Olin ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AAPPEEE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AAPPEEE

Vieras
koiran kanssa eilen, ja koiran maha oli hieman normaalia aktiivisempi ja kakkasi 3 kertaa. Olin ottanu vain 2 pussia mukaan joten kolmatta kakkaa en saanut kerättyä. Takanani käveli mies joka oli lapsensa kanssa, noin 100m päässä minusta. Huomasi että jätin kakan keräämättä ja juoksi minut kiinni. Sanoi että kerää tuo kakka pois, yritin selittää että olen unohtanut pussit kotiin joten en voi, hän hermostui ja rupesi huutamaan ja haukkumaan mua pässiksi ja idiootiksi. Mies oli 3-4 vuotiaan lapsen kanssa ja lapsikin ihmetteli isänsä huutoa. Olin todella nolona ja sanoin miehelle että rauhottuisi, ja lopettaisi huutamisen, ettei siitä ole apua kun mulla ei kerran pussia ole niin en asialle voi tehdä mitään. Hän käveli vieressäni pitkään ja huusi mua pässiksi ja ettei häntä kiinnosta onko mulla pussia vai ei, että lapsi leikkii "hangessa" ja ei oo kiva kun koirankakat on keräämättä, ja ymmärrän ettei se ole kivaa, mutta noin pääsee joskus käymään. En varmaan ole ainut joka on joskus jättänyt jätteet keräämättä. Pääsin onneksi tilanteesta eroon hetken päästä.

Pahoitin oikeasti mieleni siitä että tuntematon mies haukkuu mua pässiksi ja idiootiksi.

Jollakin taisi olla muitakin ongelmia kuin koirankakka! Me asutaan onneksi täällä peräkylällä jossa kukaan ei jaksa muutamasta koirankakasta valittaa. Minun on ihan pakko jättää nuo kakat korjaamatta kun koirani menee tuonne kauimmaiseen penkkaan kakalle ja itse olen rv 35+ joten en sinne penkkaan perään pääse, vaikka haluaisin. upooan sinne kaulaani myöten.

No olipa typerä ja asiaton mies! Vaan miksi et laittanut useempaa kakkaa samaan pussiin? Meikäläinen ottaa aina vaan yhden pussin per koira ja kerään kaikki kakat siihen. Vai olitko jo kerennet heittää pussit pois?

Jo ehtinyt heittää pussit pois. Olen itse myös rv 32+ joten en aina edes pysty hakemaan kakkaa pois penkasta, jos se on vähänkään kauempana.

Mua oikeasti inhottaa tuon miehen tyyli
Mies oli noin 3 kymppinen, siisti ja näytti tosi fixulta - siis yleisvaikutelma, ja sitten käyttäyty tolla tavalla. Mua niin ärsytti tuo tilanne ja kun toinen ei edes kuunnellut vaan vaan huusi ettei häntä kiinnosta! Sillä tais olla vähän huono päivä, ja voin sanoa että munkin päivä meni pilalle.

Itselleni kävi kans noin muutama päivä sitten. Minulla oli lenkillä mukana 4 koiraa ja 5 pussia. Niin kuin aina normaalistikin. Noh, yhdellä koirallani sattui olemaan maha kuralla. Edessäni käveli keski-ikäinen mies, joka huomasi etten tätä vesiripulia hangesta noukkinut. Selitin samalla tavalla tilanteen, ettei pusseja ollut enkä taskuun viitsi tuota kerätä. Mies haukui minut alimpaan h*lvettiin ja soitti poliisille asiasta.

Mies ei päästänyt minua jatkamaan ennen kuin poliisit tulisivat paikalle. Hänen mielestä minua kuului sakottaa asiasta. Aloin olla jo hieman äreä asiasta. Mies jatkoi minun haukkumista ja sanoi tekevänsä myös eläinsuojeluilmoituksen. Menetin hermoni ihan täysin ja annoinkin samalla mitalla takaisin... Huonot hermot kun omaan..

