Olikohan lapsivettä? Mistä sen tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävin äsken vessassa ja kun pissaaminen loppui tuntui et jotain valuu tai siis valuikin kun kuului ääni ja tunsinkin sen. Yritin "katkaista" tulemisen mutta tuli silti.

En nyt oikein tiedä olisko ollut lapsivettä vai onko vaan vauvan pää mikä painoi. Kun hänkin jo alhaalla asemissa.

Rv 35+4

Jos epäilet, että oli lapsivettä, mee käymään synnärillä. :) Jos siis ei ala tulla niin paljon lisää, et tiiät varmasti, että oli (missä tapauksessa mee synnärille parin tunnin sisään, jos vesi on kirkasta ...muistaakseni). Jos et ole varma, ne tekee siellä semmosen tikkutestin, jolla se varmistetaan. :) Mut joo, valkkarikin voi olla tosi juoksevaa ja runsasta.

No mulla on kolmosesta ainoo kerta kun vedet tuli itestään. Olin just käyny vessassa ja menin takasi sänkyyn, tuntu että pissattaa vielä ja nousin ylös sillon lorahti ja mie miehelle sanoin että en varmaan ole näin pidätyskyvytön vielä että ois pissaa ollu. Sitä sitten valu pitkin jalkoja kokoajan ja välillä hölähteli isompiakin määriä

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Valkkarikin voi olla tosi juoksevaa loppuaikoina.

no valkkari on sellaista paksua ja erittäin limaisaa. Siksi en jaksa uskoa. Mutta mietin vain että jos oli vaan pissaa ja vauva painoi niin etten pystynyt pidättämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
No mulla on kolmosesta ainoo kerta kun vedet tuli itestään. Olin just käyny vessassa ja menin takasi sänkyyn, tuntu että pissattaa vielä ja nousin ylös sillon lorahti ja mie miehelle sanoin että en varmaan ole näin pidätyskyvytön vielä että ois pissaa ollu. Sitä sitten valu pitkin jalkoja kokoajan ja välillä hölähteli isompiakin määriä

no esikoisesta vedet hulahti kerralla pönttöön ja sängylle. Mut nyt vaan lorisi hieman jotain pissan jälkeen.

Alapäässä ollut nyt useampana päivänä kauheaa naksumista supistusten yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Jos epäilet, että oli lapsivettä, mee käymään synnärillä. :) Jos siis ei ala tulla niin paljon lisää, et tiiät varmasti, että oli (missä tapauksessa mee synnärille parin tunnin sisään, jos vesi on kirkasta ...muistaakseni). Jos et ole varma, ne tekee siellä semmosen tikkutestin, jolla se varmistetaan. :) Mut joo, valkkarikin voi olla tosi juoksevaa ja runsasta.

mä tässä nyt odottelen et vieläkö jotain valuttelee.

Kannattaa sitten vaatimalla vaatia sitä lapsivesi testiä. Mulle kun ei sitä tehty vaikka epäilin vedeksi...ja sitten loppujen lopuksi vedet menivätkin siellä äitipolilla ollessa, meinasivat vain laittaa mut kotia kun eivät uskoneet sanaani...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa sitten vaatimalla vaatia sitä lapsivesi testiä. Mulle kun ei sitä tehty vaikka epäilin vedeksi...ja sitten loppujen lopuksi vedet menivätkin siellä äitipolilla ollessa, meinasivat vain laittaa mut kotia kun eivät uskoneet sanaani...

onpas epäammattimaista käytöstä tuollainen :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Lienee kuitenkin sitten paikkakuntakohtaista/tekijäkohtaista. Kyllä Taysissa se tehtiin ilman vastamukinoita. =) Ja sanoivat päälle, et aina, kun ei ole varma, pitää sit tulla takas.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:

mua harmittaa vieläkin kun ei oo kokenu semmosta. :| ihan oikeesti.. :snotty: |O

ap laittaa siteen housuun ja seurailee. vesien menosta ei ole välitön kiire synnärille. sinne kyllä kannattaa soittaa ja kysyä sieltä lisäohjeita.sitä varten ne numerot on annettu.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
ap laittaa siteen housuun ja seurailee. vesien menosta ei ole välitön kiire synnärille. sinne kyllä kannattaa soittaa ja kysyä sieltä lisäohjeita.sitä varten ne numerot on annettu.

mitä säkin oikein vittuilet??
kyl ap varmaan tietää miksi ne numerot olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

mitä säkin oikein vittuilet??
kyl ap varmaan tietää miksi ne numerot olemassa.

mitäs sä siitä vedät herneet nenään. enkä pahalla tarkoittanut.

muistutin vaan kun mä ainakin soitan synnärille jos epäilen lapsivettä tulleen enkä kysele kaksplussalta ohjeita.
tai siis mä sain ainakin aika selkeet ohjeet mitä pitää tehdä jos on kysyttävää raskauden aikana(siis tällasissa tilanteissa).

