olinkohan turhan varovainen...

  • Viestiketjun aloittaja SocialButterfly
  • Ensimmäinen viesti
SocialButterfly
oltiin lapsen kanssa pihalla tossa päivällä ja kun käveltiin puistoo tuli koira ja omistaja vastaan..koira tuli ihan kohti tyttöä niin nostin tytön syliin..omistaj vaan tiuskas että: ei tää nyt lapsia syö..mua vaan on alkanut arveluttaa kun nykyään nuo koirat on tollasia..mitä lehdstäkin saanut lukea.. :ashamed: :snotty:
 
ghg
Kyllä minä nostan lapsen syliini (1,5v), kun vieras koira lähestyy. En voi aavistaa miten tuntematon koira käyttäytyy pienen lapsen kohdatessaan, joten helpommalla päästään, kun pikkuinen on sylissäni.
 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja ghg:
Kyllä minä nostan lapsen syliini (1,5v), kun vieras koira lähestyy. En voi aavistaa miten tuntematon koira käyttäytyy pienen lapsen kohdatessaan, joten helpommalla päästään, kun pikkuinen on sylissäni.
juu..mulla samanikänen
 
No jos koira ei ole irti niin en kyllä nostele syliin. Enkä kyllä silloinkaan. Mutta vihonviimeinen mitä tekisin niin olisi nenän edestä riuhtaisu syliin. Se jos mikä varmaan herättää koirassa metsästysvietin.
Mä lähden siitä että koirat on hallinnassa jos ne ihmisten ilmoilla liikkuu.
 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No jos koira ei ole irti niin en kyllä nostele syliin. Enkä kyllä silloinkaan. Mutta vihonviimeinen mitä tekisin niin olisi nenän edestä riuhtaisu syliin. Se jos mikä varmaan herättää koirassa metsästysvietin.
Mä lähden siitä että koirat on hallinnassa jos ne ihmisten ilmoilla liikkuu.
no justhan sanoin että se tuli multa ihan vaistomaisesti että nostin syliin..eikä se nyt ihan nokan edessä ollut..vaan tulossa seiltä eestä niin nostin...mistäs mä nyt oisin voinut tietää herättääkö se metsästysvietin ..
 
Kyllä omistajan täytyy pitää koira hallinnassa, eikä päästää lasten luo, vakka kiltti olisikin. Lapset usein pelkää koiria. Eri asia jos lapsi haluaa silittää koiraa, mielestäni omistajan pitäisi siihenkin antaa mahdollisuus, tietenki vain jos koira on kiltti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No jos koira ei ole irti niin en kyllä nostele syliin. Enkä kyllä silloinkaan. Mutta vihonviimeinen mitä tekisin niin olisi nenän edestä riuhtaisu syliin. Se jos mikä varmaan herättää koirassa metsästysvietin.
Mä lähden siitä että koirat on hallinnassa jos ne ihmisten ilmoilla liikkuu.
no justhan sanoin että se tuli multa ihan vaistomaisesti että nostin syliin..eikä se nyt ihan nokan edessä ollut..vaan tulossa seiltä eestä niin nostin...mistäs mä nyt oisin voinut tietää herättääkö se metsästysvietin ..
Niin, mistä sitä mitään mistään tietää? Miksi vinttikoirat juoksee vieheen perässä? miksi koirat hakee keppiä ja palloa?
Jos ei itellä ole koiraa eikä koirat kiinnosta niin ei kai sitä silloin voi tietää.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Kyllä omistajan täytyy pitää koira hallinnassa, eikä päästää lasten luo, vakka kiltti olisikin. Lapset usein pelkää koiria. Eri asia jos lapsi haluaa silittää koiraa, mielestäni omistajan pitäisi siihenkin antaa mahdollisuus, tietenki vain jos koira on kiltti.

ei ole "eriasia" jos lapsi haluaa silittää koiraa. Mun koiraa ei tarvinnut kenenkään lapsien tulla silittelemään. Kerran annoin lapsilauman rapsutella koiraa, yksi lapsi käski antamaan tassua. Koira totteli ja läväytti lautsen kokoisen tassunsa lasta vasten.

