Olikohan tuolla yhdessä kerrostalossa ruumis?! Haju oli aivan karmea, löi melkein tyrmään heti alaovella

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
a.p.
Onpa omituinen työpaikka, jos ei ruumiista saa ilmottaa. :xmas:
Niin se on. Kirjoitin lapun, missä olen velvollinen olemaan puhumatta työpäivän aikana sattuneista tapahtumista.
Poliisille ilmoittaminen esimerkiksi hidastaa työtäni, jos joudun jäämään vartoomaan poliiseja ja jättämään oman raporttini.
Eli on parempi vaan, että kuljen ns. laput silmillä ja annan muitten tehdä ilmoitukset.

eri tietty jos itse vaikka esim. ajan jonkun yli autolla tms.
 
"humps"
Haju on sellainen vähän makea ja muistuttaa minusta vähän kalan hajua. Olen myös sitä mieltä, että siitä hajusta ei voi erehtyä. Paskan hajua se ei todellakaan muistuta. En tiedä haiseeko kuolema oikeasti vanhainkodeissa, mutta aavistus siitä hajusta minusta on sielläkin.
Minustakin muistuttaa kalan hajua ja on imelä, vähän kuin unohtunut roskapussi kalajätteitä täynnä. On tietysti voimakkaampi kuin yksi roskapussi... Kerrostalossa olen tähän hajuun törmännyt, ruumis oli jo viety pois, mutta ovi oli auki ja siellä haju imeytynyt joka paikkaan.
 
"vieras"
Niin se on. Kirjoitin lapun, missä olen velvollinen olemaan puhumatta työpäivän aikana sattuneista tapahtumista.
Poliisille ilmoittaminen esimerkiksi hidastaa työtäni, jos joudun jäämään vartoomaan poliiseja ja jättämään oman raporttini.
Eli on parempi vaan, että kuljen ns. laput silmillä ja annan muitten tehdä ilmoitukset.

eri tietty jos itse vaikka esim. ajan jonkun yli autolla tms.
Ei ole taas tottakaan. :D Allekirjoititko myös lapun jossa omien aivojen käyttö, raportointi ja harkinta yleisen edun nimissä, on kielletty?
 
kukkua
Niin se on. Kirjoitin lapun, missä olen velvollinen olemaan puhumatta työpäivän aikana sattuneista tapahtumista.
Poliisille ilmoittaminen esimerkiksi hidastaa työtäni, jos joudun jäämään vartoomaan poliiseja ja jättämään oman raporttini.
Eli on parempi vaan, että kuljen ns. laput silmillä ja annan muitten tehdä ilmoitukset.

eri tietty jos itse vaikka esim. ajan jonkun yli autolla tms.
No jo on kumma ammatti, että saa luvan kanssa laiminlyödä kaikki kansalaisvelvollisuudet tai miksi niitä nyt kutsutaan:O Jätätkö sinä siis ilmoittamatta, jos näet eläimen tai lapsen pulassa tai sairauskohtauksen saaneen ihmisen? Ei mikään ammatti sentään niin tärkeä ole!

Tuosta oletetusta ruumista ilmoittamisen voit kyllä minun puolestani jättää talossa asuville. Jos haju on oikeasti voimakas, niin ihmettelen jos ei kukaan ole siitä ilmoittanut. Voihan siellä maata vaikka sairauskohtauksen saanut vanhus kakoissa kotioven takana ja ehkä oven takaa tulevaan jaskan hajuun voi olla vaikea reagoida, mutta toivottavasti joku tekee jotakin, jos haju on tosiaan poikkeavan voimakas.
 
"vieras"
Jäin miettimään tuota, että miten ihminen voi tunnistaa ruumiin hajun, vaikka ei olisi törmännyt siihen aiemmin. En tiedä voiko se tosiaan olla geeneissä vai onko siihen muita selityksiä. Itse ainakin törmäsin lapsena useasti mädäntyneisiin eläimiin metsissä ja rannoilla kulkiessa ja uskoisin tunnistavani sen hajun siitä. Nahkansa sisälle kuivettunut eläin ei haise, mutta semmoinen oikeasti mädäntynyt kyllä. Nykyään joudun työni puolesta käymään välillä patologian laitoksella ja siellä tietysti haisee ruumiilta.
En nyt nopeasti löytänyt, onko tätä ihmisten osalta tutkittu (olen kyllä käsittänyt, että olisi, eläinhän se ihminenkin vaan on), mutta tässä juttu tuosta tunnistamisesta: ”Kuoleman haju” on ainakin 400 miljoonaa vuotta vanha | Uusi Suomi
 
"sateenvarjo"
Ap, tule sitten huomenna kertomaan vieläkö ko. kerrostalossa haisi. (Ja jos olisin ap, niin ilmoittaisin hajusta viimeistään huomenna talonmiehelle/isännöitsijälle)
 
Meillä haisee just kuvailemaltasi kun astuu alaovesta sisään. Talonyhtiössä tehään putkiremppaa. Tosi kiva kun tulee viemärin haju omaankin eteiseen kun sisään astuu. Onneks se siitä sit haihtuu ja väliovi pitää sulkea kunnolla.

