Olin eilen endokrinologilla ja se nyt määräs sit tyroksiinin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Aika jännä ku noi kilppariarvot otettiin reilu kuukausi sitte ja sillon TSH oli 3,55 ja viime viikolla otettu oli 6,27. Ton lekurin mukaan tollanen arvo ei vielä juuri mitään oireita voi aiheuttaa ja ainakaan tää vuosia ollu väsymys ei voi siitä johtua...Tyroksiinin määräs koska kilppari on niin iso ja sit se sanoi että joka tapaukses sen joutuis muutaman vuoden päästä aloittaa.

Kilppari ultrattiin aiemmin jo sairaalas ja se ultraaja sanoi että toi tulehdus on voinu olla sielä jo vuosia mutta nyt ton lääkärin mukaan ei oo voinu olla? Ota noista taas selvää.

Nytkin ultrattiin kilppari ja siinä ultratessaan se lekuri ilmotti että otetaan täs samalla ohutneulanäyte. Otti muuten kipiää ja ekalla yrityksellä tuli niin vähän tavaraa että se joutu ottamaan toisenkin kerran, tuntu että taju lähtee kohta.

No nytpä sitten näkee auttaako toi tyroksiini näihin oireisiin. Joita on paljon mutta ainut joka kuulemma vois tosta kilpparista johtua on palelu.

Ööö, kuin niin?
Kyllä voi, tiedänkin yhden joka lopetti.

en nyt tarkkaan muista mihin se purustui, mutta mulla on useampikin tuttu jotka ovat lähiaikoina aloittaneet tyroksiinit ja lääkäri oli heille sanoneet että tyroksiini lääkitystä ei voi enää lopettaa kun sen on aloittanut, se jotenkin heikentää kilpparin omaa tuotantoa ja jos sen lopettaa elimist ei enää pärjää kilpparin omalla tuotannolla (tai jotain sinnepäin). kahdella näistä mun tutuista on arvot olleet normaalit mutta oireiden perusteella lääkäri kuitenkin aloittanut tyroksiinin.

No mun on silti joka tapauksessa aloitettava toi koska kilpirauhanen on niin iso. Ja se lääkäri sanoi että toivotaan että tyroksiini pienentäis sitä tai ainakin estäis kasvamasta enempää. Siis se on niin iso että tuntuu koko ajan iso klöntti siinä kohtaa.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Kun on noinkin epäselvät oireet niin kannattaisi ehkä pyytää jonkun toisen lääkärin mielipide, kun noi tyroksiinithan on sellaisia että niitten syömistä ei voi enää ikinä lopettaa kun ne on kerran aloittanut..

Mulla oli epäselvät oireet ja arvot vähän niin ja näin, siksi sain kokeneelta endolta KOElääkityksen. Eli kyllä voi lopettaa jos tarvetta sille ei ole, mutta esim. minulla lääkitys todettiin aiheelliseks ja lääkitys on loppuiän.
Hyvä niin ku kärsin mitä kummallisemmista oireista noin 7-8v ennen ku tyroksiini toi helpotuksen.

[QUOTE="Lento";26634390]Myös minulla on tyroksiini koekäytössä; kyllä voi lopettaa, eli sitä ei tarvitse pelätä. Itse asiassa se on todella turvallinen lääke testata.[/QUOTE]

Ei todellakaan voida puhua turvallisesta. Muutenhan se olis vapaasti myytävä lisäravinne!!!!

Eikö kukaan katso, mitä suuhun muulloin menee? Esimerkiksi kasvisliemikuution tuoteseloste vaikuttaa melkoiselta koctaililta:

"Tuotetiedot
Ainekset: suola 38 % (0,8 % ohjeen mukaan valmistetussa liemessä),

arominvahvenne (E621),

maissitärkkelys,

palmuöljy,

kuivatut kasvikset 5% (selleri, tomaatti, sipuli, porkkana, purjosipuli, keräkaali),

sokeri,

hiivauute,

mausteet (valkosipuli, laakerinlehti, cayennepippuri,valkopippuri, timjami, rosmariiniuute),

hydrolysoitu kasviproteiini(soija),

selleriaromi "

Tulee paha olo ajatusksestakin, et joku tuollaista mönnöä laittaa ruokiinsa.

Mitä hiton namnam linkkejä, paljon hei kiinnostaa avata..

Tämähän on kaikkien aikojen suurimpia uutisia, et nämä lääkevalmisteet ovat monille ihmisille liian rankkoja, siis munuaisille. Mytkö vasta huomaavat, että kun munuaiset ovat menneet sököksi, ei sitä myrkkykuormaa enää suolisto ja muu herkkä elimistö kestä. Onhan tuo harvinainen asia, eikö? Mut en huomannut uutisissa sitä..

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/10043910.pdf

Tässä esimerkiksi yks tetrasykliini, joka sisältää jotain kaliumkarragenaattia. Karrageenihan aiheuttaa tulehdusta, mut voihan tuo olla kirjoitusvirhekin... glukonaatti ja karrageeni yhdistettynä:-D

Joo, onhan noi melkoinen lista, kun saman nimisiäkin valmisteita on niin paljon... Pääasia, et joku kertois ihmiselle, et älä ainakaan noita enää ota!

Tuossa esimerkiksi on natriumlauryylisulfaattia, jolla rikotaan laboratoriossakin soluja. Miten kenenkään suolisto sellaista kestää? Ja saahan n iitä reikiä tähgyissäkin, mut silti - on se niin väärin!

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/6449230.pdf

[QUOTE="Lento";26634390]Myös minulla on tyroksiini koekäytössä; kyllä voi lopettaa, eli sitä ei tarvitse pelätä. Itse asiassa se on todella turvallinen lääke testata.

Ei todellakaan voida puhua turvallisesta. Muutenhan se olis vapaasti myytävä lisäravinne!!!!

Eikö kukaan katso, mitä suuhun muulloin menee? Esimerkiksi kasvisliemikuution tuoteseloste vaikuttaa melkoiselta koctaililta:

"Tuotetiedot
Ainekset: suola 38 % (0,8 % ohjeen mukaan valmistetussa liemessä),

arominvahvenne (E621),

maissitärkkelys,

palmuöljy,

kuivatut kasvikset 5% (selleri, tomaatti, sipuli, porkkana, purjosipuli, keräkaali),

sokeri,

hiivauute,

mausteet (valkosipuli, laakerinlehti, cayennepippuri,valkopippuri, timjami, rosmariiniuute),

hydrolysoitu kasviproteiini(soija),

selleriaromi "

Tulee paha olo ajatusksestakin, et joku tuollaista mönnöä laittaa ruokiinsa.[/QUOTE]
Mun vanha postaus, selvästi:-)

Yhteistyössä