Olinpas pirullinen tänän kaupassa

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
No musta olit kyllä törkeä! Vaikka sillä pojalla oli kaljaa ostettavana, niin meinaat sitten että se korkkas heti kassalla maksettuaan? Saatto olla kiire muustakin syystä ku kaljanhimosta :xmas: Musta ihminen ansaitsee kunnioitusta ja hyvää kohtelua iästä riippumatta. Tekopyhää sanoa että olisin mä jonku mummon edelleni päästäny :x
jos hän olis ostanut maitoo niin olisin päästänyt eteeni. :whistle:
muuta sanoa että olet todella suvaitsematon ihmine. Onneksi minun kaveri piirissäni ei ole noin takakireitä ja kärttyisiä akkoja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se lasten mukamas nälkäisyys voi olla sitten minutista parista kiinni! Mä en ainakaan kehtaisi kieltää etuilemasta, jos itsellä kärry täynnä tavaraa ja joku pyytää päästä eteen parin tavaran kanssa.
Mä nimenomaan kehtaisin kieltää etuilemasta...ei vaan, kyllä mä ymmärrän mitä sä tarkoitit, oli vain jotenkin hassusti ilmaistu.
:saint:
Ollaan me suomalaiset sitten tosi kehtaamattomia jos tollasta ei kehtaa kieltää. Vaatiimattomuus kaunistaa ;) Moniko teistä sitten kehtaisi pyytää päästä jonon ohi kahden kaljapullon kanssa?

Ihan eri asia on, että joskus on kohteliasta päästää ohi sellainen, jolla vain vähän ostoksia mikäli itsellä on kärry täynnä. Jos kaupassa on ruuhka-aika ja pitkät jonot kaikilla kassoilla silloin ites kukin jonottakoon rauhassa. Mikäli on todella kiire voi jättää kauppaan menemättä, varsinkin kaljan takia. Vaikka kioskilla asiointi sujuu hivenen nopeammin.

vieras
Ei se lasten mukamas nälkäisyys voi olla sitten minutista parista kiinni! Mä en ainakaan kehtaisi kieltää etuilemasta, jos itsellä kärry täynnä tavaraa ja joku pyytää päästä eteen parin tavaran kanssa.
Mä nimenomaan kehtaisin kieltää etuilemasta...ei vaan, kyllä mä ymmärrän mitä sä tarkoitit, oli vain jotenkin hassusti ilmaistu.
Lähinnä tuolla kehtaamisella tarkoitin sitä, että kun toinen pyytää päästä edelle ja jos tosiaan hänellä vaan ne pari tavaraa, niin on se jotenkin törkeää olla päästämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
No musta olit kyllä törkeä! Vaikka sillä pojalla oli kaljaa ostettavana, niin meinaat sitten että se korkkas heti kassalla maksettuaan? Saatto olla kiire muustakin syystä ku kaljanhimosta :xmas: Musta ihminen ansaitsee kunnioitusta ja hyvää kohtelua iästä riippumatta. Tekopyhää sanoa että olisin mä jonku mummon edelleni päästäny :x
jos hän olis ostanut maitoo niin olisin päästänyt eteeni. :whistle:
Tekee sun toiminnan vielä typerämmäksi :/

Ei se lasten mukamas nälkäisyys voi olla sitten minutista parista kiinni! Mä en ainakaan kehtaisi kieltää etuilemasta, jos itsellä kärry täynnä tavaraa ja joku pyytää päästä eteen parin tavaran kanssa. En varmaankaan itsekään ala kaupassa ehdottamaan takimmaiselle pientä ostavalle, että menetkö edelle, mutta jos kysyy, niin varmasti päästän. Ei se voi todellakaan sullakaan olla parista minuutista kiinni! Toivottavasti sinua ei myöskään päästetä koskaan edelle, niin tiedät miltä tuntuu.
kyllä se on silloin kun on kyse kaljkasta! :whistle:

ja ei mua haittaa jos joudun jonotamaan, kaupassa useimmiten on paljn ihmisiä ja pitkät jonot
siis senkö takia et päästänyt edelle koska kys. hlö osti KALJAA?! :eek:

mitä jos sillä olis ollut leipäpussi ja litra maitoa,olisit päästänyt edelle?

no vastaus tulikin jo... mä en jaksa ymmärtää sua hernis, enenen.

