Olipa omituinen kyläily...

  • Viestiketjun aloittaja äitipä
  • Ensimmäinen viesti
äitipä
Meidät oltiin kutsuttu tuttavaperheen luo leikkimään. Oltiin sisällä (satoi) ja katselin leluhyllystä jotain sopivaa (niiden ja meidän poika 4v, tyttö 2), siellä olikin vaikka mitä kivaa =) Perheen äiti siihen ehdotti, että haluaisko pojat pelata tietokoneella, ettei tule sotkua. Sanoin että tottakai me siivotaan ne lelut enne lähtöämme, johon se äiti että jospa ne nyt vaan pelais, kun ei hän tykkää että tavaroita levitetään... No pojat sitten pelas eli se toinen poika pelas jotain ja meidän poika katseli vieressä, tyttöä kiinnosti kiipeillä portaikossa alas ja taas ylös. Ei me kauaa sit niillä viivytty...
 
Oletteko
joskus aiheuttamneet kauhean kaaoksen ja lähteneet sitten kotiinne? Meillä ei olla erityisen tarkkoja siivoamisen kanssa ja lapset saavat leikkiä joka paikassa ja myös levittää lelujaan. Ei siitä syystä että erityisesti pitäisin lasten jälkien siivoamisesta, vaan siksi että leluilla pitää voida leikkiä ja lasten olla kotonaan rennosti. Mutta mua ärsyttää ihmiset (jotka usein itse ovat kovinkin tarkkoja omassa kodissaan paikkojen siisteydestä), jotka tulee meille ja antaa kakaroidensa sotkea ihan kauheasti "koska meillä on niin rentoa että lapsetkin uskaltaa sotkea". Ja homma menee yleensä niin, että meillä on vierailun jäljiltä on hirveä sotku ja "on ollut niin hauskaa" ja kun me taas ollaan siellä kylässä, ei tule kuuloonkaan että mihinkään lähdettäis ennenkuin joka nippeli on sille varatulla paikalla. V'TTU. Näiden ihmisten kanssa olen aina ehdottanutkin sitten jotain hauskaa ja rentoa ulos tai muualle. En tässä hösselissä jaksa enää sitä että muut tuovat lapsensa meille oppimaan luovaa ja vapaata leikkiä elämäntapaa. Minä pidän siististä kodista, en vain pidä siivoamisesta.
 
jaahas
Ensi kuulemalta kuulostaa tietysti oudolta mutta eihä sitä tiedä jos sillä äitillä oli migreeniä tms. mutta ei vaan kehdannut sanoa ja esitti urheaa.
EOS *kohauttaa olkiaan*
Toivottavasti lapsilla olisi edes vähän kivaa.
 

Yhteistyössä