Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=sae21060 vaikka tässä sitä tietoa
Alkuraskauden aikana ennenaikaisen synnytyksen riskiä ei voida seuloa ensimmäistä kertaa raskaana olevilta.
Tämän lainasin tuolta. Niin miten se minun neuvolassa käyntini olisi ennenaikaisuuteen vaikuttanut?
Siis säkö et ymmärrä, että sulta voi jäädä toteamatta jokin sairaus tai tulehdus, jos et käy neuvolassa??
Minä tässä puhun vaan siitä ennenaikaisuudesta =)
Voi luoja! No niin minäkin =) Miten ei tajua, että nuo liittyy juuri siihen enneaikaisuuteen ?? Hoitamattomina seuraukset voi olla pahoja, mutta jos käy seurannassa, ne löydetään ajoissa ja voidaan hoitaa ja ei tuu ennenaikasia synnytyksiä näiden takia.
Mimmonen tulehdus tai sairaus sitten ihmisellä voi olla ettei sitä itse ollenkaan huomaa? Kun minä en tiedä =)
No vaikka bakteerivaginoosi tai kohdunsuun heikkous ( avautuu ilman ainuttakaan supistusta) tai kohdunsuun solumuutokset, jotka pahenee raskauden aikana ja kaikki nämä ovat riskitekijöitä ennenaikaiseen synnytykseen
ei luoja! bakteerivaginoosi oireilee ja sen kylla huomaa jokainen ja aivan varmasti hakeutuu terkan/laakarin juttusille.
tuommoinen heikko kohdunsuuhan rakastaakin sisatutkimusta. naisilla, joilla taipumusta tahan, on yleensa keskenmenoja taustalla ja jo tamankin vuoksi tarkemmassa seurannassa.
ja illan paras, solumuutokset kohdunsuulla!! voisikos joku mua valaista kuinka nama loytaa sisatutkimuksella? ma olen aina luullut etta tahan tarvitaan soluviljelya ja mikroskooppia. kylla taitaa nuo suomalaiset laakarit olla huippuetevia! ottakaapas todellakin asioista selvaa ennenkuin alatte niita taytena totena julistaan!