Olioita joita äideiksi kutsutaan

• Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mietin että miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa? Jos ap on sellainen äiti joka ei kerro äitiydestään tai jos Kotilehmä taas elää lapsilleen niin mitä sitten? Kunhan lapsilla on asiat kunnossa ja turvallinen koti niin onko sillä mitään merkitystä kuinka massaa kukakin on jne.
Ei varmasti ole mitään väliä, mutta tämähän on loistava paikka vaihtaa ajatuksia sellaisten ihmisten kanssa, jotka ajattelevat asioista eri tavalla. Niinhän se elämänkatsomus avartuu ja oppii jotain uutta ihmisistä =)
Kyllä minulla on paljon kavereita joille äitiys ei ole niin tärkeää kuin minulle. Onnellisuutta kohti kaikki varmaan pyrkivät, tulee se onnellisuus sitten mistä asiasta vaan. Minulle se tulee lapsista ja jollekin muulle toisenlaisista asioista. Muutan elämääni sitten jos näen siihen jotain tarvetta.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Ei kyllä siinä yleensä menee just se identiteetti hukkaan jos koko elämä on vaan jotakuta toista varten eli lapsia varten eikä lainkaan omaa itseä varten.
Tiedätkös...juuri tänään mietin, että muutaman kuukauden päästä lakkaan olemasta vastuussa muista kuin itsestäni. Kuopus kun täyttää 18 vuotta.

Mä olen varmaan elänyt viimeisen melkein neljännesvuosisadan lapsiani varten. Tai ainakin aina miettinyt, miten tekemäni ratkaisut vaikuttavat lapsiini. En silti ole kokenut, että elämäni olisi mennyt jotenkin hukkaan. Päinvastoin.

En ole koskaan ollut mikään pullantuoksuinen äiti. Ihan tavallinen töissä käyvä yh-äiti vain. Näihin vuosikymmeniin on mahtunut niin surua kuin iloakin. Mutta ettäkö elämäni olisi mennyt hukkaan? Ja kilin kellit, sanoisin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on se aikuisuus, luulen. Rupee kirraamaan, eikä enää naurata, eikä enää ole aikaa. Kaikki vaan on arkea.
Mutta eihän se ole sama asia kuin äitiys, eihän :D
Minä en tunne varmaan ketään enemmän äitiyteen hourahtanutta ihmistä kuin minä olen, enkä toisaalta ketään yhtä lapsellista aikuista :kieh:

Käsitin että tässä ketjussa olikin kyse siitä mitä sana äiti yleisesti kullekin tuo mieleen eikä siitä millainen äiti kukin meistä on. :xmas: Minulle se sana vain tuo mieleen aika vanhanaikaisia käsityksiä.. mutta sehän on vain sana.

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
nykyään on kyllä sallittua ainoastaan urasuuntautuneisuus.
se, että joku haluaa olla vaan äiti, on enemmänkin häpeä.
vielä meidän mummojen aikaan oli ylpeyden aihe olla äiti.
Nyt kun mä oikein tarkasti mietin, mä en taida olla kumpaakaan enemmän kuin toista. :D Lapsiin menee kyllä aikaa valtavasti, ja rakastan jokaista, mutta enimmäkseen nautin vaan sellaisesta hengailusta... Lastenkin kanssa. :D

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Se on se aikuisuus, luulen. Rupee kirraamaan, eikä enää naurata, eikä enää ole aikaa. Kaikki vaan on arkea.
Minä en tunne varmaan ketään enemmän äitiyteen hourahtanutta ihmistä kuin minä olen, enkä toisaalta ketään yhtä lapsellista aikuista :kieh:
Ei ole sama. Mutta musta se pipon kiristys ei johdu siitä, että joku on äiti, vaan siitä, että on menettänyt kosketuksen omaan lapsuuteensa. Tai jotain.

vieras
Ei ole sama. Mutta musta se pipon kiristys ei johdu siitä, että joku on äiti, vaan siitä, että on menettänyt kosketuksen omaan lapsuuteensa. Tai jotain.
Tai jotain...?

öööö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai jotain...?
Inhoan kyttääjänaisia. juuri näitä, joiden mielestä "lapsen perusoikeus puhtaat vaatteet ja ehjät ja blaa blaa blaa ja puistoon mennään esittämään itseä ja lapsia ja niiden vaatteita. ja nettiin tullaan kirjoittamaan miten toisilla onliian pienet kengät ja vaatteet likaiset ja reikäistä ja blaa blaa blaa"

meillä jos lapsi saa valita, valitsee aina sen saman joka oli isommankin lemppari ja jossa kiva kuva, ja se ongitaan jopa sieltä pieneksi käyneiden pussista tai liian isojen pussista ja joka on lähestulkoon luutu. ja vaikka uudempia puseroita olisi, halutaan se sama, koska sen on pakko olla hieno, kun isompikin siitä piti.

ja vaikka olisi reikä.

enkä minä kiellä. tai määrää. lapsi päättää niin kauan kuin hän ei satuta muita. niinkauan saa tehdä mitä haluaa, kun toisten etu ei kärsi hänen takiaan.

joillakin kiristää pipo ja joka asiaa kytätän ja vahditaan, ja valitettavasti joillakin tällainen vaihe menee päälle äitinä.