Poliisi sattuikin sitten olemaan minun tuttuni, koska olemme käyneet kouluttamassa koiriamme samalla kentällä. Oli poliiseillakin hieman naurussa pidättelemistä tämän miehen käytöksen suhteen... Sain kuitenkin jatkaa lenkkiäni ilman sakkoja. Toivottavasti en enää koskaan törmää siihen mieheen!

Hullu mies! Tuo on hankala tilanne, kyllä. Kun ei sitä kakkaa voi ilman pussiakaan edes oikein laittaa mihinkään roskikseen, tai on aika inhottava huoltomiehen tyhjentää se roskis.

Mulla kakkas kerran vahingossa koira pihan puolelle, eikä ollut kans pussia, kun ne oli jo käytetty silläkertaa. Onneksi oli lunta, niin mä nappasin käsiin lumen päälle sen kakin, et sain siirrettyy vähän syrjempään. Voi että inhotti ja piti pestä käsiä ties millä aineilla sen jälkeen.:D Hyyii!

No oli huono päivä miehellä nähtävästi. :( Mä en kerää koiran kakkaa, ellei satu tekemään kävelytielle. Me käydään mettässä lenkillä yleensä, niin en näe järkeväksi pistää kakkaa pussiin jossa maatuu hyvin pitkään kuin jättää se sinne luontoon maatumaan muutamaksi päiväksi. Onhan tuolla tuota paskaa muutenniin. Mutta joo eipä ollut eilen kiva kävellä jalkakäytäviä pitkin, kun piti väistellä koiran ja vaunujen kanssa vesilätäköitä ja kakkalaikkuja. Oltaisiin lenkkeilty mettässä, muttei hangessa päässyt vaunujen kanssa etiäpäin. :( Hetken haittahan nuo kakkalaikut vaan on. Ymmärrän kyllä miten kivaa lapsista on leikkiä hangissa ja vesilätäköissä, mutta sen voi tehdä leikkareilla ja kotipihoissa, joissa koiria ei saa käyttää tarpeillaan. Ja jos tuolla julkisilla paikoilla ei lasta opeta katsomaan missä pyörii, niin eipä voi sitten mitään. On tosiaan muutakin kakkaa kuin koiran.
Ja ei meillä ainakaan niihin koirankakkapusseihin mahdu kuin yhdet jätökset.

Itselleni kävi kans noin muutama päivä sitten. Minulla oli lenkillä mukana 4 koiraa ja 5 pussia. Niin kuin aina normaalistikin. Noh, yhdellä koirallani sattui olemaan maha kuralla. Edessäni käveli keski-ikäinen mies, joka huomasi etten tätä vesiripulia hangesta noukkinut. Selitin samalla tavalla tilanteen, ettei pusseja ollut enkä taskuun viitsi tuota kerätä. Mies haukui minut alimpaan h*lvettiin ja soitti poliisille asiasta.

Mies ei päästänyt minua jatkamaan ennen kuin poliisit tulisivat paikalle. Hänen mielestä minua kuului sakottaa asiasta. Aloin olla jo hieman äreä asiasta. Mies jatkoi minun haukkumista ja sanoi tekevänsä myös eläinsuojeluilmoituksen. Menetin hermoni ihan täysin ja annoinkin samalla mitalla takaisin... Huonot hermot kun omaan..

Poliisi sattuikin sitten olemaan minun tuttuni, koska olemme käyneet kouluttamassa koiriamme samalla kentällä. Oli poliiseillakin hieman naurussa pidättelemistä tämän miehen käytöksen suhteen... Sain kuitenkin jatkaa lenkkiäni ilman sakkoja. Toivottavasti en enää koskaan törmää siihen mieheen!

Hahaha, hyvä tuuri. Ja typeriä äijänkäppyröitä sitä onkin olemassa.
Mulla on mukana aina sellainen kakkapussipidike, mihin mahtuu se koirankakkapussirulla. Vaikka siis hyvin harvoin niitä kakkoja joudun keräilemään. Joskus vaan sattuu tekemään väärälle paikalle. Sen saa näpsäkästi kiinnitettyä vaikkapa hihnaan, itsellä vaunujen työntöaisassa kiinni. Ja mahtuuhan niitä pusseja taskuunkin enemmän kuin se 'tarvittava' määrä.

