Mulla oli pieni ikäkriisi kun täytin 24 vuotta. Seuraava kriisi kai sitten tulee ensi vuonna, kun mittariin pärähtää 34 vuotta. Jotenkin ajattelen, että apua, vuoden päästä olen 35 ja sen voi jo pyöristää 40 vuoteen!
Mutta ainakin tuo edellinen minikriisi meni ohi todella nopeasti. Siitä se kai johtuu, että ajattelee, että sitten myöhemmin haluaa samoja asioita, kuin nyt, mutta on vanhempi. Sitten kun oikeasti vanhenee, huomaa arvostavansa ja haluavansa eri asioita kuin nuorempana, eikä se ikä enää haittaa.
Olen ihan tyytyväinen, että olen 34 vuotta. Mutta harmittelen sitä, että pari työkaveriani on ottanut tässä viime vuoden aikana loparit juuri ennen täytettyään 40 vuotta.
-Ei sitä yli nelikymppisenä pääse enää uuteen työhön, oli heidän kommenttinsa. Toinen heistä totesi juuri eilen, ettei uusi työ olekaan niin mainio, kuin mitä oli kuvitellut.
Harmi jos meidän ikäiset 30-40-vuotiaat naiset joutuvat ajattelemaan tuollaista! Nämä molemmat ovat oman alansa rautaisia ammattilaisia. Olin yllättynyt, että he kokivat uransa uhatuksi iän takia, vaikka sivusta seuranneena tiedän, että he vain muuttuvat entistä osaavimmiksi. Mutta tätä nuoruuden ihannointia kun puskee joka tuutista, niin minkäs teet.