Olinpas pirullinen tänän kaupassa

eikä yhtään hävetä.eräs nuori halusi päästä minun edelle, hän halusi mennä ensin.
hänellä oli vain pari kaljapulloa. hänellä oli muka kiire, mutta oli mullakin kun nälkäiset lapset odotttivat ruokiaan. kyllä nuori mies jaksaa sen aikaa odottaa että minä saan ostokseni maksettua. ei niin kova kaljajano voi olla että etuilee :kieh:
ja vanhukselle toki olisin antanut paikkani

no, mä annan kyllä kenen vaan mennä edelle, jos on yksittäinen ostos ja mulla kärry täynnä. Ei mua kiinnosta onko se ostos kaljapullo vai vaikka leipä, kyse on huomaavaisuudesta.

Lisäys: etuilla sen sijaan ei saa kukaan, ostoksesta ja iästä riippumatta.

mie oon muuten Hernetäti siun kanssa samaa mieltä!!! jos on oikein huonojalakanen vanhus niin sitten päästän edelle mutta ne marmattajat olkoot vaan jonossa niinku muutki. ei hekään meitä nuorempia edelle päästä.

miusta jos jonossa ollaan niin jokainen odottaa sitä vuoroaan. ei voi olla niin kova kaljanhimo ettei voi odottaa että on saanu vuorollansa maksettua.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
No niinpä taisit olla :/ mä kyllä päästän edelle jos pienet ostokset ja kiire.Oli kyseessä sitten nuori mies, tai vanhempi ja ostoksena kaljaa tai jotain muuta.
Kyllä mäkin ohi päästän jos itellä on kärry täys ja toisella vaan pari tavaraa...

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
no, mä annan kyllä kenen vaan mennä edelle, jos on yksittäinen ostos ja mulla kärry täynnä. Ei mua kiinnosta onko se ostos kaljapullo vai vaikka leipä, kyse on huomaavaisuudesta.
minä en periaatteestakaan päästä jos on kaljapullo tai tupakkiaski kyseessä. kyllä nälkäiset lapset on tärkeämpiä kuin jonkun nuoren pojanklopin krapulakaljat.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie oon muuten Hernetäti siun kanssa samaa mieltä!!! jos on oikein huonojalakanen vanhus niin sitten päästän edelle mutta ne marmattajat olkoot vaan jonossa niinku muutki. ei hekään meitä nuorempia edelle päästä.

miusta jos jonossa ollaan niin jokainen odottaa sitä vuoroaan. ei voi olla niin kova kaljanhimo ettei voi odottaa että on saanu vuorollansa maksettua.
Mutta jos nuorella miehellä olis ollut vaikka tuttelipurkki niin päästäisitkö ohi silloin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Mutta jos nuorella miehellä olis ollut vaikka tuttelipurkki niin päästäisitkö ohi silloin?
tietenkin, koska vauvalla on nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja olet tyly:
Entäs jos sillä oli vaikka lapsi autossa, ja sen takia kiire.
se osti kaljaa, sanoi olevansakuskina ja remppakaljat osti, näytti kyllä krapulaiselta.
ja jos lapsiokana nin miksi ei sitten lapsi saa mitään ja itse saa kaljaa, ei mee oikin.

vaikka remontikaljatkn olisi niin kiire ei niilläään ole!

liityn tähän hernetädin ja nyynän pinoon. vanhuksiakaan en päästä muuta kuin ne joista selvästi huomaa, että ovat huonokuntoisia, nuo muorit ja vaarit kun näkyy pitävän itsestään selvänä, että kun on vanha voi etuilla ja sit jäädä juoruumaan toisten muorien ja vaarien kanssa siihen kassojen eteen tielle.

