Olikos täällä paljon käsityö/ompeluihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säpäle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

säpäle

Aktiivinen jäsen
27.03.2011
4 563
2
38
Kertokaas nyt aloittelijalle mistä löytyisi sellaista reunusnauhaa, jota on esimerkiksi Marimekon raitapaitojen kauluksissa. Siis sellaista mikä vähän joustaisi. Onko sellaista olemassakaan valmiina, vai pitääkö leikellä itse? Olen etsinyt parista kangaskaupasta ja netistä, mutta ei löydy kuin sellaisia joustamattomia nauhoja ja kuminauhaa.

Se nyt on ihan trikoosta leikattu kaitale, ei niitä erikseen myydä. Ostat palan kangasta ja leikkaat siitä. Oikein joustavaa jos haluat, ostat resorikangasta, se on yleensä putkeen neulottua.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";24578539]Se nyt on ihan trikoosta leikattu kaitale, ei niitä erikseen myydä. Ostat palan kangasta ja leikkaat siitä. Oikein joustavaa jos haluat, ostat resorikangasta, se on yleensä putkeen neulottua.[/QUOTE]

Eli ei ole olemassa valmiiksi leikattuna. Kääk! Ei tuo leikkaaminen oikein mennyt putkeen, kun sitä yritin. Ajattelin vain, voisiko tämän vaiheen jotenkin oikaista.. :D

Kiitos kuitenkin!

[QUOTE="vieras";24578539]Se nyt on ihan trikoosta leikattu kaitale, ei niitä erikseen myydä. Ostat palan kangasta ja leikkaat siitä. Oikein joustavaa jos haluat, ostat resorikangasta, se on yleensä putkeen neulottua.[/QUOTE]
Jep, ja kaveriksi vinonauhakääntäjä niin saa helposti tasalevyistä nauhaa. Ei tosin oikein toimi trikoolla kovin hyvin.

http://www.kangastori.com/Ompelutarvikkeet/Nauhat-nyoerit-ja-punokset/Nauhat/Joustavat-nauhat/Joustava-paeaermenauha/Joustava-reunusnauha-14.htm?shop=fabfab_fi&SessionId=&a=article&ProdNr=24_8601_14&t=801&c=2476&p=2476

[QUOTE="vieras";24578563]se on joustokanttinauhaa. joistain nettikaupoistakin löytyy! :)[/QUOTE]

Hei, ihanaa, kiitos! Olen etsinyt vaikka millä hakusanoilla, mutta tuota en hoksannut. Myllymuksuilla ainakin näyttäisi olevan. Onkohan hankalaa käsitellä, kun meinaa jo trikookankaankin kanssa olla ongelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.kangastori.com/Ompelutarvikkeet/Nauhat-nyoerit-ja-punokset/Nauhat/Joustavat-nauhat/Joustava-paeaermenauha/Joustava-reunusnauha-14.htm?shop=fabfab_fi&SessionId=&a=article&ProdNr=24_8601_14&t=801&c=2476&p=2476

Tätä sivua en saa auki. Tuolla kangastorin sivuillakin eilen sekasin, mutta en löytänyt.

Yhteistyössä