Avomaankurkku
Mietin että miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa? Jos ap on sellainen äiti joka ei kerro äitiydestään tai jos Kotilehmä taas elää lapsilleen niin mitä sitten? Kunhan lapsilla on asiat kunnossa ja turvallinen koti niin onko sillä mitään merkitystä kuinka massaa kukakin on jne.
Ei varmasti ole mitään väliä, mutta tämähän on loistava paikka vaihtaa ajatuksia sellaisten ihmisten kanssa, jotka ajattelevat asioista eri tavalla. Niinhän se elämänkatsomus avartuu ja oppii jotain uutta ihmisistä =)
Kyllä minulla on paljon kavereita joille äitiys ei ole niin tärkeää kuin minulle. Onnellisuutta kohti kaikki varmaan pyrkivät, tulee se onnellisuus sitten mistä asiasta vaan. Minulle se tulee lapsista ja jollekin muulle toisenlaisista asioista. Muutan elämääni sitten jos näen siihen jotain tarvetta.
tämä nyt ei liity aiheeseen mitenkään, sorpe. Kotilehmä, nuorin lapsesi on mun esikoisen täyskaima :) Huomasin eräästä toisesta keskustelusta..

Kauhean mielenkiintoinen aloitus, sai ainakin mun ajatukset juoksemaan. :)

Mun mielestä on jotenkin jännittävää, että ap jotenkin epäilee äitiyden termiyttä ja pitää sitä jotenkin päälleliimattuna ja ihmisen tietynlaiseksi muokkaavana, jos ymmärsin oikein. Toisaalta ap mainitsee termeinä naiseuden, vaimouden ja monet muut ihan kuin ohimennen. Mun mielestäni jokaiseen näistä - niin naiseuteen, vaimouteen kuin äitiyteen liittyy äärimmäisen voimakkaita tunteita ja niin se pitääkin olla, koska ne ovat hyvin suuria asioita ja keskeisiä sellaisia.

Äitiydestä on kirjoitettu paljon ja sitä on pohdittu paljon. Äitiyshän on ihanan ristiriitainen asia, pyörii madonna vs. huora-kompleksin ympärillä ja niin monen muunkin.

Mulla jäi nyt sellainen mielikuva, että ap näkee äitiyden sellaisena sankkana massana, josta hän yrittää uida mahdollisimman kauas ja nopeasti kuitenkin juuttuen jatkuvasti kiinni mutapohjaan. Mun mielestäni taas äitiys on ihan jokaisen oma luoma asia. Tietysti on ympärillä odotuksia ja tietysti ihmiset on aika pitkälle samanlaisia monistakin syistä, mutta kyllähän sitä itse voi miettiä, minkälainen haluaa olla ja miksi ei haluaisi olla niin kuin "massa".

Joku kysyi, että pohtiiko joku oikeasti tällaisia. Miksipä ei! Nämä on mun mielestäni sellaisia asioita, joita jokaisen kannattaisi joskus miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Avomaankurkku:
tämä nyt ei liity aiheeseen mitenkään, sorpe. Kotilehmä, nuorin lapsesi on mun esikoisen täyskaima :) Huomasin eräästä toisesta keskustelusta..
Ihanaa, loistavasti valittu nimi lapsellesi :D :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Eilen olit vielä kovin aikuinen, jossain toisessa ketjussa :p
Niin siis siinä seksijutussa, mutta harrastankin seksiä vain mieheni, en lasteni kanssa :whistle: Hyvinkin tiukkapipo olen perinteisissä parisuhdearvoissa, mutta se ei liity mitenkään siihen kuinka hullutteleva äiti olen lapsilleni.

jep
Mielestäni se massa Äitejä jotka juuri pyristelee normiäitiyttä vastaan pitää sitä suurinta meteliä ja pipoa kireällä sen vuoksi kun täytyy vaan yrittää tavoitella erikoisuutta.korostaa sitä,että ei todellakaan ole mikään Äitimaa ja kotona hyörivä hengetär.Itsekkään en ole mutta ei minun tarvitse siitä haloota nostaa eikä ihmetellä jos joku on!

Miksi ihmeessä jotkut jumittavat siinä,että sana Äiti sisältää vaan sen yhden tyypin kaltaisia äitejä.Äitien kirjo on me kaikki äidit eikä todellakaan olla mitään massaäitejä!!
Mä luulen,että se on vaan siellä joidenkin päänupissa jokin patoutuma jos täytyy pyristellä jostain olemattomasta äitimassasta esiin...

