olinko liian ankara pojalleni eilen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lulu:
Alkuperäinen kirjoittaja :
ei juhlia?

Koska en jaksanut ja kerennyt järjestää ja syy tämän kaiken takana on se, että minulla on burn out. :|

Sitten kirjoitit vääränlaisen otsikon, se antoi kuvan että rankaisit poikaasi. Kai selitit pojallesi että et jaksanut jne. Tuon ikäinen ymmärtää kyllä. Jos et niin pahoitit hänen mielensä tajuamattasi...

en puhuisi ankaruudesta vaan EPÄREILUUDESTA....
joo kyllä muistan kun äiti ei 15 v synttäreillä muistanut edes onnitella... hiljaa olin koko päivän ja illalla itkin itseni uneen... ja kyllä se sattu aivan pirkuleesti...

sanoit sentään rakastavasi.. mutta kyllä varmasti palanen jäätelökakkua ja pieni lahja olisi riittänyt juhliksi... mutta suklaa pala... EI

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
ei juhlia?

Koska en jaksanut ja kerennyt järjestää ja syy tämän kaiken takana on se, että minulla on burn out. :|

Etkö olisi voinut vaikka ostaa kakkua. Itsekin sairastan, joten tiedän millaista loppuunpalaminen on.

:hug: Voimia! Ymmärsikö poika tilanteen, vai jäikö sille paha mieli?

En kertakaikkiaan jaksanut ja kerennyt ostaa mitään. Mies ja poika käyvät tätä nykyä kaupassa. Poikani ymmärsi tilanteen hyvin ja hänelle ei jäänyt paha mieli.

Niin ja tämähän on tietty Porvoosta. Hei haloo, miksi tehdä tuollainen provosoiva otsikko ja sitten perään selitykset burn outista yms. Et ollut ankara vaan ihan älyttömän ajattelematon, tyhmä suoraan sanottuna. Ja sitten sulla on aikaa ja intoa kirjoitella täällä... miksi et vaikka tänään kävele sinne kauppaan ostamaan kakkua pojallesi.

Mies ja poika käyvät tätä nykyä kaupassa. Poikani ymmärsi tilanteen hyvin ja hänelle ei jäänyt paha mieli.

Varmasti jäi, se vaan ymmärtää sun tilannetta siihen malliin ettei näytä sitä pahaa mieltään.

Olisi kai mies voinut pojan kanssa ostaa kaupasta jotain kivaa lahjaksi?

kyllähän kaupasta olisi saanut valmiin kakun ja jotain pientä. olisit pyytänyt miestäsi tuomaan...tai itseasiassa luulisi että olisi itsekkin tajunnut. Tuon poika muistaa kyllä aina...äiti oli "sairas" ja häntä ei huomioitu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Pojan isäkään ei sitten voinut ostaa mitään tai panostaa hiukan syntymäpäivän suunnitteluun?

Poika sanoi, ettei halua juhlia synttäreitään ennen kuin minä olen terve. Kuuntelemme lapsemme toiveita.

Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
ei juhlia?

Voit varmaan selittää pojallesi, että et nyt jaksanut juhlia laittaa, mutta myöhemmin juhlitte (jos näin ajattelet). Tosin lupaus on sitten pidettävä, jos sellaisen annat.

Poikani ja mieheni tietävät tilanteeni ja auttavat sekä tukevat minua paljon. Aiomme juhlia synttäreitä jälkikäteen myöhemmin, sitten kun minä olen terve ja voin hyvin.

Miksi miehesi ei ostanut pojan kanssa lahjaa ja käyneet vaikka yhdessä ulkona syömässä tai kahvilassa tai elokuvissa tms.

Pojan isäkään ei sitten voinut ostaa mitään tai panostaa hiukan syntymäpäivän suunnitteluun?

Poika sanoi, ettei halua juhlia synttäreitään ennen kuin minä olen terve. Kuuntelemme lapsemme toiveita.

Poikaa olisi kannattanut kannustaa juhlimaan.

sanoo todennäköisesti vain säästääkseen sinua...ettei olisi riesaksi. Toivoi kuitenkin että olisi muistettu kotipiirissä.

Aika riisutulta synttärinvietolta kuulosti, mutta kyllä meidänkin perheessä olisi tarkoitus siirtyä 10-vuotissynttäreiden jälkeen pienimuotoisiin perhejuhliin. Lahja nyt kuitenkin ja kakkua tai muuta synttärisankarin toivomaa hyvää syötävää.

Kuulostaa siltä, että lapsenne kantaa sellaista huolta äidistään, mikä ei noin pienen pojan harteille kuulu. Hän on vasta lapsi. Lapset ovat erittäin lojaaleja vanhemilleen, mutta vanhemman pitäisi tietää, että lapsen ei kuulu huolehtia vanhempansa mielenterveydestä. :/

Kuulostaa siltä, että lapsenne kantaa sellaista huolta äidistään, mikä ei noin pienen pojan harteille kuulu. Hän on vasta lapsi. Lapset ovat erittäin lojaaleja vanhemilleen, mutta vanhemman pitäisi tietää, että lapsen ei kuulu huolehtia vanhempansa mielenterveydestä. :/

Samat ajatukset. Vaikka äiti olisi miten loppuun palanut, ei sitä saisi pojan harteille siirtää... Lahja ja valmis kakku ei suuria ponnistuksia vaadi.

Ei hän kannakaan mitään ylimääräsitä minusta eikä kenestäkään muusta. Mielenterveydessäni ei ole mitään vikaa. En ole masentunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ihmettelee:
ei juhlia?

Voit varmaan selittää pojallesi, että et nyt jaksanut juhlia laittaa, mutta myöhemmin juhlitte (jos näin ajattelet). Tosin lupaus on sitten pidettävä, jos sellaisen annat.

Poikani ja mieheni tietävät tilanteeni ja auttavat sekä tukevat minua paljon. Aiomme juhlia synttäreitä jälkikäteen myöhemmin, sitten kun minä olen terve ja voin hyvin.

Miksi miehesi ei ostanut pojan kanssa lahjaa ja käyneet vaikka yhdessä ulkona syömässä tai kahvilassa tai elokuvissa tms.

Koska ppikani rakastaa ja välittää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä, eikä hän halua juhlia ilman minua.

Yhteistyössä