Ei sitä missään laissa velvoiteta keräämään koiran kakkaa pussiin, että jos joku uhkailee sakoilla ja poliiseilla niin antaa uhata tekee itsensä vaan naurettavaksi.
Ripulia nyt ei voi edes kerätä.

[QUOTE="öö";23515362]Ei sitä missään laissa velvoiteta keräämään koiran kakkaa pussiin, että jos joku uhkailee sakoilla ja poliiseilla niin antaa uhata tekee itsensä vaan naurettavaksi.
Ripulia nyt ei voi edes kerätä.[/QUOTE]
Kyllä järjestyslain mukaan koirankakat pitää kerätä pois "hoidetulta alueelta taajamassa." Mutta ihan älytöntä tuollainen mesoaminen, ihmisille nyt sattuu virheitä joskus eikä sille mitään mahda.

Ja sille, jolle oli räyhätty koiran ripulista, mitenköhän se räyhääjä ajatteli, että ne ripulit kerätään pois? Nehän sitä paitsi huuhtoutuu ensimmäisen sateen tullen pois, eikä jää sinne maastoon yhtä pitkäksi aikaa nököttämään kuin kakkapökäleet.

[QUOTE="öö";23515362]
Ripulia nyt ei voi edes kerätä.[/QUOTE]

No kyllä jokaanen vastuullinen koiranomistaja kantaa mukana pientä lapiota jolla saa kätevästi kaavittua kurat pussiin. :xmas:

Ja jokaisen selitys "kyllä mä ne aina kerään mutta just tällä kertaa unohtu ottaa pussi..." Espoossa alkaa olla kohta tilanne että paskaa on enemmän kun lunta. Ihanaa, kevät!

No huh huh! Tulivatko oikeasti poliisit paikalle tuollaisen asian takia??? Mä kerään kakat vain jos ne ovat jotenkin jalkakäytävällä mutta penkoista en ala niitä keräämään koska nehän maatuvat sinne nopeasti kun pääsevät maaperän kanssa kosketuksiin! Koirani kyllä tekevät yleensä aina tarpeensa kauaksi tiestä ja sitten jos meinaavat jonkun postilaatikoiden tai pihatien kohdalla kyykkiä, vedän kyllä pois sieltä koska minusta on törkeää kakattaa koira toisten pihatien eteen ja jättää vielä siivoamatta.
Kyllä mä ymmärrän että ne kakat joitakin ärsyttää, mullakin on pieniä lapsia ja nyt on niin ällöttävää kun niitä kakkoja on sulalla asfaltilla. Lumipenkkoihin en anna lasteni mennä, sanon ettei teiden varsilla kiipeillä penkoissa koska siellä on niitä kakkoja. Omassa pihassa ja metsissä saavat sitten penkoissa kiipeillä niin paljon kuin haluavat.

No kyllä jokaanen vastuullinen koiranomistaja kantaa mukana pientä lapiota jolla saa kätevästi kaavittua kurat pussiin. :xmas:

Tai sitten heittää sillä lapiolla sen kakan kauemmaksi tien reunasta. Mun pitää kyllä ostaa joku pieni kakkalapio kans lenkeille mukaan, meidän koirat kyllä tekee 99%:sti kauas tiestä pusikkoon asiansa mut joskus saattaa vaikka korkean penkan päältä papanat vyöryä alas tielle. Oon nähnyt montakin koiran omistajaa kellä vain lapio ja sit sillä heittävät kakat pusikkoon.

[QUOTE="Mmm";23515454]Ja jokaisen selitys "kyllä mä ne aina kerään mutta just tällä kertaa unohtu ottaa pussi..." Espoossa alkaa olla kohta tilanne että paskaa on enemmän kun lunta. Ihanaa, kevät![/QUOTE]

Niin, jossain vaiheessa kevättä tilanne on aina niin, että kakkaa on enemmän kuin lunta. Ja minusta se on hyvä, koska en ainakaan halua lumista kesää.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23515527:
Hyvä pointti kyllä :) Eräs mies pitää sitä kiinni hihnassa mut onhan se kyllä vähän ällöttävää jos siihen on jäänyt kakkaa reunaan... Ehkä käytän jatkossakin ihan vaan noita pusseja :)

Mää oon ottanut löysääkin kakkia aina pussilla, jos vaan pystyy. Tietty jos se on ihan vetistä, niin kyllä se siitä katookin nopeesti, kun tulee seuraava sade. Ja silleen, oon kattonut, et koirat kakkaa paikkoihin, joissa ei kävellä.

