olinkohan mä turhan tyly (puhelinmyyjälle)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulle tässä viikko-2 sitte soitti puhelinmyyjä joka alotti puheen.. "rutto mulla menee kohta hermot.." (ja jotain siihen päälle vielä, en muista mitä), toistin nimeni ja alko kuuluun perinteinen kaava kuinka onnekas oon jne päläpälä.. ottasitko tämän ja tämän lehden, on näin ja näin hyvä tarjous.. Sanoin kiitos ei, en ota mitään lehteä. Myyjä jatkoi.. entä sitten tämä ja tämä, lapsesi oppii varmasti lukemaan alta 3 numeron ku tilaat tämän ja tämän. Sanoin jälleen että kiitos ei, en tilaa ny yhtään mitään lehteä. Homma jatku ja jatku ja aina vaan tuli uusia lehtitarjouksia. Kaikkeen vastasin, ei en ota lehteä. Lopen palo iteltäki pinna ku ei äijä mitään uskonu ja kysyin eikö se jo puhetta ymmärrä, en ota nyt mitään lehteä ja sillä selvä. Toinen kehtas vielä ihmetellä miksi hänelle hermostuin. Sanoin, että kun sanon että ei, en ota lehteä, tarkotan myös sen ja ihmettelen miksi hän ei sitä voi ymmärtää kun olen sen jo todella monesti sanonut. Tuumas, että heillä on firmassa 3 ein sääntö että sen jälkeen täytyy luovuttaa, mutta hänen ei määränsä on 37 ja se toimii kuulemma paremmin.

Oikee idiootin idiootti, täytyy sanoo oli tuo myyjä. Sanoin myös samalla että ehkä antaa paremman kuvan ku ei puhelimeen heti ensimmäiseksi myöskään manaile kun asiakas vastaa. Oli muka ettei tietäskään asiasta mitään. Meni noloksi ku kerroin mitä luurista alkujaan oli kuulunut. Mutta, vielä tämänkään jälkeen äijä ei voinut muka luovuttaa, jatko tunkkaamista vielä parin eri lehden kanssa mutta kun aina vastasin että kiitos ei, en ota nyt mitään lehteä, luovutti lopulta ja tokas lopulta. No sitten, selvä ja hei. Ja puheluun meni yli 15min minkä tarkistin vielä puhelimestani. Että se niistä "fiksuista" puhelinmyyjistä.. Onneksi niitäki sentään jokunen on joka ymmärtää ei sanan merkityksen.. Tommoset idiootit vaa pilaa kaikkien maineen!

"En tilaa mitään lehtiä"

Tuo on meille puhelinmyyjille ehkä ärsyttävin lause! Voisitte tuossa tapauksess edes perustella, että MIKSIHÄN ETTE!! Onko teillä tosiaankin periaatteita, että ette juuri lehtimyyjiltä tilaa mitään?
Meidänkin firmassta on oikeasti hyvä tarjous, eikä mitän huijausta (jatkotilauspakkoa), niin silti ihmiset vain sanovat, etteivät mitään aijokaan tilata..... toki jos ei tuote kiinnosta.. mutta... vihaan teitä, tiukkapipot (naiset).....!!

Alkuperäinen kirjoittaja PUHMYYJÄ:
"En tilaa mitään lehtiä"

Tuo on meille puhelinmyyjille ehkä ärsyttävin lause! Voisitte tuossa tapauksess edes perustella, että MIKSIHÄN ETTE!! Onko teillä tosiaankin periaatteita, että ette juuri lehtimyyjiltä tilaa mitään?
Meidänkin firmassta on oikeasti hyvä tarjous, eikä mitän huijausta (jatkotilauspakkoa), niin silti ihmiset vain sanovat, etteivät mitään aijokaan tilata..... toki jos ei tuote kiinnosta.. mutta... vihaan teitä, tiukkapipot (naiset).....!!

Sinä olet häirinnyt toisen ihmisen kotirauhaa kaupustelemalla tuotteitasi, kukaan ei ole sinulle mitään selityksiä velkaa.

