tou
Jessus, että nykylapsista tulee avuttomia tolla periaatteella. "En voi hakea postia, kun 10 vuotias ei pärjää sillä aikaa yksin".
en mäkään jättäs poikia yksin paitsi roskien/postin haun ajaksi ovat sen verran mahdottomia mutta kun tuo sisko on tuollainen hillitympi ja osaa pitää pojille jöötä ja vastuullinen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No katsotaan sitten uudestaan kun sun 4 vuotias 0n 8v. , voi kuules mieli muuttua.Alkuperäinen kirjoittaja janssoni09:meillä on 4v. ja 7kk lapset, ei tulisi mieleenkään edes roskien viennin ajaksi jättää yksin, en jättäisi edellämainitun ikäisiä keskenään KOSKA 8 vuotiaalle EI voi asettaa niin suurta vastuuta!
Miksi tuo tummennettu vaikuttaa jotenkin pöljältä virkkeeltä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mua aina naurattaa noi, jotka ei voi roskapussiakaan viedä. Ellei se sitten ole kilometrin päässä. Mutta minä olen aina hakenut postit ja vienyt roskat ja ihan ilman ongelmia.
Niih, itse olin 9v. kun vietin päivät koulun jälkeen yksin. Kevätlukukausi meni 15 km bussikyydillä yksinäni Espoosta Helsinkiin.Alkuperäinen kirjoittaja tou:Jessus, että nykylapsista tulee avuttomia tolla periaatteella. "En voi hakea postia, kun 10 vuotias ei pärjää sillä aikaa yksin".
Eipä olis tullut mieleenkään jättää oman kahdeksanvuotiaan hoiviin sen pikkusisaruksia...Alkuperäinen kirjoittaja äippä:olin poissa n. 30min ja lapset 8v,5½v ja 3v10kk
mun poissa oloon meni luultua kauemmin luulin että se on n. 10-15min reissu mutta menikin vähän kauemmin.
Juu, sitten kun ovat tarpeeksi isoja. Mun mielestä laiskuus ei ole hyvä syy jättää vaikkapa alle 7-vuotiaita kotiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä niitä lapsia on hiljalleen parempi opettaa siihen , että joskus voi tulla tilanteita ,että on pakko olla hetki keskenään, parempi niin kuin se että tilanne tulee nurkan takaa . Älkää tehkö karhunpalvelusta lapsillenne.
Niin. Varsinkin jos ne lapset on niin pieniä etteivät osaa apua hankkia, on tosiaan minimoitu riskit.Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:No musta tilanne ei ole sama, kun siinä on kuitenkin paikalla (eikä jättänyt lapsia oman onnensa nojaan) ja on ainakin eliminoinut ne auton alle jäämisetja vastaavat.Alkuperäinen kirjoittaja meah:Tää on edelleen ehkä typerin veto ever.Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Entä jos oisit jäänyt vaikkapa auton alle?
Mitä jos kotona lasten kanssa ollessa katuu portaissa/liukastuu mattoon/hutaisee vahingossa leipävetisellä valtimon auki?
Tilanne ihan sama, paitsi että jos lapset on tosi pieniä niin ne ei edes osaa soittaa apua.
Se, että liukastuu kotona portaissa, on vahinko joka voi sattua.
Mutta se, että jättää pienet yksin kotiin ja puolen tunnin reissullaan jää auton alle ja joutuu tajuttomana sairaalaan, on vaan tyhmyyttä.
Mutta jos tuo 3v tekee sun poissollessas jotain "tyhmää" niin etkö automaattisesti kysyis siltä 8veeltä miksei se sanonut mitään tai katsonut perään?Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Kyllä minä voisin jättää ja olen jättänytkin pienemmätkin keskenään, eikä se vastuu ikinä ole sillä vanhimmalla vaan minulla. Kuka hullu sitä vastuuta nyt lapsille jättää Onneksi on sen verran fiksuja lapsia että katselevat pienempien perään pyytämättäkin.
Ap: tapauksessa vanhin oli jo 8v. Ja sinun tapauksessa en myöskään ehkä jättäisi, vauhtia ja vaarallisia tilanteita varmasti riittää. Kun yksi sentään on jo kouluikäinen , niin tilanne on vähän eri.Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:Juu, sitten kun ovat tarpeeksi isoja. Mun mielestä laiskuus ei ole hyvä syy jättää vaikkapa alle 7-vuotiaita kotiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä niitä lapsia on hiljalleen parempi opettaa siihen , että joskus voi tulla tilanteita ,että on pakko olla hetki keskenään, parempi niin kuin se että tilanne tulee nurkan takaa . Älkää tehkö karhunpalvelusta lapsillenne.
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:olin poissa n. 30min ja lapset 8v,5½v ja 3v10kk
mun poissa oloon meni luultua kauemmin luulin että se on n. 10-15min reissu mutta menikin vähän kauemmin.
En sanois, kyllä 3-vuotiaan pitää tietää jo mitä saa tehdä ja mitä ei. Tai siis meillä ainakin tietääAlkuperäinen kirjoittaja Molleri:Mutta jos tuo 3v tekee sun poissollessas jotain "tyhmää" niin etkö automaattisesti kysyis siltä 8veeltä miksei se sanonut mitään tai katsonut perään?Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Kyllä minä voisin jättää ja olen jättänytkin pienemmätkin keskenään, eikä se vastuu ikinä ole sillä vanhimmalla vaan minulla. Kuka hullu sitä vastuuta nyt lapsille jättää Onneksi on sen verran fiksuja lapsia että katselevat pienempien perään pyytämättäkin.
Kyllä varmaan tietää, mutten silti vois olla varma ettei sais jotain huimaa ideaa päähänsäAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:En sanois, kyllä 3-vuotiaan pitää tietää jo mitä saa tehdä ja mitä ei. Tai siis meillä ainakin tietääAlkuperäinen kirjoittaja Molleri:Mutta jos tuo 3v tekee sun poissollessas jotain "tyhmää" niin etkö automaattisesti kysyis siltä 8veeltä miksei se sanonut mitään tai katsonut perään?Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Kyllä minä voisin jättää ja olen jättänytkin pienemmätkin keskenään, eikä se vastuu ikinä ole sillä vanhimmalla vaan minulla. Kuka hullu sitä vastuuta nyt lapsille jättää Onneksi on sen verran fiksuja lapsia että katselevat pienempien perään pyytämättäkin.
no eipä tehnyt =) ja rauhallinen tuo on eniten jänskätti mein 5½v mutta hyvinhän sekin oli käyttäytynyt ja kaikki =)Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Mutta jos tuo 3v tekee sun poissollessas jotain "tyhmää" niin etkö automaattisesti kysyis siltä 8veeltä miksei se sanonut mitään tai katsonut perään?Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Kyllä minä voisin jättää ja olen jättänytkin pienemmätkin keskenään, eikä se vastuu ikinä ole sillä vanhimmalla vaan minulla. Kuka hullu sitä vastuuta nyt lapsille jättää Onneksi on sen verran fiksuja lapsia että katselevat pienempien perään pyytämättäkin.