Lähinnä tuolla kehtaamisella tarkoitin sitä, että kun toinen pyytää päästä edelle ja jos tosiaan hänellä vaan ne pari tavaraa, niin on se jotenkin törkeää olla päästämättä.
Mä päästäisin, jos jollain on pari tavaraa, ja jos ihminen pyytää päästä edelle.
Kerran en päästänyt: silloin eteeni kiilasi ihminen, joka mitään sanomatta latasi tavaransa liukuhihnalle, ja sitten sanoi että "mä meen nyt tästä kun mulla on vain nää pari ostosta". Mulla oli pelkkä maitotölkki, lättäsin sen äijän (se oli joku noin nelikymppinen mies) tavaroiden eteen ja sanoin, että et muuten mene, odotappa vuoroasi. Kassalla oli vain minä ja tämä mies. Ei se homma ihan niin toimi, että kiilataan toisten eteen lupaa pyytämättä...

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mä päästäisin, jos jollain on pari tavaraa, ja jos ihminen pyytää päästä edelle.
Kerran en päästänyt: silloin eteeni kiilasi ihminen, joka mitään sanomatta latasi tavaransa liukuhihnalle, ja sitten sanoi että "mä meen nyt tästä kun mulla on vain nää pari ostosta". Mulla oli pelkkä maitotölkki, lättäsin sen äijän (se oli joku noin nelikymppinen mies) tavaroiden eteen ja sanoin, että et muuten mene, odotappa vuoroasi. Kassalla oli vain minä ja tämä mies. Ei se homma ihan niin toimi, että kiilataan toisten eteen lupaa pyytämättä...
Minä olisin tehnyt ihan samalla tavalla. Jos joku käyttäytyy kuin joku juuri puusta laskeutunut juntti, niin ei häntä tarvitse siitä palkita olemalla ihan hiljaa ja tyytymällä kohtaloonsa. :D

Jos joku kysyisin multa, että pääseekö hän pari tavaran kanssa edelle ja jos vielä olisi kiire niin kyllä päästäisin edelle. Ihan sama mitä ne pari ostosta olisi, voisin päästää ihan töiden kautta tutuksi tulleen "kaverin" edelleni vaikka olisi ostamassa sitten sitä juomista.

vieras
Mä en päästä ketään ohitse, ellei ihminen kohteliaasti pyydä. Jos pyytää, niin pääsee. Sama juttu avun saamisessa: en ole ajatustenlukija, eli jos tarvitset apua, pyydä sitä, ja taatusti autan.
Pari viikkoa sitten meni hermot Citymarketissa. Olin siellä tytön kanssa, tyttö kipeänä, lääkäristä oltiin tulossa ja käytiin kaupan kautta ostamassa vanukasta yms lohduketta lapselle (niihin voi kätsysti piilottaa pahanmakuiset lääkkeet :whistle: ). Meillä oli kiire: oltiin menossa kotiin palvelubussilla, joka menee tunnin välein. Edessämme oli yksi asiakas, nuoripari lapsineen. Sanoin tytölle, että meillä on kova kiire, toivottavasti ehditään bussiin. Edelläoleva pari kuuli sen taatusti. Mutta mitä he tekevät? Sanovat jonon perään tulleelle mummolle, jolla oli kärry täynnä tavaraa, että tulkaa te rouva vaan tähän meidän eteemme |O. Sanoin heille (mummo ei kuullut) että ei pahalla, mutta meillä olisi tulipalokiire ja te menette päästämään mummon meidän edellemme, kysymättä meiltä mitään. Ja mummolla kesti, kesti, kesti...kesti laittaa ostokset hihnalle, kesti kaivaa Plussakortti ja rahat, jne. Otti pattiin. Ja jono ei ollut pitkä: mummo olisi joutunut odottamaan pari minuuttia kauemmin, jos olisi mennyt jonon päähän kuten kuuluikin.
Ymmärrän sun pointin, mutta pakko sanoa että itsehän ikäänkuin marmatat samasta mitä itse et ole valmis tekemään :whistle:
Ei voi tietää kuulivatko he vaiko ei, se on jälkeenpäin pelkkää spekulaatiota. Ja jos itse kuulisit jonkun takana mainitsevan lapselleen että toivottavasti ehditään bussiin niin lotkauttaisiko korvaasi sillä eihän he kauniisti ole sinulta pyytäneet päästä edelle..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Jos tämä nuori kysyi kauniisti niin mikset päästänyt? Hän voi olla se perheellinen valtavine ostoksineen, joka ei päästä sinua ohitseen kun sinä vanhuksena kiikutat kahvipakettisi kassalle.
Tätä pakko peesata. Ja kenties sitten on hernetäti täällä marmattamassa kun ne "nykyajan" nuoret ovat niin röyhkeitä :whistle:

