olipa hauskaa :///

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Anopilta kuulin että miehen ruotsissa asuva sukulainen tulee hakeen isäntää mökille (isäntä ei ite kertonu ku vasta just ennen lähtöä) Mä sit suunnittelin, että ottais osan kotona olevista lapsista mukaan, että oisivat kerrankin isänsä kans jossain. Mutta ei.. äijät tulivat hakeen isäntää, ja lapset jäi omalle pihalle. Soitin perään että ettet sit ottanut lapsia matkaan. Selitys; ku ne ei mahdu ku xxx ja xxx on mukana.
Empä tajunnu sanoa että oisivat tulleet takasin, ja ottaneet jommankumman meidän autoista.. niihin mahtuis 11hlöä.
Saas nähdä tuleeko isäntä takas klo22-23 kuten aiko, ja missä kunnossa.

Ei tää muuten nii potuttas, mutta ku se on ollu vähän väliä poissa kotoa. Ensin yo-juhlissa Helsingissä (pe-ma) sit sillä oli 2päivän kokous Lahdessa, reissuun meni viikko. Juhannus oli tissuttelua ja telkkarin katselua kotona/majoituspuolella silloin ku siellä ei ollu asukkaita. Sit viikon lomasta osa meni edellä kerrotunkaltaiseen eloon, ja kun huomautin asiasta ni sit makas yhdessä makkarissa lukemassa kirjaa.. jota vois lukea ku on kopilla odottamassa kyytejä.
Minäkin haluaisin joskus käydä yksin jossain, en oo tainnu käydä ku synnyttämässä yksin (jos ei lasketa ruokakaupassa käyntiä)

En oo nyt vähään aikaan, mutta siitä oon sanonu useastikkin että sais olla lasten kanssa.
Tuonne yo-juhliin ei voinu lähteä ku isäntä samoin kokousreissu (ajoi motskarilla, siks kesti reissu niin pitkään) Ku on 9lasta, niin mahdollisuudet mennä vierailulle yhdessä aika pienet (varsinkin jos on dysfaatikko + adhd-lapsi ) Ja jos yhdessä lähdettäis jonnekkin, ni siinä kävis kuitenkin että mä hoidan valmistelut, lasten perääänkatsomiset ja mies nauttisi
Mut toisaalta, en mä kai enää osais lähteäkkään minnekkään, tai tehdä yksin mitään.. ja jos esim uimahallille haluaisin, ni matkaa ois 100km/suunta

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
En oo nyt vähään aikaan, mutta siitä oon sanonu useastikkin että sais olla lasten kanssa.
Tuonne yo-juhliin ei voinu lähteä ku isäntä samoin kokousreissu (ajoi motskarilla, siks kesti reissu niin pitkään) Ku on 9lasta, niin mahdollisuudet mennä vierailulle yhdessä aika pienet (varsinkin jos on dysfaatikko + adhd-lapsi ) Ja jos yhdessä lähdettäis jonnekkin, ni siinä kävis kuitenkin että mä hoidan valmistelut, lasten perääänkatsomiset ja mies nauttisi
Mut toisaalta, en mä kai enää osais lähteäkkään minnekkään, tai tehdä yksin mitään.. ja jos esim uimahallille haluaisin, ni matkaa ois 100km/suunta

Ensinnäkin, erityislapsen olemassaolo ei voi estää koko perheen lomailua milläänlailla(varsinkaan dysfaatikon ja adhd:n tapauksissa). Miehesi on selvästi tottunut sinun passaamiseesi, tai jotakin.
Kuulostaa kirjoituksiesi perusteella aika k-päältä suoraan sanottuna.

Sinä olet ja teet töitäsi, hoidat koko perheen(ja sen pirun miehen) ruoat pyykit ja muut. Mitäpä mies tekee?

jätkä, toi tarkoitti vierailuja (eli meidät oli koko perhe kutsuttu yo-juhliin Helsinkiin) niitä hankala toteuttaa. Mut toisaalta, jos jonnekkin lähettäisiin yhdessä, niin mä hoitaisin kaikki järjestelyt, paitsi mies omansa ja auton. Mä harvoin lähden tuonne mökille, mies joskus käy isompien lasten kanssa (miehen veljen mökki, siellä saa käydä )

Mies hoitaa työnsä, harvoin muuta. Tekee kyllä pitkää päivää/viikkoa.. muilla taksareilla puolisot/ tytär ajavat vuoroja, meillä isäntä tekee saman yksin. (on kopilla yleensä 8-18, päivystykset päälle. sitten yö + päiväposti, linjan ajo ja talvella koululaiset.. tosin noi on jaettu kaikkien taksareitten kesken ) eli välillä ei paljoa kerkiä kotona oleen.
Kotona se ajaa ruohon/talvella pukkaa lumet, saunan lämmitys tyypiset hommat

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ensinnäkin, erityislapsen olemassaolo ei voi estää koko perheen lomailua milläänlailla

Kyllähän se varmaan jollain lailla estää, jos siinä on kahden erityislapsen ohella vielä seitsemän muuta lasta ja äiti joutuu heistä yksin huolehtimaan reissunpäällä. Kotioloissa voi varmaan ottaa vaikeankin dysfaatikon ja adhd:n kans lunkistikin, mutta ei vieraalla maaperällä!

Yhteistyössä