Asiatonta oli varmasti miehen käytös, mutta voin melkein ymmärtää. Tähän aikaan vuodesta tuo kakka-asia vaan kismittää niin suunnattomasti kun kakkaa on kaikki jalkakäytävät täynnä. Koko ajan joutuu lapsille sanomaan, että kävele keskellä tietä, kun reunassa on kakkaa. Luulen että suurin osa noista tiellä olevista kakoista ei ole niitä yllättäviä kolmansia kakkoja, vaan silkkaa välinpitämättömyyttä. Olen ehdottpomasti sitä mieltä, että jos koiraa haluaa kaupungissa pitää, niin kyllä pitää tavalla tai toisella huolehtia siitä, että kakat tulee kerättyä.

Hetken haittahan nuo kakkalaikut vaan on. Ymmärrän kyllä miten kivaa lapsista on leikkiä hangissa ja vesilätäköissä, mutta sen voi tehdä leikkareilla ja kotipihoissa, joissa koiria ei saa käyttää tarpeillaan. Ja jos tuolla julkisilla paikoilla ei lasta opeta katsomaan missä pyörii, niin eipä voi sitten mitään. On tosiaan muutakin kakkaa kuin koiran.
Ja ei meillä ainakaan niihin koirankakkapusseihin mahdu kuin yhdet jätökset.

Ei ole hetken haitta ainakaan meidän kulmilla. Kakkaa on lumihangessa, sitä paljastuu koko ajan lisää kun lumikerrokset sulaa päältä. Sitä on jalkakäytävällä ja pihanurmikolla sitten kun lumet on sulaneet. Lapseni tietää kyllä ettei kakkakasaan kannata astua, mutta vahinkojahan sattuu kun nurmikolla juoksee. Sen sijaan koiranomistaja voisi opettaa koiransa kakkimaan puskiin ja penkoille. Ja onhan sillä se hihna, josta itsepäisemmän oppilaan voi nykäistä vähän kauemmas leikkipaikoista.

Tämä siis niille välinpitämättömille ulkoiluttajille. Tiedän, että vastuullisiakin koiraihmisiä on, ja varmaan suurin osa. Mutta sit kun se yksi kakkakasa on siinä pihassa niin kyllä se harmittaa, vaikka kaikki muut keräisivätkin kakat pussiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23515486:
No huh huh! Tulivatko oikeasti poliisit paikalle tuollaisen asian takia???

Joo, kyllä tuli... Tosin se ukkeli sen verran siihen puhelimeen räyhäs kun hätäkeskukseen meistä soitti, et ois voinu luulla et on isompikin sota menossa... Tosin kyseinen poliisi sattui olemaan minulle vielä koiransa kouluttamisesta velkaa, et voi olla ettei siks kehannu sakottaa :D

Joo, kyllä tuli... Tosin se ukkeli sen verran siihen puhelimeen räyhäs kun hätäkeskukseen meistä soitti, et ois voinu luulla et on isompikin sota menossa... Tosin kyseinen poliisi sattui olemaan minulle vielä koiransa kouluttamisesta velkaa, et voi olla ettei siks kehannu sakottaa :D

Tuommoiset on kyllä niin ärsyttäviä ihmisiä. Vievät virkavallan aikaa kun joku jolla ois oikeesti tarvetta ja hätä, joutuu sit oottelemaan kun poliisit selvittelee tommoisia pikkuasioita. Ei paljoo ihmisillä päässä raksuta aina. Olis voinut tuota äijää sakottaa turhasta ilmiannosta ja hätäkeskuksen ruuhkauttamisesta!!!

Yhteistyössä