olinko kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omaa aikaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no kumpi on suurempi synti? katsoa telkkaria sohvalta vai istua tietokoneen ääressä?
dvd:ssa on pausenäppäin ja netissä voi lauseen keskenkin lopettaa jos tarve vaatii tai vaikkapa klikata jonkun jutun kesken kiinni...
Ja tuosta aamuheräämisestä, sehän tosiaan riippuu siitä monelta menee nukkumaan ja itse olen kyllä (aikanaan kun arkiaamuisin kello soi kuudelta jotta junaan ja töihin ehdin) aikanaan kiltisti arki-iltaisin kömpinyt sänkyyn kymmeneltä. Mutta ehkä on eri juttu jos on pakko herätä töiden vuoksi (sorry kotonaolijat) koska silloin on oikeasti pakko, mutta pienellä asennemuokkauksella oman pääkopan sisällä se ei ole mikään inhottava pakko vaan uusi päivärytmi.
ja siitähän on jo joskus aikasemmin puhuttu että kotona voi lasten kanssa päiväunet nukkua mutta harvemmassa työpaikassa.
en tosin tiedä onko ap myös töissä kun ei tuosta avauksesta käy ilmi... Mutta silti tuo klo 6 ei ole keskellä yötä vaan vähän aikaisempi aamu....

Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kyllä työssäkäynti on rankempaa kin kotonaolo, joten turhasta sinä raivostuit

Ehkä sinulle, muttei monelle muulle. Ja entäs jos perheessä sekä äiti että isä käy töissä? Jätetäänkö silloin kotityöt tekemäti, kun töissäkäynti on niiiiiiin rankkaa? Kyllä sitä kotona olijakin saa joskus tarvita omaa aikaa tai unta. Sinä olet joskus niin ajattelematon ja itsekäs, ettei tosikaan. Kunhan sinä saat sitä mitä koet tarvitsevasi niin muiden ei tarvitse saada sitä mitä he kokevat tarvitsevansa.

tätä minäkin olen miettinyt, että mitä sitten kun molemmat on töissä.
mitäs ongelmaa siinä nyt sitten on, sotkua syntyy vähemmän kun kotoan ei ole ketään. ja sit kun tullaan kotiin, niin sillo tietty molemmat tekee kotitöitä, molemmathan silloin elättää myös perhettä. jos mä saisin olla kotona niin ettei tarviis rahan eteen raataa olisin kyllä ihan hiljaa, vaikka se toinen ei osallistuis niihin tiski siivous yms hommiin. ja sais kyllä vapaa päivinään nukkua aamulla. ei tarviis ainakaan lasten takia herätä ylös

Mua sitten ottaa niin päähän tuo tyyli, ettei kotona tarvii tehä mitään, kun käy töissä, kun koti pysyy tip top. Ei meillä ainakaan pysy. Suurin osa vuorokaudesta kuitenkin vietetään täällä ja kyllä ne elämisen merkit näkyy. Ja meillä ei mies siivoa. (molemmat käydään siis töissä ). Mutta minä en maksa sähkö- enkä vesilaskuja, en kiinteistöveroja tms. Kuittaan oman osuuteni asumiskuluista pyykkäämällä, kokkaamalla jne.

SIIS MIES NOUSI YLÖS SAMAAN AIKAAN LAPSEN KANSSA MUTTA MENI SOHVALLE KATTOO LEFFAA! MIKSI HELVETISÄ SE EI VOINUT SITÄ AAMUPALAA ANTAA JA VIETTÄÄ AIKAA LAPSEN KANSSA,KUN KUITENKIN HERÄS JA NOUSI YLÖS?? KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! KYLLÄ OLIS KUULLUT ASIASTA.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Se että käy töissä ja on hetkellinen perheen elättäjä tekee niistä vissiin ainakin puolijumalia.

