Olinpas mä ahkera!

  • Viestiketjun aloittaja "Huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
"Huhhuh"
Yleensä en jaksa tehdä töiden jälkeen yhtään mitään, hädin tuskin ruokaakaan. Ja tänään mä oon sitten jo leiponut kaksi vuo´allista raparperipiirakkaa, tehnyt lapsille jauhelihamakaroonimössöä ja paistanut itsetehtyjä jauhelihapihvejä ja just laitoin vielä kesäkurppavuoan uuniin. Ja kaikki parissa tunnissa. Halleluja. Kolme ruokalajia plus leipomukset! En muista milloin mä viimeksi oon ollut näin ahkera, ehkä jouluna?

Jes, hyvä minä :heart:
 
"Huhhuh"
Mun ahkeruus hyytyi tuohon vaniljakastikkeeseen. Piirakka kaipais ehdottomasti sitä, mutta en jaksa. Odotan kieli pitkällä tuota kesäkurppavuokaa saapuvaksi uunista, että pääsisin itsekin syömään. Lapset muuten kehuvat tuota raparperipiirakkaa, taidanpa siis suositella sitä.
Tuossa ohje:
http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/maisemakahvilan-raparperipiirakka

Itse pääsen maistamaan sitä vasta, kun oon ensin syönyt ihanaa ruokaa..
 
[QUOTE="Huhhuh";26367609]Mitä sä meinaat niistä nokkosista ja kuusenkerkistä tehdä?[/QUOTE]

Nokkoset pistin pusseihin (n. 70g per pussi) ja pakkaseen. Niitä on sitten kätevä käyttää sieltä esim lasagneen, nokkoslettuihin, nokkoskeittoon, makaroonilaatikkoon jne (samaan tapaan kun pinaattia). Kuusenkerkistä pitäis koittaa huomenna keitellä siirappia, saa nähdä kuinka käy kun ekaa kertaa oon tekemässä :)

Vielä pitäs tässä joku kaunis aurinkoinen päivä käydä keräilemässä voikukkia ja testata millasta viiniä siitä saa tehtyä :D
 
Hyvähyvä! =)

Pakko vähän itsekin hehkuttaa, kun just tähän istahdin suht reippaan leipomissession jälkeen. Väänsin pitsaa, kaurasämpylöitä, Baileyskakkua ja mangotorttua. Laskin tuossa lopussa tiskatessani, että 14 muovikippoo oli kertynyt
 

Yhteistyössä