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Lienee kuitenkin sitten paikkakuntakohtaista/tekijäkohtaista. Kyllä Taysissa se tehtiin ilman vastamukinoita. =) Ja sanoivat päälle, et aina, kun ei ole varma, pitää sit tulla takas.

No nimenomaan TAYSsissa mulle ei olisi tehty testiä...Vaan tosiaan meinattiin häätää kotiin. "No jos nyt sitten kuitenkin varmuudeksi meet lääkärille, vaikka en kyllä tosiaankaan usko, että vettä voisi olla" ja sit lääkärin luona meni vedet.

Jos mä olisin sä, lähtisin synnärille näytille. Sulla on kuitenkin viikkoja sen verran "vähän" vielä, ettei vauvan ihan turvallista ole vielä ainakaan kotiin syntyä, vaikka muuten jo hyvät viikot ovatkin. Ja itse ainakin pelaisin varman päälle, etenkin jos vuotoa tulee lisää ja supistuksiakin on. Koskaan ei voi tietää, eteneekö synnytys nopeastikin jos on jo vaikka käynnistymässä, ja ton ikänen vauva saattaa kyllä vielä tarvita vähän apua hengitykseen tms syntyessään.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Jos mä olisin sä, lähtisin synnärille näytille. Sulla on kuitenkin viikkoja sen verran "vähän" vielä, ettei vauvan ihan turvallista ole vielä ainakaan kotiin syntyä, vaikka muuten jo hyvät viikot ovatkin. Ja itse ainakin pelaisin varman päälle, etenkin jos vuotoa tulee lisää ja supistuksiakin on. Koskaan ei voi tietää, eteneekö synnytys nopeastikin jos on jo vaikka käynnistymässä, ja ton ikänen vauva saattaa kyllä vielä tarvita vähän apua hengitykseen tms syntyessään.

tässä nyt kotona seurailen tilannetta. Valuuko viel jotain.

Uskon et oli sitä pissaa vaan. Joka ähellyksen päätteeksi vaan valui ja vauvan pä painoi paikkoja.

Mutta seurailen ja menen jos viel jotain valuu.

No ei 35+4 ole mitään syytä paniikkiin. Meillä käytiin 36+1 viikolla pitkään keskustelua puhelimessa kätilön kanssa siitä, että onko se lapsivettä, jota tulee vai ei...Eivät todellakaan pitäneet sitä minään hätätapauksena, vaan pyysivät seuraulemaan tilannetta kaikessa rauhassa. Lähdettiin siitä sitten muutaman tunnin kuluttua näytille ja poika syntyi sitten vielä samana yönä. Mutta silloin oli supistukset jo alkaneet, kun lähdettiin eli pelkkä veden meno ei ainakaan Jorvissa olisi kätilöiden mukaan vielä antanut aihetta lähtöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

No ei 35+4 ole mitään syytä paniikkiin. Meillä käytiin 36+1 viikolla pitkään keskustelua puhelimessa kätilön kanssa siitä, että onko se lapsivettä, jota tulee vai ei...Eivät todellakaan pitäneet sitä minään hätätapauksena, vaan pyysivät seuraulemaan tilannetta kaikessa rauhassa. Lähdettiin siitä sitten muutaman tunnin kuluttua näytille ja poika syntyi sitten vielä samana yönä. Mutta silloin oli supistukset jo alkaneet, kun lähdettiin eli pelkkä veden meno ei ainakaan Jorvissa olisi kätilöiden mukaan vielä antanut aihetta lähtöön.

En sanonutkaan että paniikkiin, mutta varovaisuuteen. Monet noilla viikoilla syntyvät vauvat tarvitsevat vielä apua ensi sekunneillaan, eivät toki kaikki. Ja parempi kai katsoa kuin katua....

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

En sanonutkaan että paniikkiin, mutta varovaisuuteen. Monet noilla viikoilla syntyvät vauvat tarvitsevat vielä apua ensi sekunneillaan, eivät toki kaikki. Ja parempi kai katsoa kuin katua....

ai sä nyt sit alat pelottelee et ap:n vauva kuolee tms?

Yhteistyössä