Kyllä sitä töissä pääsee helpommalla (riippuu tietty montako lasta jne). Töissä saat pitää kaikki ruoka- ja kahvitauot ihan rauhassa!! Mä ainakin pidän kotona olemista kovempana hommana kun käydä töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
mä en kans ymmärrä sitä, että monet kukkuu yli puolenyön hereillä ja sitten valitetaan kun lapset aamulla herättää ylös. pitää mennä nukkumaan ajoissa, sillo ku lapsetki, niin saa tarpeeksi sitä unta. stietty on vauvoja jotka herättää, mutta silloin onkin vielä tärkeämpää se että yrittää nukkua silloin kun se on mahdollista. ja yhdyn hernetätiin siinä, että kotona kun on hoitamassa lapsia ja kotia, niin sehän on yhtä kuin lomalla olisi

entä jos se uni ei tule? minä esimerkiksi menin sikaväsyneenä sitä unta odottelemaan eilen illalla jo kasilta, samaan aikaan kun lapsetkin. silti valvoin vielä kolmen maissa kun en saanut unta. siksi kävin pyörähtämässä koneella pikkutunneilla kun ajattelin että oon pyörinyt siellä punkassa jo riittävän monta tuntia. täällä käynnin jälkeen palasin sänkyyn, enkä sittenkään saanut unta vielä piiiitkään aikaan.

ainiin, kone oli auki pikkutunneilla siksi, kun perheen elättäjä katsoi telkkaria eikä ollut vielä sulkenut konetta. nyt se elättäjä vetelee sikeitä tuossa kaikessa rauhassa että jaksaa ens viikolla taas elättää perhettä.

joo, äiti ON vähän väsynyt, vaikka tämä kotona oleminen onkin yhtä lomaa.

mulla on kans univaikeuksia.. ollut siitä asti kun kuopus syntyi, enkä nukahtamislääkkeitä viitsi aina vetää. otan napin sit kun väsymys menee ihan yli äyräiden. mun on ihan turha mennä sänkyyn jos ei nukuta, sit nukahtaminen kestää vielä kauemmin kun alan pyöriin sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Se että käy töissä ja on hetkellinen perheen elättäjä tekee niistä vissiin ainakin puolijumalia.

minullakaan ei ilmeisesti tarvitse herätä aamulla lasten kanssa kun menen töihin,kun se on rankempaa kuin kotona olo.antaa lasten herätä yksin

Kyllä olisin vetänyt sellaiset raivarit että ei mitään määrää. Ihankun miehellä olis jotenkin enemmän oikeus vetää lonkkaa. Mä oon tosi tarkka siitä että yhdessä tehdään ja yhdessä hoidetaan, ja meidän tilanteessa vielä kun joudun öisin valvomaan nuoremman kanssa, niin se olen kyllä MINÄ joka jää aamulla torkkumaan jos mies ei mee töihin.

Ja tuohon, että töissä on rankempaa. Mä oon kyllä eri mieltä. Kyllä helpommalla pääsin silloin kun olin töissä. Nyt kun taas kotona kahden kanssa, voin sanoa että vaikka tämä erilaista onkin, ja tykkään olla kotona, niin työelämässä pääsee helpommalla, vaikka mullakin on henkisesti melko vaativa työ.

Jokainen tilanne ja perhe tietysti erilainen. Ja hyvä niin.

Kertokaapas ihan rehellisesti, te jotka olette sitä mieltä, ettei työssäkäyvän tarvitse osallistau kotitöihin..
Jos huomispäivästä lähtien mies jääkin kotiin, ja sinä olet töissä, miten menee työnjako kotona?
Oletteko todella sitä mieltä, että voitte vain nukkua vapaalla pitkään ja maata sohvalla eväänne liikauttamatta, kun töissäkäynti on raskaamapp kuin kotona lasten kanssa?
Lyön vaikka vetoa, että tässä tapauksessa mies vaatisi jonkinlaista työnjakoa!