"En tilaa mitään lehtiä"

Mä taas aina tilaan, kun lehtikauppias soittaa. Tai siis jos lehti joka kiinnostaa on kysessä. Mä en vaan raaski sanoo niille, etten halua, eikä mulla oikeestaan oo rahaakaan.
Mun mies oli jonkun aikaa puhelinmyyjänä ja häneltä opin olemaan kohtelias puhmyyjille. Vähän liikaakin. pitäs varmaan hommata se kielto, ettei mulle saa soitella.

"En tilaa mitään lehtiä"

No, voinhan mä sanoa että joo lähettäkää vaan jos on kerta niin hyvä tarjous! Rahaa ei tosin ole, kaikki mitä tulee menee vuokraan jne ja loput ulosottoon mutta jo haluatte piristää päivääni lähettämällä "ilmaisia" lehtiänne niin siitä vaan! Tulee kaikille hyvä mieli.

Joo onhan se varmaan ärsyttävää soitella ihmisille kun kukaan ei halua tilata tai edes kuunella puhetta loppuun :whistle:

Mulle on kaksi kertaa käyny niin että kun sanon että en tilaa nyt mitään, niin puhelinmyyjä on lyöny luurin korvaan...

Ja suurin syy miksi en tilaa kun ne lukee sen helvatan litaniansa suoraan paperista!!! Kuulostaa todella ärsyttävälle kun 10min litania vedetään suurinpiirtein yhdellä hengenvedolla. Ja sitten kun sanon että ei kiitos en tilaa,niin sitten luetaan kyseisen vastauksen kohdalta sinne kirjoitettu uusi puhe...Tästä syystä en ikinä vastaa enää tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin,mulla on vastaaja jos siellä on jollain ihan oikeaa asiaa!

mä yritin ykspäivä perua yhtä lehteä ja rekisteröidyin kuvalehtien palveluun että sain sen netin kautta tehtyä niin siellä oli mun ikivanhat tiedot,mun vanhempien kotipuhelin numero (en ole kotona asunut 15vuoteen) ja sit mun kännykkä..poistin kummatki numerot sieltä palvelusta..ei tarvii mulle soitella enää.

Et kai. Tai vähemmästäkin hermostuu, vaikka eiväthän ne siellä varmaan tiedä että on jo soitettu useampaan otteeseen. Hyvä lehti myyjä lopettaa puhelun siihen, kun heti alkuun on jo mahdollisuus sanoa ei kiitos. Nuo jankkaajat risoo hirveästi. Mulle tulevista puheluista on n. 70% lehtimyyjiltä :headwall:

Mun mielestä puhelinmyynti on työtä siinä missä muutkin. Tietenkään sitä ei voi verrata mihinkään fyysisesti raskaaseen työhön, mutta psyykkiseen kylläkin. Tuo haistattelu on niin kuultua ja nähtyä, että niinku teettä kasvatatte tietämättänne enemmän sikiäviä ja selkärankaa omistavia myyjiä, kiitos siitä :) Itse tosiaan olen puhelinmyyjänä kesätöissä. Homma on ihan jees. Tietenkään tätä ei tekisi mielellään, mutta minkäs teet kun muualle ei pääse heikon työpaikkasaamisen takia. Itse olen saanut niin paljon haistatteluja tuolla ollessa, että se on kasvattanu musta oikeastaan vahvemman persoonan. Oon sanavalmis väittelemään, jos joku mulle todellisuudessa tulee jotain aukomaan. Jotkut taas ottaa tuota nokkiinsa niinkin pahasti, että menettää uskon omiin vuorovaikutustaitoihin.
Tiedän, että puhelinmyyjiä pidetään verta imevinä iilimatoina, mutta tällä hommalla moni opiskelija rahottaa opiskeluitaan kun tuet on pienet ja ruokaakin pitäisi _tosissaan_ saada niiden laskujen lisäksi :/
Haluisin kans tähän lätisemiseen sanoa, että ihmiset voisivat muistaa kuka on puhelimen toisessa päässä. Siellä on henkilö jolla on kans tunteet, elämä, perhe ja sielu. Huutaminen ei auta, mieluummin voisi vaikka sanoa että "nyt en kyllä osta mitään, mutta millain sun päivä/kesä on mennyt? Valmistuitko kenties ammattiin" Tai jotain vastaavaa. Mukavaa saada välillä ihan oikeaan elämäänkin liittyviä kysymyksiä :) Eräs vaari kysyi millai kesäloma oli alkanut, ja se piristi ppäivää. Samantien tuli haistattelija ja se sai mielen hermostuneeksi ja maahan.. Että ihan neuvona neuvon teitäkin :) Muitetaan ne käytöstavat siellä puhelimessakin, vieläpä kun ei nähdä kasvojakaan. Ihmisiä kun tässä ollaan ja ollaan varmaankin jatkossakin.

