Olinpas pirullinen tänän kaupassa

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
eikä yhtään hävetä.eräs nuori halusi päästä minun edelle, hän halusi mennä ensin.
hänellä oli vain pari kaljapulloa. hänellä oli muka kiire, mutta oli mullakin kun nälkäiset lapset odotttivat ruokiaan. kyllä nuori mies jaksaa sen aikaa odottaa että minä saan ostokseni maksettua. ei niin kova kaljajano voi olla että etuilee :kieh:
ja vanhukselle toki olisin antanut paikkani
juuri näin :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja olet tyly:
Entäs jos sillä oli vaikka lapsi autossa, ja sen takia kiire.
Juottamaan vauvalle kaljaako? :xmas:

Minä päästän periaatteessa kaikki kiireelliset ohi, mistäs mä loppujenlopuksi tiedän syyn sille kiireelle?
Tosin en ole joutunut vielä koskaan tilanteeseen missä joku kaljaveikko olis etuillut, joten en osaa sanoa antasinko sellaselle paikkaani. Useimmiten mut on ohittanut jonossa (kahtena kertana peräti) eläkeläinen ja joku kotiäiti. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä päästän kyllä edelle kenet vaan, jos on vaan pari ostosta ja mulla kärry täynnä. Mutta jos yritetään etuilla omalla oikeudella, niin sanon kyllä, että jonon pää oisi tuolla :)
Sama juttu. Plus että koitan olla ystävällinen just nuorille, niitä potkitaan tässä yhteiskunnassa päähän ihan riittävästi muutenkin. Lapsiperheet taas kassajonossa jyrää yhden pienen keittiönoidan ylitse edes huomaamatta, että sen kuouksen kengänpohjassa sattuu olemaan keittiönoidan päänahka.

Tässä samaa mieltä.
Olkoot ostaja minkä ikäinen vain niin jos on yksi taikka kaksi tavaraa ja mulla kärry täynnä niin edelle vain.
Ja useammin olen siltä nuorelta yhden "kaljan" ostajalta kiitoksen saanut kuin vanhemmalta jos eteen päästänyt.

Mä jos olen purkamassa kärryä kassalle ja mulla on paljon tavaraa ja takana tulevalla muutama hullu tavara niin aina sanon että "voit mennä edelle jos vain haluat kun mulla kestää tän tavaran purku"....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se lasten mukamas nälkäisyys voi olla sitten minutista parista kiinni! Mä en ainakaan kehtaisi kieltää etuilemasta, jos itsellä kärry täynnä tavaraa ja joku pyytää päästä eteen parin tavaran kanssa. En varmaankaan itsekään ala kaupassa ehdottamaan takimmaiselle pientä ostavalle, että menetkö edelle, mutta jos kysyy, niin varmasti päästän. Ei se voi todellakaan sullakaan olla parista minuutista kiinni! Toivottavasti sinua ei myöskään päästetä koskaan edelle, niin tiedät miltä tuntuu.
tuskin se elämä oli sillä nuorellakaan miehellä lähdössä, jos joutui sitä kaljaansa odottamaan muutaman minuutin tai vaikka viisitoista minuuttia :saint: mutta oikeesti voi olla niin, että kun yhden päästät ohi jonkun sen parin tavaran kanssa, niin samalla joudut päästämään puolikymmentä yhden tai kahden tavaran ostajaa. kyllä mäkin päästän ohi, jos mulle joku sanoo, että on kiire, että voisko mennä, vaikka olis useampikin kuin se pari tavaraa tai sen sairaan selvästi huonokuntoisen vanhuksen. muut oottakoot vaikka mulla kärry täynnä ja takana olijalla yksi tavara. jokainen nääs vuorollaan

Yhteistyössä