V
"vieras"
Vieras
Koittakee ymmärtää, rasismi on sairaus kuten alkoholismi![]()
No kerro miten rasismista voi parantua? Noin niin kuin rasistin näkökulmasta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mistä arvasit?
Olen naimisissa rasistin kanssa ja voin tunnustaa olevani sellainen itsekkin. Itsellä ei ole Suomi kamaa, miehellä taitaa olla leijona huppari ainakin, mutta ei kummemmin muuta. Vaikka oma ennakko asenne ois mikä, osaamme käyttäytyä ulkomaalaisten/maahanmuuttajien seurassa normaalisti. Ei siis huudella perään, eikä mitään väkivaltaa tai rikollista tehdä. Jos tummaihoinen baarissa alkaa jututtaa tai hakee tanssimaan, voi sanoa ei kiitos ja vaihtaa paikkaa ihan kohteliaasti. Rasismi meidän perheessä ilmenee etten tutustu ulkomaalaisiin, syö heidän pitsojaan, en palkkaisi minulle töihin tai ostaisi asuntoa naapurista, enkä istu viereen bussiin ellei ole ihan pakko.. Mieheni on hyvä isä ja aviomies. Käy töissä, maksaa laskut, ei juo, ei polta ja viettää aikaa perheen kanssa ennemmin kuin kavereiden. En lemppaisi suoralta kädeltä miestä puseron takia. Kait sitä voi tutustua koko ihmiseen puseron alla ennenkuin tekee suurempia johtopäätöksiä aatteista ja luonnosta. Rasistinenkin ihminen osaa pitää ajatukset ominaan ja käyttäytyä hyvin maahanmuuttajien seurassa! Kyllä heitäkin työssäni tapaan, hoidan hyvin ja kunnioituksella heidän kulttuuriaan kohtaan, sen mitä mielessä mietin, pysyy mielessä.
Mistä arvasit?
no kyllä mäkin heivaisin eukon, joka laittaa jonkun Che Guevara tai Suomen Luonnonsuojeluliiton paidan ylleen
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;27596159:Mä myönnän olevani itsekin rasisti, ja erittäin maahanmuuttokriittinen. Mutta luultavasti mäkin kavahtaisin tuollaista paitaa.
Se vaan kertoo valitettavasti yleensä tietystä ihmistyypistä.
Se on sitä tyyppiä, joka tykkää ratkaista ongelmat verenvuodatuksella, ja turpiin saajaksi kelpaa niin ryssä, mamu, nakkijonossa etuillut erkki, kuin oma eukkokin.
Enpä ole tuohonkaan koskaan uskonut. Siis, että alkoholismikaan olisi sairaus. Ihan ihmisen omaa tyhmyyttä ja heikkoutta, kumpikin.
Ja tähän miten vaikutan lapsiini. Jos joku kaunis päivä tyttö kävelee kotiin Nigeria pojan kanssa ja kertoo menevänsä naimisiin, niin se on hänen valinta. Sitten on vaan nieltävä ajatukset ja syötävä samassa pöydässä ja rakastettava lapsenlasta joka on mulaatti. Toivon vaan tosi lujaa ettei niin käy...![]()
Itseäni on aina ihmetyttänyt se, vaikka nyt voi sivuta aihetta, että jos esim. englantilainen sanoo, että kaikki suomalaiset on juoppoja öykkäreitä ja meluavia pellejä, niin johan suomalaiset on kilpaa huutamassa, että niin onkin. kaikki suomalaiset on juntteja, möykkääviä, tunteettomia itsemurhakandidaatteja ja mörköjä. Tai jos vaikka italialainen haukkuu suomalaisen ruoan lyttyyn, niiin johan mammat huutaa täällä, että niin se meidän ruoka onkin ihan sellaista hiilaripaskaa ja kamalaa höttöä. Sitten jos itse menee italiaan ja saa huonoa ruokaa siellä ja tulet suomeen ja kerrot, että olipas huonoa ruokaa sillä reissulla, niin sinut haukutaan rasistiksi, tyhmäksi, etkä ole ymmärtänyt mitä olet syönyt, et ymmärrä miten hieno kulttuuri se on ja miten hieno ruokakulttuuri siellä on jne. Mikä suomalaisia oikein vaivaa?
Mitäs jos miehen isoisä on ollut sodassa ja hän aidosti kunnioittaa isoisäänsä ja on sen vuoksi halunnut ostaa paidan, tukeakseen veteraaneja "julkisesti".
Koita ajatella kiitos paitaa pelkkänä vaatteena äläkä niinkään oman ideologian äänenä.
Tai kysy suoraan mitä se paita sille merkitsee, miksi sitä pitää.
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;27596197:no kyllä se hygieniakäsitys on erilainen ns. muualta tulleilla. Ei niillä määräyksistä huolimatta ole edes hygieniapasseja, saati että sellaisia ottaisivat vakavasti.
Mä uskon kyllä, että nää pitseriat, joissa on tarkastuksissa havaittu esim. jauhelihaa pidettävän kylmänä kylmäkalleilla, koska kylmälaitteet ovat rikki, eivät taida olla kotimaista perää. En vaan usko, että suomalainen uskaltaisi toimia noin.
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;27596197:no kyllä se hygieniakäsitys on erilainen ns. muualta tulleilla. Ei niillä määräyksistä huolimatta ole edes hygieniapasseja, saati että sellaisia ottaisivat vakavasti.
Mä uskon kyllä, että nää pitseriat, joissa on tarkastuksissa havaittu esim. jauhelihaa pidettävän kylmänä kylmäkalleilla, koska kylmälaitteet ovat rikki, eivät taida olla kotimaista perää. En vaan usko, että suomalainen uskaltaisi toimia noin.