Olipa lepsu äiti tänään mäessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi sai vinkua, naukua ja kitistä mäessä. Äiti houkutteli, maanitteli ja pyyteli, että laskisitko nyt tänne. Tenava vaan tekomärisi ja makasi hangessa. Äiti raahasi suksia, sauvoja ja noin 9-vuotiasta tekonarisijaa sitten alas mäkeä, kun ei muutakaan keksinyt. Ja tenava vaan löi lisää vettä myllyyn ja naukui.

Menin viereen, pysähdyin ja kysyin lapselta: soitanko sinulle ambulanssin, koska olet noin kipeä. Noin kipeä lapsi kuuluu sairaalaan ihan ehdottomasti. Sinut haetaan kelkalla tästä ja saat kipulääkettä tuolla alhaalla heti ja pääset hoitoon.

Nousipas perkele ylös, eikä marissut enää kertaakaan. Terästäytyi jopa aina, kun minut näki. Äitinsä kävi kiittämässä minua.

Miten joku sietää tuommosta vinkunaa. En käsitä.

Itse en sanoisi mitään,saattaa joskus kyseessä ollakkin erityislapsi(fyysisesti sairas).Itse en ainakaan lämmöllä ajattelisi jos joku tulisi määkimään siihen.Eikös tuo ole vanhemman asia handlata homma?

[QUOTE="tiitu";28303167]Itse en sanoisi mitään,saattaa joskus kyseessä ollakkin erityislapsi(fyysisesti sairas).Itse en ainakaan lämmöllä ajattelisi jos joku tulisi määkimään siihen.Eikös tuo ole vanhemman asia handlata homma?[/QUOTE]

Varmaan joo, muta sillä äidillä oli vielä noin puoli kilometriä matkaa alas. Se oli jo ihan riekaleina tenavansa kanssa. En tietä, miten se olis siitä itse selvinnyt.

Otin riskin ja testasin. Se kannatti.

9-vuotiaan mäkeen ja menisin ite alas,on jo niin iso että osaa tulla itsekkin=)Meillä lapset välillä jää tollaiseen jumiin että haluavat esim johonkin ja sit just alkaa vinkuminen..vaikka oisi esim.mäkeen ensin itse halunnut.

[QUOTE="Mie";28303265]9-vuotiaan mäkeen ja menisin ite alas,on jo niin iso että osaa tulla itsekkin=)Meillä lapset välillä jää tollaiseen jumiin että haluavat esim johonkin ja sit just alkaa vinkuminen..vaikka oisi esim.mäkeen ensin itse halunnut.[/QUOTE]

Se äiti ei lähtenyt, se vaan hössötti, maanitteli, aneli ja oli vuoroin vihainen ja vuoroin huolestunut ja lapsi nautti ja pompotti täysillä.

Minä olisin lähtenyt kyllä ja ilmoittanut, että tavataan alhaalla, moro.

Ne oli vielä tuon jälkeen tuntitolkulla mäessä. Ei sitä kakaraa sielä väkisin pidetty, kunhan yritti hallita.

[QUOTE="yx vaan";28303861]Täytyy kyllä tunnustaa et rinteeseen olis jääny muksu multakin... Iloisesti olisin vilkuttanu seuraavalla kierroksella :)[/QUOTE]

Niin ja lisään vielä et ihan rauhassa olis joku toinen saanut käydä huomauttamassa natisijaa älyttömästä käytöksestään...

Minä olisin kyllä tuossa tapauksessa jättänyt lapsen siihen, iloisesti ilmoittanut lapselle että minun päivää ei yksi vinkuva pentu pilaa. Laskenut mäkeä ja varmaan vilkutellut mennessäni. Sit jos lapsi olisi tullut luokseni, jatkaakseen marinaa olisin varmaan sanonut lapselle että en ymmärrä vinkuintiaa, jos on jotain asiaa niin sanoo suomen kielellä tai menee pois luotani vinkumasta. Piste. Ja lähtenyt jatkamaan mäen laskua. Minä olen se veemäinen ämmä :D Ja ehkä jossain vaiheessa olisin voinut tarjota lapselle mukavaa istumapaikkaa autosta siksi aikaa kun muut laskemme vielä mäkeä... :D

[QUOTE="Mona";28303908]Mua kyllä vituttaa jos joku tulis ap:n tavoin puhumaan mun lapselle..outoa jos muka kiitteli apta jälkeenpäin..[/QUOTE]

Samoin. En hyvällä ajattelis. Tosin en mä raahais pelokasta/halutonta lasta väkisin mäkeen kun ei se selvästikään ollut lapsen juttu vaan äiti-paran rakas harrastus. Liekö onneton yh, joka ei saa kuria eikä lastenvahtia että pääsee jonnekin harrastamaan mielilajejaan ilman että tarvii mukula raahata väkipakolla mukaan.

TAI sitten tilanne oli aivan jotain muuta mistä ulkopuoliset ei tiedä vaikka niin kuvittelisivat.

Toivottavasti ap on paikalla seuraavankin kerran kun äidille tulee ongelmia poikansa kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja pdfofök;28303954:
Minä olisin kyllä tuossa tapauksessa jättänyt lapsen siihen, iloisesti ilmoittanut lapselle että minun päivää ei yksi vinkuva pentu pilaa. Laskenut mäkeä ja varmaan vilkutellut mennessäni. Sit jos lapsi olisi tullut luokseni, jatkaakseen marinaa olisin varmaan sanonut lapselle että en ymmärrä vinkuintiaa, jos on jotain asiaa niin sanoo suomen kielellä tai menee pois luotani vinkumasta. Piste. Ja lähtenyt jatkamaan mäen laskua. Minä olen se veemäinen ämmä :D Ja ehkä jossain vaiheessa olisin voinut tarjota lapselle mukavaa istumapaikkaa autosta siksi aikaa kun muut laskemme vielä mäkeä... :D

Kuulostaa hyvälle :) Nimin toinen veemäinen ämmä

Yhteistyössä