Olikohan tuolla yhdessä kerrostalossa ruumis?! Haju oli aivan karmea, löi melkein tyrmään heti alaovella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ripulipaskalle ei ruumis ainakaan haise. Jospas siellä joku lemmikki ollut pidempään sisällä ja ei ole hoidettu siivousta ulosteista? Ruumiin hajun kyllä tunnistaa kun sellaisen kerran haistanut ja sen kyllä tunnistaa vaikka ei olisi aikasemmin haistanutkaan.

Ruumis haisee kuolemalle ja sen tunnistaa heti, vaikkei kuolleita olisi käynyt haistelemassa aikaisemmin... Kalman hajun tunnistus on ihmisellä sisäänrakennettu.

Asuin kerrostalossa jossa asui myös joku juopporetku, joka löytyi sitten kuolleena asunnostaan. Sitä ennen rappukäytävässä haisi sellainen vähitellen vahvistuva outo haju viikon tai kahden ajan. :x

[QUOTE="vieras";27957592]Ruumis haisee kuolemalle ja sen tunnistaa heti, vaikkei kuolleita olisi käynyt haistelemassa aikaisemmin... Kalman hajun tunnistus on ihmisellä sisäänrakennettu.[/QUOTE]

Kyllä mulle tuli heti ensimmäisenä mieleen, että joku tyyppi täällä mätänee. Eli!?

Haiseeko eläin ja ihminen samalle kuolleena? Mietin kun kesällä lemun perusteella löyty hylkeen mätänevä raato ja se haju oli jotain aivan :x Ei mitään sellasta mille joku muu voisi haista kun kuollut. Lähelläkää mitää ripulipaskaa tai koiran paskaa.

[QUOTE="vieras";27957592]Ruumis haisee kuolemalle ja sen tunnistaa heti, vaikkei kuolleita olisi käynyt haistelemassa aikaisemmin... Kalman hajun tunnistus on ihmisellä sisäänrakennettu.[/QUOTE]

Haju on imelä, käyneen mädäntyneen lihan haju.

Koita paikantaa mistä haju tulee? Voi ehkä yrittää soittaa ovikelloa tai pyytää avaamaan oven jos on syytä?

Muistaakseni meidän kerrostalossa naapuri alkoi epäillä sitä hajua ja koiran haukkumista. En tiedä soittiko poliisit vai mitä teki, mutta asukas löytyi sitten tosiaan kuolleena. :(

[QUOTE="vieras";27957647]Haju on imelä, käyneen mädäntyneen lihan haju.[/QUOTE]

Kai se hajun aste vaihtelee siitä, kuinka "tuore tapaus" on?

Enpä osannut muutakaan ajatella hajun lähteeksi.

[QUOTE="vieras";27957656]Koita paikantaa mistä haju tulee? Voi ehkä yrittää soittaa ovikelloa tai pyytää avaamaan oven jos on syytä?

Muistaakseni meidän kerrostalossa naapuri alkoi epäillä sitä hajua ja koiran haukkumista. En tiedä soittiko poliisit vai mitä teki, mutta asukas löytyi sitten tosiaan kuolleena. :([/QUOTE]

No jos siellä tosiaan makaa ruumis, niin joutaa odottamaan huomiseen, jolloin käyn taas talossa. Kauhulla odotan.
Olen kyllä allekirjoittanut vaitiololapun, että en tiedä rikonko jotain työpaikan sääntöä, puuttumalla asiaan. Eikö olekin tyhmää!

[QUOTE="vieras";27957647]Haju on imelä, käyneen mädäntyneen lihan haju.[/QUOTE]

Haju on sellainen vähän makea ja muistuttaa minusta vähän kalan hajua. Olen myös sitä mieltä, että siitä hajusta ei voi erehtyä. Paskan hajua se ei todellakaan muistuta. En tiedä haiseeko kuolema oikeasti vanhainkodeissa, mutta aavistus siitä hajusta minusta on sielläkin.

Mistä tiedät, että ap on ihminen?

No jos siellä tosiaan makaa ruumis, niin joutaa odottamaan huomiseen, jolloin käyn taas talossa. Kauhulla odotan.
Olen kyllä allekirjoittanut vaitiololapun, että en tiedä rikonko jotain työpaikan sääntöä, puuttumalla asiaan. Eikö olekin tyhmää!

Mitä kohtaa sä rikkosti jos sielä sattuskin olemaan joku vainaa? Nuo laput koskee elävien asioiden levittämistä.

Asuttiin aiemmin kerrostalossa. Itse ihmettelin jännää löyhkää kun mentiin kotiin. Illalla tyttö silloin 6v tuli mulle sanomaan, että täällä haisee kuolema. Haisi sellaiselta makealta, läpitunkevalta. Seuraavana päivänä saatiin selville että talosta oli yksi vanhempi mies kuollut kotiinsa :(

Jäin miettimään tuota, että miten ihminen voi tunnistaa ruumiin hajun, vaikka ei olisi törmännyt siihen aiemmin. En tiedä voiko se tosiaan olla geeneissä vai onko siihen muita selityksiä. Itse ainakin törmäsin lapsena useasti mädäntyneisiin eläimiin metsissä ja rannoilla kulkiessa ja uskoisin tunnistavani sen hajun siitä. Nahkansa sisälle kuivettunut eläin ei haise, mutta semmoinen oikeasti mädäntynyt kyllä. Nykyään joudun työni puolesta käymään välillä patologian laitoksella ja siellä tietysti haisee ruumiilta.

[QUOTE="sirius";27957791]Mistä tiedät, että ap on ihminen?[/QUOTE]

no en ainakaan mikään simpanssi/paviaani tms. ole, vaikka lapseni tuntuvat sellaisia välillä olevankin. :kieh:

Yhteistyössä