Mä en päästä ketään ohitse, ellei ihminen kohteliaasti pyydä. Jos pyytää, niin pääsee. Sama juttu avun saamisessa: en ole ajatustenlukija, eli jos tarvitset apua, pyydä sitä, ja taatusti autan.
Pari viikkoa sitten meni hermot Citymarketissa. Olin siellä tytön kanssa, tyttö kipeänä, lääkäristä oltiin tulossa ja käytiin kaupan kautta ostamassa vanukasta yms lohduketta lapselle (niihin voi kätsysti piilottaa pahanmakuiset lääkkeet :whistle: ). Meillä oli kiire: oltiin menossa kotiin palvelubussilla, joka menee tunnin välein. Edessämme oli yksi asiakas, nuoripari lapsineen. Sanoin tytölle, että meillä on kova kiire, toivottavasti ehditään bussiin. Edelläoleva pari kuuli sen taatusti. Mutta mitä he tekevät? Sanovat jonon perään tulleelle mummolle, jolla oli kärry täynnä tavaraa, että tulkaa te rouva vaan tähän meidän eteemme |O. Sanoin heille (mummo ei kuullut) että ei pahalla, mutta meillä olisi tulipalokiire ja te menette päästämään mummon meidän edellemme, kysymättä meiltä mitään. Ja mummolla kesti, kesti, kesti...kesti laittaa ostokset hihnalle, kesti kaivaa Plussakortti ja rahat, jne. Otti pattiin. Ja jono ei ollut pitkä: mummo olisi joutunut odottamaan pari minuuttia kauemmin, jos olisi mennyt jonon päähän kuten kuuluikin.
Ymmärrän sun pointin, mutta pakko sanoa että itsehän ikäänkuin marmatat samasta mitä itse et ole valmis tekemään :whistle:
Ei voi tietää kuulivatko he vaiko ei, se on jälkeenpäin pelkkää spekulaatiota. Ja jos itse kuulisit jonkun takana mainitsevan lapselleen että toivottavasti ehditään bussiin niin lotkauttaisiko korvaasi sillä eihän he kauniisti ole sinulta pyytäneet päästä edelle..
Mä marmatin siitä, että ne päästi sen mummon monine ostoksineen meidän edelle, meiltä kysymättä. En siitä, että ne eivät päästäneet meitä heidän edelleen. Jos olisin halunnut heidän edelleen, olisin toki sen sanonut. Mutta enpä kehdannut sanoa mummolle, että haluaisin hänen edelleen...Minä en siis halunnut kenenkään edelle, halusin vain että jono etenee kuten jonon kuuluu: jokainen jonoon tuleva menee jonon perälle.

