Olipa pojilla kiva kioskireissu...

  • Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti
No just. Totta kai se on sen myyjän vika.

Ja aijai jos ei olisi myynyt, voi sitä huutoa kun meidän Janipetteri saa tehdä säästörahoillaan ihan mitä vaan, ja meillä on kyllä varaa antaa lapsille parisataa!

Kahdeksanvuotias koululainen varastaa kotoa rahaa, ja tuhlaa ne älyttömyyksiin, ja syy on kiskantädin kun ei vahtinut?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja :
No just. Totta kai se on sen myyjän vika.

Ja aijai jos ei olisi myynyt, voi sitä huutoa kun meidän Janipetteri saa tehdä säästörahoillaan ihan mitä vaan, ja meillä on kyllä varaa antaa lapsille parisataa!

Kahdeksanvuotias koululainen varastaa kotoa rahaa, ja tuhlaa ne älyttömyyksiin, ja syy on kiskantädin kun ei vahtinut?
Veit jalat suustani =)

 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Samaa mieltä harmaan kanssa, ei myyjä voi tietää, mistä lapsi on rahansa saanut. Mutta aika temppu kyllä tenavalta.
peesaa...mutta mä ihmetelen sitä myytyä energiajuoman määrää, kioskin hinnoillakkin saa ostaa aika paljon ja se on epäterveellinen määrä aikuiselle saati lapselle
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Samaa mieltä harmaan kanssa, ei myyjä voi tietää, mistä lapsi on rahansa saanut. Mutta aika temppu kyllä tenavalta.
peesaa...mutta mä ihmetelen sitä myytyä energiajuoman määrää, kioskin hinnoillakkin saa ostaa aika paljon ja se on epäterveellinen määrä aikuiselle saati lapselle
Mä ihmettelin sitä, että miten niillä niin kauheasti on energiajuomia edes myynnissä... Mutta jos ne osti puolet pokekortteja ja puolet juomia...? Tosi erikoinen tapaus kuitenkin. Kyllä siinä on saanut kassa olla tarkkana, että on laskenut oikein ne tölkit/pullot ja korttipaketit. :whistle:
 
huhhuh... On varmaan ollut lapsilla huono olo...
Noita vanhempia en ymmärrä, miksi ihmeessä kioskin tädin olisi pitänyt olla myymättä?? ei se ole kassan tehtävä vahtia mitä ihmiset ostaa(paitsi tietysti k-18 tuotteissa) ja kuinka paljon...
 
Jossain ei edes myydä energiajuomia alle 15vuotiaille. Ja itse olisin kyllä vähän tentannut lasta että onkos vanhempien lupa noin isoihin ostoksiin.
Mutta silti vastuu äidillä miksi pitää noin isoja summia kotona en kyllä yhtään ymmärrä .
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
peesaa...mutta mä ihmetelen sitä myytyä energiajuoman määrää, kioskin hinnoillakkin saa ostaa aika paljon ja se on epäterveellinen määrä aikuiselle saati lapselle
Myyjä ei kuitenkaan voi tietää, kenelle - tai kenen pyynnöstä - pojat on niitä juomia ostaneet. Voihan äiti olla vaikka paikallisen junnujalkapalloseuran huoltaja ja pyytänyt poikia hakemaan juomia treeneihin/peliin koko porukalle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Myyjä ei kuitenkaan voi tietää, kenelle - tai kenen pyynnöstä - pojat on niitä juomia ostaneet. Voihan äiti olla vaikka paikallisen junnujalkapalloseuran huoltaja ja pyytänyt poikia hakemaan juomia treeneihin/peliin koko porukalle.
Miten ne lapset on edes saaneet kannettua koko junnujalkapalloseuran juomat? Jossain treenikassissako?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Miten ne lapset on edes saaneet kannettua koko junnujalkapalloseuran juomat? Jossain treenikassissako?
No ei niitä nyt useita kymmeniä poikia joukkueessa pelaa eli ihan menee kolmen pojan voimin muovikasseissa.

 
paljonhan ne pokemonkortit maksaa?energiajuomat on jotain 2 ?/tölkki,joten luulen,että ei nyt niin kauheesti sitä juomaa oo ostanu..siis kassikaupalla tai niin paljon,etteikö muutama poika niitä jaksais kantaa..
 
Montako niitä oli?
Missään ei sanottu montako niitä "kavereita" oli. Jos niitä ostajia oli paljon, ei myyjäkään osannut ihmetellä rahamäärää. Plus että nykylapsilla on ihan HIRVEÄSTI rahaa, viisivuotias kummipoika esitteli lompakkoaan jossa oli noin viiskymppiä, kun oli säästänyt isovanhemmiltaan saamia vitosia.

Siis mistä lähtien kahdeksanvuotiaat on vielä Pokemoneista ollut noin innoissaan?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Montako niitä oli?:
Missään ei sanottu montako niitä "kavereita" oli. Jos niitä ostajia oli paljon, ei myyjäkään osannut ihmetellä rahamäärää.
Aivan. Jutussa puhuttiin vain kavereista eli ainakin kavereita oli 2. Mutta niitähän saattoi olla vaikka kuinka monta.
 

Yhteistyössä