Olikohan Nissenin alerilleissä se heijastuksen esto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuh

Vieras

Hitto ku en muista että mainitsinko sen vai en ku rillit ostin. :headwall:

Ja mulla oli mun vanhojen rillien kortti ja täti sano, että just samanlaiset tulee, mutta lukikohan silmäaseman kortissa että oli heijastuksenesto?

Kai ny ammattitaitonen myyjä sen ois tarkastanu jos en itse muistanu mainita? Nyt elän sit jännityksessä rillien pitäis tulla viikon päästä, saas nähä millaset on...

Ei ole, eikä kovapintaa. Olis tullut 50 euroa lisää alehintaan, jos olisi noi ottanut. Mutta eipä löytynyt mulle lasej. Oli niinkin kovat vaatimukset, että muovikehykset, ei leveitä aisoja eikä ehdottomasti mitään dimanddeja.

Voi fuck, mun rilleihin tuli normaalia ohuemmat linssit, siitä meni hintaa, mut sit varmaan heijastuksenestoa ei tullu... Olipa pöllö myyjä ku ei kysyny...

Mites chrissy, huomaako sen ettei ole estoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi fuck, mun rilleihin tuli normaalia ohuemmat linssit, siitä meni hintaa, mut sit varmaan heijastuksenestoa ei tullu... Olipa pöllö myyjä ku ei kysyny...

Mites chrissy, huomaako sen ettei ole estoa?

en mä ainakaan ole huomannu mitään eroa. Ekoissa rilluissa oli mut ei nois oikeesti oo mitään eroa. siks se ei musta ole 100e arvoinen

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä on kovapinta laseissa?

Sellainen pinnote, jonka pitäisi suojata laseja naarmuttumiselta ym.

Voi hitsi, mulla tais edellisissä rilleissä olla toi ka karseet skraadut tuli 2kk ostamisen jälkeen, et enköhän mä ilman tota pärjää, mut se heijastuksenesto... toivottavasti ei välkehdi auringonvalossa kuin jolukuusi vilkkuvaloilla..

:laugh:

Oli ne onneksi niin halvat, että ostetaan sitte uudet jos on huonot..

Ihan tosi? Joo, siis valitsin kehykset, joihin ei menny normaalit linssit ni se laitto ohennetut ja maksoin 50 ? lisää!!??

Oisko niin, että saanki luksuslinssit? (eli sellaset mitä mulla on enneki ollu). Ja halvalla.

Voi hitsi, nyt mä jännitän jo, että mitä sieltä tulee, niin, että kuset tulee kohta housuun.

:)

ylä-ala? siis ihan on neliönmuotoinen kehys, josta lähtee sangat.

ei ollu mitkään sikamatalat, mä ymmärsin lähinnä, että ovat niin sillai metallina kaposet, että siihen väliin mahdu....

aa, ok. En kyllä ole ollut Nissenillä duunissa, joten en tiedä heidän linsseistä, mutta periaate on joka tapauksessa se, että ohennetuissa on kova- ja heijastuksenestopinta. Heijastuksenestoa ei voi olla ilman kovapinnoitetta, mutta kovapinta voi olla ilman heij.-estoa. Ohentamattomaan voi ottaa erikseen kummankin mutta ohennetuissa tulee automaattisesti molemmat.

kyllä sen mun mielestä huomaa valokuvissa ym. että onko heijastuksenesto vai ei. Mutta itse ei tietty huomaa, kun ei se katseluun vaikuta, onpahan vaan fiksumman näköinen muiden silmissä ;).

kiits optikolle, ny mä jään jännäämään. Hinnaksi siis mun rilleille tuli 190 ?. Siinä oli kehys +linssi 140 ja se ohutlinssi sen 50 päälle. Toivomme, että siinä on lisukkeet kanssa, jos ei ni sit ei, en mä kuole ja ehkä opin ensi kerralla tarkemmaksi.

:)

Sitten kun saat ne niin huomaat heijastuksenestopinnan kun pidät silmälaseja kädessäsi aisoista kiinnipitäen ja katsot linssejä, niin kun kallistelet kakkuloita valoa vasten niin heij.estopinta näkyy linssissä vihreänä tai vaaleanpunaisena. Tuolla hinnalla pitäisi saada heij.esto.

Mukavaa näkemistä!

Ap, jos asia vielä kiinostaa niin kyllä noissa sun linsseissä on sekä kova että heijastuksen esto pinta.

Olen töissä Nissenillä ja jos on laitettu ohennettu linssi, niin siinä on automaattisesti heijastuksenestopinta. Meiltä ei edes saa linssiä, joka olis ohennettu, ilman pinnoitteita.

Ja kyllä linssitiedoista näkee muutenkin ne pinnoitteet, eli jos optikko on kattonu että laitetaan samanlainen linssi kuin ennenkin, niin kyllä siinä on silloin myös pinnoitteet mukana. Ja jos sattuiskin, ettei linssitiedoista näe niitä pinnoituksia, niin kyllä ne aina kysytään asiakkaalta erikseen. Kuitenkin lähes kaikki kaukolasien ostajat haluaa nämä pinnoitukset laseihin.

Yhteistyössä