hyppypapu
Voitteko kuvitella, minä olen kehdannut ostaa kaupasta TUPAKKAA vaikka minulla on ollut oikeasti kiire. Se, että joku on ostamassa jotain ei-terveellistä, ei tarkoita ettei sillä ihmisellä voisi olla oikeasti kiire jonnekin. Minusta on aika kummallinen asenne että maidonostajan voi päästää edelle mutta kaljanostajaa ei

vieras
Mä marmatin siitä, että ne päästi sen mummon monine ostoksineen meidän edelle, meiltä kysymättä. En siitä, että ne eivät päästäneet meitä heidän edelleen. Jos olisin halunnut heidän edelleen, olisin toki sen sanonut. Mutta enpä kehdannut sanoa mummolle, että haluaisin hänen edelleen...Minä en siis halunnut kenenkään edelle, halusin vain että jono etenee kuten jonon kuuluu: jokainen jonoon tuleva menee jonon perälle.
Ajattelematonta toimintaa kyllä oli heiltä. Vaikka perusajatus ehkä huomaavainen, mutta tulee kyllä mieleen sekin että mikäli he kuulivat todellakin sen mitä lapsellesi sanoit, josko oisivat tehneet niin kettuillessaan..

Ajattelematonta toimintaa kyllä oli heiltä. Vaikka perusajatus ehkä huomaavainen, mutta tulee kyllä mieleen sekin että mikäli he kuulivat todellakin sen mitä lapsellesi sanoit, josko oisivat tehneet niin kettuillessaan..
Kieltämättä mullakin kävi tuo mielessä. Mä sanoin lapselle kerran, että meillä on kiire, otan hänet syliin ja täytyy juosta bussiin kun ollaan maksettu ostokset. Ja tyttö sanoi asiasta mulle muutaman kerran: äiti, menikö se bussi jo, ehditäänkö me äiti, jne.
No, me ehdittiin kuitenkin, kun bussi tuli myöhässä :D

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Hmm tai jos ylipainoinen ostaa suklaata...
Herran jumala, ei kai sellaista voi päästää edelleen!!! |O |O :whistle:
Ei, vaan siltä pitää riistää se suklaalevy kädestä ja potkasta koko paksukainen ulos kaupasta!! Kannattaa vaan varoo, et jalka ei jää makkaroiden väliin kii :D

No jos sulla itellä oli kauhea kuorma tavaraa?
kolme pussillista RUOKAA
Siis sulla oli kolme pussillista ruokaa tumpattuna kärryyn, etkä päästänyt pojua parin oluen kanssa edellesi - vaikka siis kysyi sitä kohteliaasti - koska sun kakaras kuolee himassa nälkään jos olisit sen ajan myöhästynyt?

Ja kehtaat jumalauta tulla sillä vielä tänne pullistelemaan? Monesti olen ajatellut, että sun kohdallas on jo kaikki nähty, mutta silti sä aina jaksat yllättää. :xmas:

Onpas ihme hyökkäys Hernetätiä vastaan! Ensimmäiseksi alotuksen luettuani ihmettelin millä tavalla Hernari pirullinen oli? Sekö piruilua on ettei päästä kaljanhakijaa tai ketä tahansa edelleen?
Ei ollut hyökkäys hernetätiä vastaan( ainakaan omasta puolestani en hyökkäykseksi tarkoittanut; olin vain eri mieltä asiasta ).Itse hän kirjoitti että oli pirullinen ja vastasin että niinpä tais olla, sillä mä ymmärsin että nuori mies, jolla oli ostoksena kaljaa pyysi päästä edelle, kun oli kiire ja hernetäti ei siksi päästänyt, kun nuoren miehen ostoksena oli kaljapullot.Mutta mitäpä tätä samaa asiaa jauhamaan enää ;)

vieras
Eih... Voiko tämä olla enää edes totta??? Voi lapsiraukkoja kun nälässä heitä pidät :/ Koitappas ens kerralla tehdä niin, että käyt kaupassa ENNEN kuin teiltä on ruoka kokonaan loppu ja lapset nälkiintyneet. Itse teen näin ja minulla on ollut aikaa jopa kehoittaa edellä olevaa antamaan huutavan lapsensa syliini jotta hän pystyi maksamaan ostoksensa ja pakattua ne. Mun lapsi ei edes kuivunut tuon muutaman minuutin aikana, puhumattakaan että olisi kuollut nälkään...

Yhteistyössä