olinko tyly?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lady"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielipiteitä on joka lähtöön...
Kiva, että löytyy myös niitä, jotka ajattelevat samoin kuin minäkin! :-)
Toki maassa maan tavalla, niin myös kyläpaikassa. En siis odota mitään erityiskohtelua, enkä kokoaikaista viihdyttämistä! Kestän kyllä olla itsekseni jos lapsi äitiä oikeasti tarvitsee!
Kiitos mielipiteistä, antoivat ajattelemisen aihetta

[QUOTE="lady";27328471]sähköpaimenkoira, mistä poimit tuon "viihdytysvelvollisuuden"? Eihän tässä siitä ollut kyse[/QUOTE]

Mistä sitten? Jos jo lyhyt keskeytys keskustelussa on kotiinlähdön paikka, niin asettaahan se ainakin kirjoittamattomia velvoitteita kyläänkutsujalle. Eri asia täysin, jos ystäväsi sinun paikalla ollessasi puhuisi vaikkapa tunnin puhelimessa jonkun toisen kanssa eikä edes yrittäisi suoriutua nopeammin. Silloin paikallaoloasi ei ihan aidosti huomioitaisi...

sähköpaimenkoira, minusta käyttämäsi termi oli turhan jyrkkä! En koe, että minua täytyisi viihdyttää. Mutta onhan se aika tylyä, että kesken keskustelun, itse asiassa kesken lauseen huomio siirtyy kokonaan lapseen, vai eikö ole? Ehkä olen liian herkkä, mutta kun vastaavaa toistuu useamman kerran, niin eihän se mukavalta tunnu

Kyllä mäkin ton viihdytysvelvollisuuden aloitusviestistä vaistosin. Onko jokin raja minkä ajan jaksat odotella? Tai mikä on sallittu keskeytys ja mikä ei? Siinä olen samaa mieltä, että läksyt olisi voinut ehkä tehdä myöhemminkin mutta ehkäpä kaverisi ajatteli auttaa lapsen alkuun minkä jälkeen hän ei häiritsisi teitä ja saisitte jutella rauhassa. Tai ehkä lapsella oli jokin meno myöhemmin eikä olisi ehtinyt tehdä läksyjään myöhemmin. Pikkumaista sinulta, en osaa kuvitella että kukaan kavereistani käyttäytyisi noin. Eri asia jos kaveri olisi juorunnut puhelimessa ikuisuuksia tms.

[QUOTE="ope";27328589]Vähän ot, mutta tuleeko teidän lapsille viikonlopuksi läksyjä? Itse en anna, eikä tuntemani kollegat.[/QUOTE]
Tulee, nyt kolmannella luokalla.

Ekalla & tokalla ei tullut.

[QUOTE="lady";27328583]sähköpaimenkoira, minusta käyttämäsi termi oli turhan jyrkkä! En koe, että minua täytyisi viihdyttää. Mutta onhan se aika tylyä, että kesken keskustelun, itse asiassa kesken lauseen huomio siirtyy kokonaan lapseen, vai eikö ole? Ehkä olen liian herkkä, mutta kun vastaavaa toistuu useamman kerran, niin eihän se mukavalta tunnu[/QUOTE]

Käytän tarkoituksella jyrkkiä termejä, koska olen palstalla joka tapauksessa erittäin näkymätön. Ehkä toiveikkaasti ajattelen, että minutkin jossakin nikkiketjussa joskus muistetaisiin, mutta eipä muisteta oikeastaan koskaan. Provoan siis osittain tarkoituksella. :whistle:

Ehkä teidän kannattaisi tavata jossain muualla kuin ystäväsi kotona? Silloin lapsi ei pääsisi "häiritsemään" keskustelua.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27328671:
Käytän tarkoituksella jyrkkiä termejä, koska olen palstalla joka tapauksessa erittäin näkymätön. Ehkä toiveikkaasti ajattelen, että minutkin jossakin nikkiketjussa joskus muistetaisiin, mutta eipä muisteta oikeastaan koskaan. Provoan siis osittain tarkoituksella. :whistle:

Ehkä teidän kannattaisi tavata jossain muualla kuin ystäväsi kotona? Silloin lapsi ei pääsisi "häiritsemään" keskustelua.

Mitä ihmettä varten haluaisit että sut muistettaisiin?

Minusta ap tuossa käyttäytyi oudosti, kun yhtäkkiä kesken kyläilyn häipyy... Kyllä minä olisin saanut jo aiemmin suuni auki ja kysynyt, että meneekö kaverilla vielä pitkään lapsen auttamisessa ja että olisisko parempi jatkaa juttuja toisella kertaa. Niin olisi kaveri havahtunut jo aiemmin ja voinut päättää, että jatketaanko kyläilyä vai ei. Ja mistäs sitä tiedetään, jos tällä lapsella on vaikka vaikeuksia koulunkäynnissä tai ylipäänsä läksyjen tekemisessä ja tarvitsee vielä paljon apua aikuiselta. Ehkä tämän äidin oli "pakko" hetki keskittyä lapseensa, jotta tämä pääsee läksyissään alkuun ja eteenpäin.

[QUOTE="hmm";27328735]Mitä ihmettä varten haluaisit että sut muistettaisiin?[/QUOTE]

Huvin vuoksi... No totta puhuen: ei minun tarkoituksella tarvitse jyrkkiä termejä valita, kun käytän sellaisia turhan helposti luonnostaankin. Mulla on räyhääminen ja ylireagointi verissä. Jos olen onnellinen, hypin ja pompin, ja jos onneton, puren suunnilleen sohvanpäällisestä palasia irti.

