Mä olin tos yks päivä ultras ja kuulemma oli kysta munasarjassa. Tänään lääkäri soitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
ja sanoi laittavansa lähetteen gynelle jotta se tutkitaan paremmin. Nyt vaan rupesin miettimään että miksihän sitä pitää tutkia jos on kerran vaaraton?

Niin toi soittanut lekuri sanoi röntgenlääkärin sanoneen että on nesterakkula tai verenpurkauma (lokakuussa sektion yhteydessä ton munasarjan päältä poistettiin kasvain). Käski lähteä päivystykseen jos tulee kovaa kipua tai kuumetta.

Mä hämmennyin lääkärin soitosta niin etten osannu kysyä siinä mitään. Luulin siis että mun pitää itte ens viikolla soitella tk:hon.

Poistetaanko kysta sitten jotenkin? Viimeaikasten mahanronkkimisten ja tulehdusten jälkeen en kaipaisi kyseiselle alueelle minkäänlaista leikkausta.

kystathan on siitä "mukavia", että ne tulee aina uudelleen. Saattaa ne myös itsestään pienentyä ja hävitä pois, mutta uudelleen se saattaa tulla. Ja tosiaan jos aiheuttaa tulehduksia, pitäisi se kyllä poistaa.

Mulla oli raskausaikana joku vesirakkulakysta munasarjassa. Ne sanoi, et se häviää sieltä itsekseen. Rakenneultrassa sitä ei enää ollut eikä siitä sen koommin ole kukaan mulle mitään puhunut.

Yhteistyössä