Samoin :) Me valittiin eka :LOL:
Onko teillä minkä ikäinen, meidän typy on nyt 8kk :D
Vein muuten tietämättäni siskoltanikin nimen, joka piti tulla hänen tytölleen, jos sellaisen joskus saa. :saint:

Vein muuten tietämättäni siskoltanikin nimen, joka piti tulla hänen tytölleen, jos sellaisen joskus saa. :saint:
Melkein 1v 6kk. Meillä toinen nimi kulkee suvussa, on myös minun toinen nimi. Ensimmäinen nimi löydettiin nimikirjasta ja molemmat tykästyttiin siihen. Olen tavannut viime aikoina muutaman tupla vokaalilla kirjoitettavan etunimikaiman.
Muuten suht harvinainen nimi vielä ja hyvä niin..
Meillä mies ruotsinkielinen, niin päädyttiin kirjoittamaan yhdellä vokaalilla etunimi. Ja on kauniimpi sillä lailla tuon toisen nimen kanssa :D

Melkein 1v 6kk. Meillä toinen nimi kulkee suvussa, on myös minun toinen nimi. Ensimmäinen nimi löydettiin nimikirjasta ja molemmat tykästyttiin siihen. Olen tavannut viime aikoina muutaman tupla vokaalilla kirjoitettavan etunimikaiman.
Meillä mies ruotsinkielinen, niin päädyttiin kirjoittamaan yhdellä vokaalilla etunimi. Ja on kauniimpi sillä lailla tuon toisen nimen kanssa :D
Me asutaan Ruotsissa niin siksi päädyttiin nimeen, joka kuulostaa molemmilla kielillä hyvältä. Ja on kyllä ihana nimi, vieläkin tykkään. Mutta niinhän sitä sanotaan että rakkaalla lapsella on monta nimeä ja miehen veljen keksimä Muna-Ma-dildo, ei välttämättä ole niitä kaikkein ihanimpia väännöksiä :LOL:

Me asutaan Ruotsissa niin siksi päädyttiin nimeen, joka kuulostaa molemmilla kielillä hyvältä. Ja on kyllä ihana nimi, vieläkin tykkään. Mutta niinhän sitä sanotaan että rakkaalla lapsella on monta nimeä ja miehen veljen keksimä Muna-Ma-dildo, ei välttämättä ole niitä kaikkein ihanimpia väännöksiä :LOL:
Meillä kanssa eräs tuttu kutsui tytärtämme Munaksi ihan tosissaan...ajatteli kai, että koska se on ruotsinkielinen nimi, niin se lausutaan noin...? Me oltiin hiukan järkyttyneitä :LOL: Tuo nimihän muuten lausutaan erilailla Ruotissa kuin suomenruotsalaiset sen lausuu. Meillä se lausutaan riikinruotsalaisittain..

Meillä kanssa eräs tuttu kutsui tytärtämme Munaksi ihan tosissaan...ajatteli kai, että koska se on ruotsinkielinen nimi, niin se lausutaan noin...? Me oltiin hiukan järkyttyneitä :LOL: Tuo nimihän muuten lausutaan erilailla Ruotissa kuin suomenruotsalaiset sen lausuu. Meillä se lausutaan riikinruotsalaisittain..
Silloin kun sitä nimeä valittiin, kävin youtubesta kuuntelemassa miten ruotsalaiset sen lausuu ja varmistin muutamalta ruotsalaiselta tuttavalta ettei se vaan ole sitten koulussa Muna :whistle:

Silloin kun sitä nimeä valittiin, kävin youtubesta kuuntelemassa miten ruotsalaiset sen lausuu ja varmistin muutamalta ruotsalaiselta tuttavalta ettei se vaan ole sitten koulussa Muna :whistle:
Me satuttiin näkemään TV:stä Beck, jossa oli saman niminen nainen ja ilahduttiin siitä, että nimi lausutaan kuten me oltiin päätetty, että se lausutaan :)
En tiedä miten täällä Suomessa sitten, kun lapsi menee ruotsinkieliseen kouluun... moni varmaan sanoo Muuna

kaikkea sitä näkee
Minä en ymmärrä mikä olio on äiti?? pettymykseni oli masennukseen asti karvas pala. En koskaan sopeutunut joukkoon, en ollut tarpeeksi äiti
.

Ahaa, eli sinulla oli synnytysmasennus. No, olisit mennyt lääkäriin aikanaan etkä tänne mäpytellyt skeidaa.
Äideillä kiristää pipo.
No niin tuntuu tekevän.

Äidit on tietynlaisia eikä ollenkaan erilaisia. Äidit pitää itsestään isoa meteliä.
Siitä olet elävä todiste.

Yhteistyössä