Lapsi kaatui, puku edestä ja takaa kurassa, lapsi huutaa pelästyksissään kun hinaaja. Seuraus: Sain lapsen vanhemmilta haukut pedon irtipitämisestä ja laskun lapsen haalarin pesemisestä. No laskua en maksanut ja selviteltiin asiaa puolin ja toisin. Mutta jotain opin!
 
das
puhumattakaan siitä että toi voi aiheuttaa lapsellesi pelon koiria kohti :/ Jos äiti niitä pelkää ja ottaa aina syliin niin lapsi äkkiä oppii että niitä kuuluu ja pitää pelätä. Varovainen saa olla mutta en mä ainakaan halua että omat lapseni pelkää eläimiä.
 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja das:
puhumattakaan siitä että toi voi aiheuttaa lapsellesi pelon koiria kohti :/ Jos äiti niitä pelkää ja ottaa aina syliin niin lapsi äkkiä oppii että niitä kuuluu ja pitää pelätä. Varovainen saa olla mutta en mä ainakaan halua että omat lapseni pelkää eläimiä.
no enne en ookkaa ottanut ..nyt van tuli tällänen reaktio..!
 
koirista en mitään tiedä
No minä en ole poikaa nostanut syliin, mutta haalarista olen pitänyt kiinni, ettei koiran alle juokse. Sanon kyllä vielä ettei saa mennä alle. (sama juttu pyörien kanssa). Yleensä pysähdytään katsomaan kun koira menee ohi. Onko tämä väärin tehty?
 
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja koirista en mitään tiedä:
No minä en ole poikaa nostanut syliin, mutta haalarista olen pitänyt kiinni, ettei koiran alle juokse. Sanon kyllä vielä ettei saa mennä alle. (sama juttu pyörien kanssa). Yleensä pysähdytään katsomaan kun koira menee ohi. Onko tämä väärin tehty?
Eihän tässä mitään väärää ole.

 
koirista mitään tietämätön
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Alkuperäinen kirjoittaja koirista en mitään tiedä:
No minä en ole poikaa nostanut syliin, mutta haalarista olen pitänyt kiinni, ettei koiran alle juokse. Sanon kyllä vielä ettei saa mennä alle. (sama juttu pyörien kanssa). Yleensä pysähdytään katsomaan kun koira menee ohi. Onko tämä väärin tehty?
Eihän tässä mitään väärää ole.
Kysäisin vain, etten aiheuta pojalle mitään koirapelkoja omalla käytöksellä =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Järkevä koiranomistaja ei päästä koiraansa vieraiden lasten läheisyyteen.
Näin, ja järkevä äiti ei päästä lastaan vieraiden koirien läheisyyteen. Ja mä en päästä yleensä vieraita lapsia edes mun koirien lähelle.
Mutta toisinaan annan jopa vieraiden pikkutyttöjen taluttaa mun koiria lyhyen matkaa.
 
yhtään turhan varovainen ollut
Mitä tuossa on niinku väärin tehtyä.
Kait sitä saa lapsensa syliin ottaa jos koira tulee kohti.

Omistajan homma pitää koira kaukana,ja jos lapsi haluaa ja koira tahtoo,niin koiran omistaja voi antaa lapsen silittää koiraa.
 
vieras
Tuo syliinnostaminen on monelle koiralle hyvin ärsyttävä juttu. Yksi apen koirista rupesi aina räyhäämään, kun nostin vauvan syliin. Järkevää on pitää lapsi poissa koiran ulottuvilta ja selittää, ettei koiriin saa koskea ilman lupaa. Siinä vaiheessa kilttien koirien omistajat yleensä ilmoittavat, että koiraa saa silittää, eikä se tee mitään.
 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo syliinnostaminen on monelle koiralle hyvin ärsyttävä juttu. Yksi apen koirista rupesi aina räyhäämään, kun nostin vauvan syliin. Järkevää on pitää lapsi poissa koiran ulottuvilta ja selittää, ettei koiriin saa koskea ilman lupaa. Siinä vaiheessa kilttien koirien omistajat yleensä ilmoittavat, että koiraa saa silittää, eikä se tee mitään.
juu..tätä en tiennyt..nyt tiedän :)
 

Yhteistyössä