^^ No ei kyllä kiinnosta alkaa tuntemattomien kanssa lätistä puhelimessa. Jos saan suunvuoron, niin sanon, että kiitos tarjouksesta, hyvin esitit asiasi, mutta en aio nyt tilata mitään. KIITOS puhelinmyyjä, jos uskot ensimmäisestä kerrasta, etkä ala jankata (hyvin harvinaista valitettavasti).

Yksi juttu, mikä mua ihmetyttää noissa "tarjouksissa" on se, että aina luvataan ilmaista lehteä, mutta että lehden käsittelykulut pitää maksaa. Ja se käsittelykulu on sitten 3,90/lehti... Tai sitten se, että aloitetaan se litania "Minulla on nyt sinulle tarjota mahtava lahja!" Ja kuitenkin minä joutuisin siitä lahjasta jotain maksamaan. Ei kiitos.

Ja vielä lisäksi! Oikestaan esim. liittymien myyjät koettaa PELASTAA teitä ylimääräseltä laskulta. Miettikääpä, teillä on vaikkapa 50-70e puhelinlasku7kk liittymässä A, selvä. Liittymän B tarjoaja soittaa teille ja sanoo että "tuo puhelinlasku saataisiin puolet alemmaksi",selvä. HALOO! Maksaako ihmiset tosiaan puhelinlaskuistaan mieluummin sen 70e kuin esim 20e!!! Miettikää kuinka paljon toi lasku tekee teille puolessa vuodessa 6x70e=420e ja entä VUODESSA 420e+420e=840e!! Miettikää, herätkää. Jos otatte B:ltä sitten sen 20e paketin niin nuo hinnat puolittuu ja saatte sillä maksettua esim. auton bensat(kun ovat noususssa), melkein maksettua vuokran, osttettua omaan kulutuksen mukaan ruokaa vaatteita ja muuta, pienelle matkallekin pääsee. Joskus tuntuu, että kun kuulee tuon 70e puhelinlaskut niin kyllä tuntuu että A liittymä on jotenki huiputtanu. Eihän tossa ole mitään järkeä maksaa pelkästään yhedestä puhelimesta soitettuja puheluita. Ite en kyllä kestäisi noita hintoja, kun pitemmän päälle miettii. Eihän se tietenkään siitä kk:n palkasta vedä konkkaan, mutta kyllä se sitten pitemmän päälle maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmue:
Ja vielä lisäksi! Oikestaan esim. liittymien myyjät koettaa PELASTAA teitä ylimääräseltä laskulta. Miettikääpä, teillä on vaikkapa 50-70e puhelinlasku7kk liittymässä A, selvä. Liittymän B tarjoaja soittaa teille ja sanoo että "tuo puhelinlasku saataisiin puolet alemmaksi",selvä. HALOO! Maksaako ihmiset tosiaan puhelinlaskuistaan mieluummin sen 70e kuin esim 20e!!! Miettikää kuinka paljon toi lasku tekee teille puolessa vuodessa 6x70e=420e ja entä VUODESSA 420e+420e=840e!! Miettikää, herätkää. Jos otatte B:ltä sitten sen 20e paketin niin nuo hinnat puolittuu ja saatte sillä maksettua esim. auton bensat(kun ovat noususssa), melkein maksettua vuokran, osttettua omaan kulutuksen mukaan ruokaa vaatteita ja muuta, pienelle matkallekin pääsee. Joskus tuntuu, että kun kuulee tuon 70e puhelinlaskut niin kyllä tuntuu että A liittymä on jotenki huiputtanu. Eihän tossa ole mitään järkeä maksaa pelkästään yhedestä puhelimesta soitettuja puheluita. Ite en kyllä kestäisi noita hintoja, kun pitemmän päälle miettii. Eihän se tietenkään siitä kk:n palkasta vedä konkkaan, mutta kyllä se sitten pitemmän päälle maksaa.

