olinko nyt ihan kaameen kauhee äiti kun jätin 3 lasta yksin kotiin

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Entä jos oisit jäänyt vaikkapa auton alle?
Tää on edelleen ehkä typerin veto ever.

Mitä jos kotona lasten kanssa ollessa katuu portaissa/liukastuu mattoon/hutaisee vahingossa leipävetisellä valtimon auki?

Tilanne ihan sama, paitsi että jos lapset on tosi pieniä niin ne ei edes osaa soittaa apua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Loppu hyvin? Älä syyllistä itseäsi .
juuh..
olin laittanut tietsikan päälle ja täällä naputtivat samassa paikassa kun lähtiessä.
esikolle soitin pariin kertaan että mikä on homman nimi ja kauanko kestää.

 
näin
no me ollaan miehen kanssa jätetty 30 minuutiksi sisarukset kotiin keskenään,vajaat 5 ja 7v....
hyvin pärjäsivät,isommalle jätttiin kännykkä johon vastasi 10min välein kun soitettiin kaupasta.
eivät pitäneet pahana.ratkaisuun päädyttiin kun itse siitä alkoivat puhua.ohjeistettuna ja kännykällä jäivät kotiin.tietävät mennä naapuriin jos tulee hätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Entä jos oisit jäänyt vaikkapa auton alle?
Tää on edelleen ehkä typerin veto ever.

Mitä jos kotona lasten kanssa ollessa katuu portaissa/liukastuu mattoon/hutaisee vahingossa leipävetisellä valtimon auki?

Tilanne ihan sama, paitsi että jos lapset on tosi pieniä niin ne ei edes osaa soittaa apua.
No musta tilanne ei ole sama, kun siinä on kuitenkin paikalla (eikä jättänyt lapsia oman onnensa nojaan) ja on ainakin eliminoinut ne auton alle jäämisetja vastaavat.

Se, että liukastuu kotona portaissa, on vahinko joka voi sattua.
Mutta se, että jättää pienet yksin kotiin ja puolen tunnin reissullaan jää auton alle ja joutuu tajuttomana sairaalaan, on vaan tyhmyyttä.
 
vieras
Mua aina naurattaa noi, jotka ei voi roskapussiakaan viedä. Ellei se sitten ole kilometrin päässä. Mutta minä olen aina hakenut postit ja vienyt roskat ja ihan ilman ongelmia.
 
vieras
Joskushan ne on kuitenkin jätettävä ja kai jokainen tuntee omat lapsensa :)

Mutta 7kk vanhaa ei voi jättää 4 vuotiaan kanssa :) paitsi jos vie roskat, siinä matkalla tuskin hukka perii ketään!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Entä jos oisit jäänyt vaikkapa auton alle?
Niin, tai entä jos koko perhe olisi ollut Prismassa, ja sinne olisi tullut joku albaani, joka olisi ampunut kaikki muut paitsi nuorimmaisen. Olisi kaapannut nuorimmaisen matkaansa muun perheen maatessa kuolleena maitotiskin edessä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskushan ne on kuitenkin jätettävä ja kai jokainen tuntee omat lapsensa :)

Mutta 7kk vanhaa ei voi jättää 4 vuotiaan kanssa :) paitsi jos vie roskat, siinä matkalla tuskin hukka perii ketään!
en jätä edes siksi aikaa koska asumme 3 kerroksessa joten aikaa menisi jonkun verran
 
minä
Olen jättänyt 3,5 vuotiaan 10 vuotiaan isoveljen "hoitoon" maks 20 minuutiksi. Silloinkin olen istuttanut pojat pleikkarin ääreen, tiedän etteivät ne siitä hievahdakaan :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
meillä on 4v. ja 7kk lapset, ei tulisi mieleenkään edes roskien viennin ajaksi jättää yksin, en jättäisi edellämainitun ikäisiä keskenään KOSKA 8 vuotiaalle EI voi asettaa niin suurta vastuuta!
No katsotaan sitten uudestaan kun sun 4 vuotias 0n 8v. , voi kuules mieli muuttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:
meillä on 4v. ja 7kk lapset, ei tulisi mieleenkään edes roskien viennin ajaksi jättää yksin, en jättäisi edellämainitun ikäisiä keskenään KOSKA 8 vuotiaalle EI voi asettaa niin suurta vastuuta!
No katsotaan sitten uudestaan kun sun 4 vuotias 0n 8v. , voi kuules mieli muuttua.
ei muutu
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen jättänyt 3,5 vuotiaan 10 vuotiaan isoveljen "hoitoon" maks 20 minuutiksi. Silloinkin olen istuttanut pojat pleikkarin ääreen, tiedän etteivät ne siitä hievahdakaan :D
tää oli munkin periaate.
eivät saa olla kovin usein tietsikalla ehkä noin 1-2kertaa viikossa/2 viikossa

niin aattelin että eivät hievahdakkaan ku saavat pelata ja tosiann kaikki samassa kohtaan kun tulinkin ja samaa hertan maailma peliä pelattiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Olet. 8v vastuulle ei voi jättää 5 ja 3v lapsia.
Olen samaa mieltä. Mä en ole jättänyt meidän 9-vuotiasta kertaakaan katsomaan 3-vuotiaan veljensä perään.
Oho! Kyllä minä vaan olen jättänyt. Ja tuossa välissä oli vielä yksi lapsi.
 
Kyllä minä voisin jättää ja olen jättänytkin pienemmätkin keskenään, eikä se vastuu ikinä ole sillä vanhimmalla vaan minulla. Kuka hullu sitä vastuuta nyt lapsille jättää :eek: Onneksi on sen verran fiksuja lapsia että katselevat pienempien perään pyytämättäkin.
 

Yhteistyössä