Oliks se niin, että lasten suusta jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Kun tuo 3v vetelee tuossa vaatteita ylleen ja hokee: "Ei oo kummoset! Eipä oo..." ja mie sit kommentoimaan, että "On ne ihan hyvät vaateet, pue pois vaan!"
Tyttö jatkaa: "No ei oo kummoset, ei!"
Saa kuitenkin sit ne "ei niin häävit" vaatteet ylleen, menee eteiseen ja hihkuu: "Täällä on, löytyi kummoset!" ja kantaa kumisaappaita käsissään :D

Mie vaan aattelin, että pienestä pitäen se kriittisyys vaatteita kohtaan alkaa, jos vast'ikään 3v täyttänytin alkaa hokemaan, että "No ei oo kummoset vaatteet nää tälläset..." :D

Voi kuule. Kolmevuotias voi olla hyvin tietoinen mitä päällensä haluaa:D Meidän 3v nyrpistää nenäänsä housuille ja hakee kaapistansa läjän mekkoja. Ne kuulemma passaa.

Just vein lapset tarhan vappujuhliin niin meidän typy reilu 2v totes, että "Äiti, mää oon liian ihana!" :D Ihanassa vaaleanpunaisessa prinsessahörsylässään, kruunussaan ja taikasauvassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Ihan oikeasti, poikien kanssa pääsee niiiiiiin paljon helpommalla vaateasioissa, ainakin yleensä :laugh:

Helpolla pääsee, mutta ärsyttää kun mikään muu ei käy kuin verkkarit, aina ja kaikkialla... Onhan ne helppo pestä, kuivuvat nopeasti ja edullisiakin, mutta että joka paikkaan pitäisi mennä verkkarit jalassa, niin on se aika rasittavaa jäkättää jatkuvasti.

Hih...hauska...
Asian vierestä. Miten teidän kokoinen perhe pärjää taloudellisesti? Meille viides tulossa ja ainakin vielä raha riittää hyvin. Haluaisimme suuremman perheen, mutta minua huolettaa rahan riittäminen. Miehellä ihan hyvät tulot ja minullakin suht hyvä palkka ja vakituinen työ kunhan vaan töihin ehdin. Talo on juuri hankittu ja ihan uusi, joten ei sitäkään tarvi murehtia eikä auton hankintaa. Kahdella autolla pärjää kyllä. Tila-autoa emme tarvi. Uskaltaisiko sitä siis hankkia vaikka 8 lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hih...hauska...
Asian vierestä. Miten teidän kokoinen perhe pärjää taloudellisesti? Meille viides tulossa ja ainakin vielä raha riittää hyvin. Haluaisimme suuremman perheen, mutta minua huolettaa rahan riittäminen. Miehellä ihan hyvät tulot ja minullakin suht hyvä palkka ja vakituinen työ kunhan vaan töihin ehdin. Talo on juuri hankittu ja ihan uusi, joten ei sitäkään tarvi murehtia eikä auton hankintaa. Kahdella autolla pärjää kyllä. Tila-autoa emme tarvi. Uskaltaisiko sitä siis hankkia vaikka 8 lasta?

Mie en tiedä muiden perheiden pärjäämisestä, mutta me pärjätään niin, että lapset ei näe nälkää, saavat riitävät vaatteet, pystyvät harrastamaan jokainen jotain halutessaan ja saadaan laina, sähkö ym laskut ja maksut maksettua ilman sosiaalihuollon apuja.

Meillä mies on töissä, mie oon kotiäitinä. Tuossa männävuosina olin itsekin hetken työelämässä, mutta hoitomaksut 4:stä lapsesta verrattuna osa-aikaisen lastenohjaajan palkkaan, se työmäärä ja kaikki muu yhteen summattuna ei ollut mua eikä meidän perhettä varten silloin ainakaan.

Mutta se, että miten tulevaisuudessa käy, sitähän ei osaa eikä pysty ennustamaan.
Sillä periaatteella mennään ainakin me, että enää on turha pyristellä jos pa**at on jo housuissa. Eli jos tilanne muuttuu olennaisesti rahallisesti huonommaksi, niin kyllä miekin oon valmis menemään sit vaikka ilta- tai mihin vaan työhön,
kunhan saadaan perhe pidettyä leivässä ja katto pään päällä.

Yhteistyössä