Mullekin soitti joku ja aloitti heti, että nyt kuule puolitetaan sun puhelinlasku! Kysyi, mikä liittymä, paljonko puhun ja mitä maksaa. Vastaukset saatuaan oli hetken hiljaa ja totesi, että no eipä me sitten voidakaan paremmaksi laittaa. Kyllä jotkut osaa ihan itsekin valita itselleen parhaimman liittymän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole niin kiireinen ja "tärkeä" henkilö, etteikö mulla olisi sen minuutin verran aikaa soittajalle, olipa asia mikä hyvänsä.

En mäkään, mutta vaikka kuinka yrität sanoa, et nyt on huono hetki, tai että et tilaa, ni ne vaan jatkaa.

No et ole sanonut asiaa riittävän napakasti. Aina voi lisätä, että nyt on todella huono hetki ja joudut valitettavasti lopettamaan puhelun. Siihen myyntilitanian väliin voi aina sanoa vaikkapa "Anteeksi kun keskeytän, mutta en halua tällä kertaa tilata mitään. En myöskään halua tuhlata sinun aikaasi turhaan." Tai mitä vaan vastaavaa. Mitä pidemmälle kuuntelet sitä myyntipuhetta, sitä vaikeampi on päättää puhelu nopeasti ja kohteliaasti.

Ja jos myyjäkin on niin epäkohtelias, että jatkaa kaikista kohteliaista yrityksistäsi huolimatta, mielestäni parempi vaihtoehto on vaikka sitten sulkea puhelin kuin alkaa kiroamaan ja haukkumaan. Siinä ei nolaa muuta kuin itsensä.

Ei pitäisi tarvita sanoa mitenkään napakasti ensinnäkään.

Pitäisi riittää kun mutisee puoliääneen jotain "noh..en mä ehkä..en tiedä"
Tuon pitäisi _riittää_ jo, jos nämä myyjät pitäisivät normaaleista käytöstavoista ja etiketistä kiinni. Eli ottaisivat huomioon suomalaisen kulttuurin missä yleensä ei tahdota sanoa asioita suoraan, ei ainakaan täällä savossa.

Joten he rikkovat käytöstapoja jo tekemällä kuten puhelinmyyjät yleensä tekevät, heistä on tullut kokoajan röyhkeämpiä , esim se litanian läpi lukeminen ilman että kysyy ensin "kiinnostaako tilata lehteä" on jo törkeää.

Se että yritetään puhua "lahjasta" ja lopussa vasta sanotaan että kyllä siitä joutuu maksamaan kuitenkin on törkeää harhaanjohtamista.

Nämä myyjät on koulutettu käyttämään hyväkseen suomalaista pidättyväisyyttä.

Joten ei, heitä ei tarvitse kohdella erityisen kunnioittavasti mielestäni, he eivät ole sitä ansainneet.
Joku mansikanmyyjä torilla on pikkaisen eriasia, itseasiassa täysin eriasia, hän ei tunkeudu sinun kotiisi puhelimen tai minkään muun kautta.

Ja on outoa että _minun_ pitäisi ilmottautua jollekkin listalle jotta _minua_ei_häirittäisi. Absurdia.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmue:

Mullekin soitti joku ja aloitti heti, että nyt kuule puolitetaan sun puhelinlasku! Kysyi, mikä liittymä, paljonko puhun ja mitä maksaa. Vastaukset saatuaan oli hetken hiljaa ja totesi, että no eipä me sitten voidakaan paremmaksi laittaa. Kyllä jotkut osaa ihan itsekin valita itselleen parhaimman liittymän.

Ei siellä sitä sanotakaan, ettei osata valita oikeaa liittymää. Harvemmin kuitenkaan tulee mitään mihin voi laittaa paremmaksi. Ja jos sellanen tulee mihin ei voi laittaa niin sitten tyydytään siihen. Kyllä sielläkin rajat osataan. Ja loppujen lopuksi saadaan monta kärpästä yhdellä iskulla tulevaisuutta ajatelle; asiakaspalvelu, toimistotyö ja myyntikoulutus. Näillä kokemuksilla pääsee jo melko hyvin töihin :) ite ainaki oon siitä ilonen.

Yhteistyössä