Kalman hajun olen itekin kerran joutunut haistamaan. Sen vaan tunnistaa. Jotain makeahkoa siinä oli mut kaikinpuolin kamala haju.
 
a.p.
[QUOTE="sateenvarjo";27958449]Ap, tule sitten huomenna kertomaan vieläkö ko. kerrostalossa haisi. (Ja jos olisin ap, niin ilmoittaisin hajusta viimeistään huomenna talonmiehelle/isännöitsijälle)[/QUOTE]

Tänään ei haissut. Tai no tuntui lähinnä siltä kuin siellä olisi kerta kaikkiaan otsonoitu.
Ei mitään erityisempää tunnistettavaa hajua.

Entä jos siellä olikin ruumis? Miten muuten 24h:n aikana ehtii hajut noin kokonaan poistua, ellei siellä ole tehty oikeasti jotain tosi voimakasta hajunpoistoa?
 
"vieras"
Tänään ei haissut. Tai no tuntui lähinnä siltä kuin siellä olisi kerta kaikkiaan otsonoitu.
Ei mitään erityisempää tunnistettavaa hajua.

Entä jos siellä olikin ruumis? Miten muuten 24h:n aikana ehtii hajut noin kokonaan poistua, ellei siellä ole tehty oikeasti jotain tosi voimakasta hajunpoistoa?
Miten se nyt menikään, asiahan ei sinulle kuulu etkä sinä saa sitä edes pohtia.
 
a.p.
[QUOTE="vieras";27964560]Miten se nyt menikään, asiahan ei sinulle kuulu etkä sinä saa sitä edes pohtia.[/QUOTE]

Saatko useinkin lättyyn? Näsäviisaus on vaarallinen taitolaji... :D
 
Tänään ei haissut. Tai no tuntui lähinnä siltä kuin siellä olisi kerta kaikkiaan otsonoitu.
Ei mitään erityisempää tunnistettavaa hajua.

Entä jos siellä olikin ruumis? Miten muuten 24h:n aikana ehtii hajut noin kokonaan poistua, ellei siellä ole tehty oikeasti jotain tosi voimakasta hajunpoistoa?
Mun kokemuksen mukaan pidempään pilaantuneen ruumiin haju ei kyllä oikein tahdo lähteä millään. Eli ehkä siellä sitten kuitenkin oli vaan viemärit tukossa tai jotain?

Toisaalta en kyllä varmaksi tiedä, jos sen siitä rapusta saisi hälvenemään helpommin kuin itse asunnosta.
 
"elsa"
meillä asusti joskus alakerrassa nuoripari joilla oli jos jonkinmoista lemmikkiä:koiraa,kissaa ja terraarioelukoita.Ihmeteltiin monta viikkoa outoa hajua rappukäytävässä.Tyypit olivat ottaneet hatkat ja jättäneet elukat sinne kämppään.Taloyhtiön ukot heittelivät sitä sontaa niitten parvekkeelta suoraan alla olevalle roskalavalle.Onneksi en nähnyt niitä eläimiä.Liekkö olivat enää elossa.
 
"Mies"
Niin se on. Kirjoitin lapun, missä olen velvollinen olemaan puhumatta työpäivän aikana sattuneista tapahtumista.
Poliisille ilmoittaminen esimerkiksi hidastaa työtäni, jos joudun jäämään vartoomaan poliiseja ja jättämään oman raporttini.
Eli on parempi vaan, että kuljen ns. laput silmillä ja annan muitten tehdä ilmoitukset.

eri tietty jos itse vaikka esim. ajan jonkun yli autolla tms.
Ootko lähihoitaja?
 
ei todellakaan
Tänään ei haissut. Tai no tuntui lähinnä siltä kuin siellä olisi kerta kaikkiaan otsonoitu.
Ei mitään erityisempää tunnistettavaa hajua.

Entä jos siellä olikin ruumis? Miten muuten 24h:n aikana ehtii hajut noin kokonaan poistua, ellei siellä ole tehty oikeasti jotain tosi voimakasta hajunpoistoa?
Usko pois, siellä ei ollut mitään ruumista vaan sitä miltä siellä haisi eli paskaa. Varmaan viemäriongelma, joka oli korjattu.

Kiva kuitenkin kun kävit antamassa tilanneraportin:)
 
Blue
Tänään ei haissut. Tai no tuntui lähinnä siltä kuin siellä olisi kerta kaikkiaan otsonoitu.
Ei mitään erityisempää tunnistettavaa hajua.

Entä jos siellä olikin ruumis? Miten muuten 24h:n aikana ehtii hajut noin kokonaan poistua, ellei siellä ole tehty oikeasti jotain tosi voimakasta hajunpoistoa?
Jätit muuten vastaamatta tuohon kysymykseen että miten ihmeessä työpaikan "vaitolovelvollisuus"-lappu on suunniteltu niin että voit jättää kansalaisvelvollisuudet hoitamatta ja sitä kautta tietty vältät syytteet esim. heitteillejätöstä yms.

Vai oliskohan ollutkin niin että vähän liioittelit tuossa kohtaa..?
 

Yhteistyössä