Keittiönoita
Mä päästän kyllä edelle kenet vaan, jos on vaan pari ostosta ja mulla kärry täynnä. Mutta jos yritetään etuilla omalla oikeudella, niin sanon kyllä, että jonon pää oisi tuolla :)
Sama juttu. Plus että koitan olla ystävällinen just nuorille, niitä potkitaan tässä yhteiskunnassa päähän ihan riittävästi muutenkin. Lapsiperheet taas kassajonossa jyrää yhden pienen keittiönoidan ylitse edes huomaamatta, että sen kuouksen kengänpohjassa sattuu olemaan keittiönoidan päänahka.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä päästän kyllä edelle kenet vaan, jos on vaan pari ostosta ja mulla kärry täynnä. Mutta jos yritetään etuilla omalla oikeudella, niin sanon kyllä, että jonon pää oisi tuolla :)
Sama juttu. Plus että koitan olla ystävällinen just nuorille, niitä potkitaan tässä yhteiskunnassa päähän ihan riittävästi muutenkin. Lapsiperheet taas kassajonossa jyrää yhden pienen keittiönoidan ylitse edes huomaamatta, että sen kuouksen kengänpohjassa sattuu olemaan keittiönoidan päänahka.

toi on kyllä ihan totta

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
eikä yhtään hävetä.eräs nuori halusi päästä minun edelle, hän halusi mennä ensin.
hänellä oli vain pari kaljapulloa. hänellä oli muka kiire, mutta oli mullakin kun nälkäiset lapset odotttivat ruokiaan. kyllä nuori mies jaksaa sen aikaa odottaa että minä saan ostokseni maksettua. ei niin kova kaljajano voi olla että etuilee :kieh:
ja vanhukselle toki olisin antanut paikkani
kuuluu miksi kävit vasta tänään kaupassa. Olisithan voinut käydä lauantaina kaupassa, ei olisi lasten tarvinnu nääntyä nälkään.
Eikä sun olis tarvinnu olla teko ilkeä jollekkin pojankolpille, joka tuskin on sua mitenkään vahingoittanut.
Mitän se sulle yleensä kuuluu mitä kukakin sieltä kaupasta ostaa?
Et ainakaan vaikuta kovin suvaitsevalta ihmiseltä, itseasiassa omistat eläkeläis mummeleiden ajattelutavan.

Jos ihminen asiallisesti pyytää lupaa päästä ensin, niin tilanteesta riippuen totta kai päästän ohitse. Itsekin toivon pääseväni jonon ohi, jos on ihan hirveä kiire ja muilla jonottajilla ei ole samanlaista tulipalokiirettä.

Juuri alkuviikosta piti Miamin lentokentällä pyytää passintarkastuksessa lupaa ohittaa vähemmän kiireisiä matkustajia, kun olin myöhästymässä jatkolennolta. Kun kohtealiaasti ja ystävällisesti kysyy, niin yleensä se hoituu ihan hyvin.

Mutta en pidä siitä, että joku kaljaveikko tai yhtään kukaan muukaan ryntää epäystävällisesti ohitse ilman että hän edes kysyy lupaa tai jos hän kiilaa ohitse ilman hyvää syytä. Se nyt vain on epäkohteliasta.