Minusta et ollut tyly. Lapsi tarvitsi läksyjenteko rauhan ja annoit sen. Tuon ikäinen lapsi olisi varmasti ymmärtänyt jos äiti olisi sanonut, että tee ensin muut läksyt ja neuvon sitten kun vieraat/vieras lähtenyt tai auttanut pikaisesti.

Mielenkiintoista muuten, että ap kyselee asiaa täältä eikä seuraavalla tapaamisella ystävältään... Palsta voi vain arvailla, mutta ap:n ystävä ihan oikeasti tietää miltä tapaus hänestä tuntui. (Tosin voi olla, ettei ap:n ystävä ensi kerralla enää edes muista koko tapahtumaa.)

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27328867:
Mielenkiintoista muuten, että ap kyselee asiaa täältä eikä seuraavalla tapaamisella ystävältään... Palsta voi vain arvailla, mutta ap:n ystävä ihan oikeasti tietää miltä tapaus hänestä tuntui. (Tosin voi olla, ettei ap:n ystävä ensi kerralla enää edes muista koko tapahtumaa.)

Oletpa röyhkeä, ilmeisesti mode.

[QUOTE="ope";27328589]Vähän ot, mutta tuleeko teidän lapsille viikonlopuksi läksyjä? Itse en anna, eikä tuntemani kollegat.[/QUOTE]

lapseni on ekaluokalla ja kyllä tulee läksyjä viikonlopuksi. Tosin lapsi tekee ne jo perjantaina ja ihan omasta tahdosta.

[QUOTE="lady";27328115]Ei ole provo!
Ja valitettavasti ei myöskään ensimmäinen vastaava tilanne kyläreissulla! Mutta ehkä minun siis pitää muuttaa asennettani. En siis mene kyläilemään tervehtimään ystävääni ja keskustelemaan hänen kanssaan vaan olemaan ja katsomaan, kun hän viettää aikaa lapsensa kanssa, niinkö?[/QUOTE]

Minä en ole sinkku mutta lapseton olen.

Itse menen kaverille kylään katsomaan kun hän vie aikaa lastensa kanssa :D yhdessä ripustetaan pyykkejä, leikitään lasten kanssa, laputetaan kirppiskamoja kun viides Seikkailijadoora-jakso pyörii putkeen, syödään, tehdään iltapesut ja luetaan sadut ja kun hiljenee, saadaan sitä omaa aikaa istua sohvalla syömässä poppareita ja jauhamassa kaveripiirin juorut ja omat kuulumiset.

Jotenkin ne kaverin lapset vaan kuuluu nykyään pakettiin. Itse kyllä tykkään lapsista, varmaan eri juttu jos ei.

[QUOTE="vieras";27329000]Oletpa röyhkeä, ilmeisesti mode.[/QUOTE]

Miksi olisin mode? En olisi edes modeksi sopiva. Moden pitäisi varmaankin olla minua aktiivisempi palstailija. Lisäksi olisin liian leväperäinen tämän palstan modeksi: henkilöön käyvät ajojahtiketjut poistaisin, mutta mm. suorat kuvat jättäisin.

Röyhkeyttäkään en tässä ketjussa omalta osaltani näe. Muista ketjuista muistan kyllä sortuneeni myös ylilyönteihin.

Viimeksi muokattu:
Tylyä on, molemmin puolin! Jos siis tosiaan lause on jäänyt kesken eikä kaveri pahoitellut välissä, että nyt täytyy auttaa lasta läksyissä, oli hänkin melko tyly. Aivan varmasti tyly oli myös ap, jos ei kymmentä minuuttia jaksa odottaa! Vaikka sinä oletkin kylässä vieraana, olet kuitenkin aikuinen. Miksi odotat 10-vuotiaan osaavan odottaa vuoroaan ja olla keskeyttämättä, jos et itse osaa odottaa?

[QUOTE="vieras";27329115]...jos ei kymmentä minuuttia jaksa odottaa![/QUOTE]

Siis mistä niin moni on vetänyt ton, ettei kymmentä minuuttia ap jaksanut odottaa? Ap:han nimenomaan odotti sen 10 minuuttia ennen kuin lähti. Jos ei olisi lähtenyt, niin kuka tietää olisko saanut odotella vielä toiset 10 minuuttia, ja kolmannet...

Mä itse olen sitä mieltä, että lapsi voi odottaa, eikä äidin tarvitse olla aina sillä sekunnilla olla auttamassa läksyissä, voitelemassa leipää tai antamassa ylähyllyltä tavaraa kun lapsi keksii pyytää. Edes sen verran voi odottaa, että äiti ehtii kuunnella mitä vieraallaan on sanottavaa, lauseen loppuun asti. Ja jos vierailu on sovittu etukäteen eikä ystävä ole yllätysvierailulla, sanoisin itse lapselle, että tehdään läksyt ennen kuin vieras tulee tai sen jälkeen.

Mä taas ihmettelen että miksi henkilöä, jonka kanssa luontevat toimintatavat ovat haussa eikä puhevälitkään ole suorat, kutsutaan ystäväksi. Toimintatavoista keskustelu ulkopuolisten kanssa on ennemmin ulkoisen vaaratilanteen käsittelyä kuin ystävyyttä. Ystävälle pitäisi voida suoraan kertoa miltä jokin asia itsestä tuntui ja kysyä myös tuntuiko jokin oma tekeminen hänestä oikealta vai ei.

Uusimmat

Yhteistyössä