Mä en ymmärrä miten te annatte niiden ukkojen laistaa kaikesta lapsen hoidosta ja kotihommista??? Mä en kattelis päivääkään ukkoa joka ei tee mitään kotona. Jos ne lapset yhdessä tehdään, niin yhdessä myös hoidetaan. On meilläkin mies töissä, mutta ei se sitä tarkota että se voi sitten kotona istua perse homeessa sohvalla kattomassa telkkaria. Toki annan sen levätä ja viikonloppuisin nukkua pitkäänkin joskus, mutta kyllä mä vaadin myös itselleni aikaa. Jos mä joskus haluan nukkua pitkään viikonloppu aamuna, niin myös nukun. Ei tää mikään täyden palvelun hotelli ole!

Jouduin tässä joku aika sitten olemaan viikonlopun reissussa, ja mies oli lasten kanssa kotona. Kyllä puhelin soi vähän väliä että millon tuut kotiin. Jälkeenpäin mies sanoikin ettei ikinä pärjäis ilman mua, ja ymmärtää että ei se kotona olo niin helppoa olekkaan. Miehen ei edes tarvinut pestä pyykkiä eikä tehdä ruokaa, ja oli sanonut meidän naapurillekkin että nostaa hattua mulle että jaksan.

Eli vastaus kysymykseesi: ET!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä en ymmärrä miten te annatte niiden ukkojen laistaa kaikesta lapsen hoidosta ja kotihommista??? Mä en kattelis päivääkään ukkoa joka ei tee mitään kotona. Jos ne lapset yhdessä tehdään, niin yhdessä myös hoidetaan. On meilläkin mies töissä, mutta ei se sitä tarkota että se voi sitten kotona istua perse homeessa sohvalla kattomassa telkkaria. Toki annan sen levätä ja viikonloppuisin nukkua pitkäänkin joskus, mutta kyllä mä vaadin myös itselleni aikaa. Jos mä joskus haluan nukkua pitkään viikonloppu aamuna, niin myös nukun. Ei tää mikään täyden palvelun hotelli ole!

Jouduin tässä joku aika sitten olemaan viikonlopun reissussa, ja mies oli lasten kanssa kotona. Kyllä puhelin soi vähän väliä että millon tuut kotiin. Jälkeenpäin mies sanoikin ettei ikinä pärjäis ilman mua, ja ymmärtää että ei se kotona olo niin helppoa olekkaan. Miehen ei edes tarvinut pestä pyykkiä eikä tehdä ruokaa, ja oli sanonut meidän naapurillekkin että nostaa hattua mulle että jaksan.

Eli vastaus kysymykseesi: ET!!!!

peesi. Kylläpä vain moni työssäkäyvä kiikuttaa lapset viikonloppuna ja kesälomalla kiireesti mummolaan, koska ei jaksa olla lasten kanssa eikä sitä jatkuvaa siivoamista ruoanlaittoa lastenpalvelemista mitä se lapsiperheen elämä on jos heidät itse hoitaa.

Jos perheen on perustanut duunia on taatusti molemmille, ihan sama kävikö töissä vai ei. Ja sitä duunia on sitä enemmän mitä enemmän on lapsia. Ei riipu siitä käykö töissä vai ei.

et ole kohtuuton.
jos mies kuitenkin heräsi 6 olisi ihan hyvin voinut laittaa lapselle aamupalan että oisit saanut hetken nukahtaa pidempään.
Meillä mies kyllä laittaa aamulla lapsille jotain siinä sivussa kun tekee lähtöä töihin ja saan nukkua siihen asti kunnes mies lähtee.
viikonloppuisin herätään yhtäaikaa koska musta miehellä ei ole etuoikeuksia nukkua sen pidempään. päivällä saa levätä jos siltä tuntuu ja jos lapset viikonloppuna herää 8 niin mies on saanut nukkua jo 2tuntia pidempään kuin viikolla.

Yhteistyössä