Mä en päästä ketään ohitse, ellei ihminen kohteliaasti pyydä. Jos pyytää, niin pääsee. Sama juttu avun saamisessa: en ole ajatustenlukija, eli jos tarvitset apua, pyydä sitä, ja taatusti autan.
Pari viikkoa sitten meni hermot Citymarketissa. Olin siellä tytön kanssa, tyttö kipeänä, lääkäristä oltiin tulossa ja käytiin kaupan kautta ostamassa vanukasta yms lohduketta lapselle (niihin voi kätsysti piilottaa pahanmakuiset lääkkeet :whistle: ). Meillä oli kiire: oltiin menossa kotiin palvelubussilla, joka menee tunnin välein. Edessämme oli yksi asiakas, nuoripari lapsineen. Sanoin tytölle, että meillä on kova kiire, toivottavasti ehditään bussiin. Edelläoleva pari kuuli sen taatusti. Mutta mitä he tekevät? Sanovat jonon perään tulleelle mummolle, jolla oli kärry täynnä tavaraa, että tulkaa te rouva vaan tähän meidän eteemme |O. Sanoin heille (mummo ei kuullut) että ei pahalla, mutta meillä olisi tulipalokiire ja te menette päästämään mummon meidän edellemme, kysymättä meiltä mitään. Ja mummolla kesti, kesti, kesti...kesti laittaa ostokset hihnalle, kesti kaivaa Plussakortti ja rahat, jne. Otti pattiin. Ja jono ei ollut pitkä: mummo olisi joutunut odottamaan pari minuuttia kauemmin, jos olisi mennyt jonon päähän kuten kuuluikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mä en päästä ketään ohitse, ellei ihminen kohteliaasti pyydä. Jos pyytää, niin pääsee. Sama juttu avun saamisessa: en ole ajatustenlukija, eli jos tarvitset apua, pyydä sitä, ja taatusti autan.
Pari viikkoa sitten meni hermot Citymarketissa. Olin siellä tytön kanssa, tyttö kipeänä, lääkäristä oltiin tulossa ja käytiin kaupan kautta ostamassa vanukasta yms lohduketta lapselle (niihin voi kätsysti piilottaa pahanmakuiset lääkkeet :whistle: ). Meillä oli kiire: oltiin menossa kotiin palvelubussilla, joka menee tunnin välein. Edessämme oli yksi asiakas, nuoripari lapsineen. Sanoin tytölle, että meillä on kova kiire, toivottavasti ehditään bussiin. Edelläoleva pari kuuli sen taatusti. Mutta mitä he tekevät? Sanovat jonon perään tulleelle mummolle, jolla oli kärry täynnä tavaraa, että tulkaa te rouva vaan tähän meidän eteemme |O. Sanoin heille (mummo ei kuullut) että ei pahalla, mutta meillä olisi tulipalokiire ja te menette päästämään mummon meidän edellemme, kysymättä meiltä mitään. Ja mummolla kesti, kesti, kesti...kesti laittaa ostokset hihnalle, kesti kaivaa Plussakortti ja rahat, jne. Otti pattiin. Ja jono ei ollut pitkä: mummo olisi joutunut odottamaan pari minuuttia kauemmin, jos olisi mennyt jonon päähän kuten kuuluikin.
Oletko ihan varma, että nuoripari kuuli puheesi? Miksi et reilusti kysynyt heiltä suoraan, että anteeksi, mutta meillä bussi lähtee tosi pian, saisimmeko ohittaa teidät?

Minä en nimittäin ymmärrä sitä, että jos haluaa jotakin, niin miksi sitä ei voi reilusti ja ystävällisesti sanoa eikä odottaa, että toiset ovat ajatuksenlukijoita.

Tästä tuli mieleeni, kun oltiin perheen kanssa kaupassa (haettiin vähän saunaevästä, kun oltiin mummilaan menossa). Kassoilla mä sitten naputan ukolle huonosti suunnitellusta kaupasta, tönivistä ihmisistä jne jne...
Ja sitten siinä meidän edessä jonottava nainen kääntyy ja tarjoaa äärimmäisen ystävällisesti omaa paikkaansa meille, kun meillä on lapsia ja vähän ostoksia...

Ikinä ei oo kaupassa hävettänyt niin paljoa...

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Oletko ihan varma, että nuoripari kuuli puheesi? Miksi et reilusti kysynyt heiltä suoraan, että anteeksi, mutta meillä bussi lähtee tosi pian, saisimmeko ohittaa teidät?

Minä en nimittäin ymmärrä sitä, että jos haluaa jotakin, niin miksi sitä ei voi reilusti ja ystävällisesti sanoa eikä odottaa, että toiset ovat ajatuksenlukijoita.
Ei meillä ollut niin kiire, että olisi pitänyt alkaa etuilemaan. Mutta en tajua mitä ideaa on siinä, että päästää jonossa edelle mummon jolla on kärry täynnä tavaraa, jos itsellä on vain pari ostosta, kuten takanaolevillakin eli meillä...
Ja kyllä ne kuuli mitä me tytön kanssa puhuttiin.
Eli ei ollut tarvetta ohittaa nuortaparia - kunnes ne meni päästämään sen mummon edelleen.

Yhteistyössä