäristystä. Annokseen sisältyi perunamuusi, poronkäristys ja puolukoita. Ruuan kanssa joimme jäävettä. Kahden hengen lasku 49,15 euroa :o

ERelässä pyydetän tuollaisia hintoja eivätkä edes osaa tehdä siellä sitä käryä oikin. Lykkäävät sitä olutta usien annokseen ja se ei sinne kuulu, vain suola. Aidossa ja alkuperäisessä käryssä on käytetty katajanmarjaa mausteea, mutta nykyaikaisessa versiossa se on korvatu pippurilla.

Eihän poromiehillä nyt mitän ylimääräistä luonnossa mukana ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
ERelässä pyydetän tuollaisia hintoja eivätkä edes osaa tehdä siellä sitä käryä oikin. Lykkäävät sitä olutta usien annokseen ja se ei sinne kuulu, vain suola. Aidossa ja alkuperäisessä käryssä on käytetty katajanmarjaa mausteea, mutta nykyaikaisessa versiossa se on korvatu pippurilla.

Mutta olut kyllä mureuttaa hyvin lihaa, ei niin kummoista lihaa tarvi olla. :) Se että joku poromies tekee laavulla käristystä, ei tarkoita,että ravintolassa pitää tehdä samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Mutta olut kyllä mureuttaa hyvin lihaa, ei niin kummoista lihaa tarvi olla. :) Se että joku poromies tekee laavulla käristystä, ei tarkoita,että ravintolassa pitää tehdä samalla tavalla.

poro on mureaakun tarpeeksi kauan keittää ja maistu aivan eriltä kin saksanhirvi , johon on pakko lisäät sitä olutta että mureutuu.

Ja mjuuten niissä ravintoloissa missä olen ollut ( täällä pojoissuomessa) eivät käytä olutta, vaan keitävät tarpeeksi kauan lihaa että tule hyvää

Ihan tavallinen hintahan tuo on ravintolaruoasta. 22 euroa annos plus 2 euroa vedestä per nenä. Poro kun tuntuu olevan ihmisille nykyään niin eksoottista jopa suomessa, että se lasketaa a' la carte annoksiin. Ja voithan tietysti kokeilla mitä se kunnon poronkäristys tulee maksamaan kotona, sitä kunnon käristystä kun ei tehdä mistään pirkkapaketista.

poro on mureaakun tarpeeksi kauan keittää ja maistu aivan eriltä kin saksanhirvi , johon on pakko lisäät sitä olutta että mureutuu.

Ja mjuuten niissä ravintoloissa missä olen ollut

No jos saan poron mureaksi puolessa toista tunnissa oluen kanssa (josta alkoholi palaa suunnilleen samaan aikaan kun sen sinne kaadan) tai ilman sitä kolmessa tunnissa, niin miksen käyttäisi :) Ihan huippukokki on sen minulle neuvonut. Mutta miksi häntä uskoisinkaan?

Ja mjuuten niissä ravintoloissa missä olen ollut ( täällä pojoissuomessa) eivät käytä olutta, vaan keitävät tarpeeksi kauan lihaa että tule hyvää

Käristyslihaa ei kyl ikinä keitetä!!! Eikä se saksanhirvi todellakaan niin paljon eroa poronlihasta, tavis ihminen ei taida huomata eroa poron ja sakrahirven välillä (toki paistikäristyksen erottaa saksanhivestä mut eipä juuri muuten)

Alkuperäinen kirjoittaja kokki lapista:
Käristyslihaa ei kyl ikinä keitetä!!! Eikä se saksanhirvi todellakaan niin paljon eroa poronlihasta, tavis ihminen ei taida huomata eroa poron ja sakrahirven välillä (toki paistikäristyksen erottaa saksanhivestä mut eipä juuri muuten)

Minä varmaan käytän liiankin tyyristä lihaa käristykseen, on ikuisesti muistissa ne lappilaisen koululaisen karmeat sinkalekäristykset, teen vain hyvistä paloista, en koskaan valmiiksi leikatuista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja poromiehen tytär:
Ihan tavallinen hintahan tuo on ravintolaruoasta. 22 euroa annos plus 2 euroa vedestä per nenä. Poro kun tuntuu olevan ihmisille nykyään niin eksoottista jopa suomessa, että se lasketaa a' la carte annoksiin. Ja voithan tietysti kokeilla mitä se kunnon poronkäristys tulee maksamaan kotona, sitä kunnon käristystä kun ei tehdä mistään pirkkapaketista.

Älytöntä. Söin Tokiossa poronkäristysta ja poro oli tuotu Norjasta. Perunalumi, reilusti käristystä, marjahilloa, hedelmäjälkiruoka ja lasi viiniä 12 euroa - hyvässä keskustaravintolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onks se kallis jos ravintola-annos maksaa 25??? Onko oikeesti, mä käyn niin harvoin ravintolassa, että en tiedä. Ei kuulosta minusta kauheen pahalta hinnalta.

Ei tuo munkaan mielestä kallis ole. Eikös tuo ole aika lailla normaalihinta pääruoalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onks se kallis jos ravintola-annos maksaa 25??? Onko oikeesti, mä käyn niin harvoin ravintolassa, että en tiedä. Ei kuulosta minusta kauheen pahalta hinnalta.

Ei tuo munkaan mielestä kallis ole. Eikös tuo ole aika lailla normaalihinta pääruoalle?

Kyllä mäkin luulen, ettei tuolla hinnalla saa läheskään kaikkia anooksia menusta ravintolassa.

ei käristykseen kuulu pippuri,sipuli,olut. vain suola, voita ruukaan laittaa ku ei tuota poran kuuta taho saaha mistään. samhaan laihin tehen hirvestä j mullistä käristyksen ja puikoista muusin. ja tietenki kermaa ja voita :D työpaikalla käristys,muusi, salaatit,juomat ja kahvi on ollu 12e, saa ottaa myös 3 muuta ruokaa tuohon hintaan kans.

Hei mutta Keittis, oliko se hyvää se tyyris käristys? =)
Oli se ihan hyvää. Mutta ei sen parempaa kuin mitä välillä työpaikan ruokalasta saa. Halvin ateria ravintolan listalta se kyllä oli.

Ei ole. Mutta kun perunamuusia, poronkäristystä ja puolukoita saa työpaikan ruokalasta hintaan 8,50 euroa ja ateriaan sisältyy lisäksi salaattipöytä ja jälkiruoka, niin siihen nähden se oli kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Hei mutta Keittis, oliko se hyvää se tyyris käristys? =)
Oli se ihan hyvää. Mutta ei sen parempaa kuin mitä välillä työpaikan ruokalasta saa. Halvin ateria ravintolan listalta se kyllä oli.

No mitäs siinä hinnassa sit oli niin ihmeellistä ?? En tajuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei ole. Mutta kun perunamuusia, poronkäristystä ja puolukoita saa työpaikan ruokalasta hintaan 8,50 euroa ja ateriaan sisältyy lisäksi salaattipöytä ja jälkiruoka, niin siihen nähden se oli kallista.

No miksi sä sit otit sitä ?

No miksi sä sit otit sitä ?
Koska se oli halvin annos :D Ko ravintolassa on ihan nylkyrihinnat enkä ihan periaatteesta ala maksamaan ravintolaruuasta summaa, jolla saisin kaupasta kilon poron filettä.

Yhteistyössä