oliko teillä lapsena/teiniä mielessä tietty nimi, jonka annatte lapsellenne ja onko lapsellasi nyt tämä nimi?

• Viestiketjun aloittaja SweetestPoison harmailee
  • Ensimmäinen viesti
viivi
Olivia Alexandraa pohdiskelin 90- luvun alussa, kun oli yläasteella. Se oli mielestään kaunis (ja on edelleen) ja aika erikoinenkin nimi. Nykyään lähipiiristä löytyy niin Alexandraa että Oliviaakin, joten ei edes harkittu enää noita nimiä.

Lapsena oli sellaisia suosikkinimiä, kuin Katja ja Tanja. Yhtään tyttöä ei ole, niin eipä tullut annettua. Tosin tuskin muutenkaan. Mutta mullapa on yksi Tanja- piip niminen kummityttö. :LOL: Ton piipin tilalla on jotain muuta, mutta sen verran harvinainen etten viitsi nyt mainita..

ep
Päätin 12 vuotiaana mummuni hautajaisissa, että jos saisin tyttären hän saisi nimekseen mummuni toisen nimen. Ja näin myös kävi, kun tyttäreni syntyi 13 vuotta myöhemmin. Tyttäreni kolmannen nimen päätin myös joskus teininä. Ainoastaan toisen nimen päätimme myöhemmin.
Pojalle halusin lapsena nimen Anton (candy candy -sarjasta), mutta tätä nimeä ei poikamme saanut. Oli kyllä yksi vaihtoehdoista, joita mietittiin.

Jimi Elvis Ramone :LOL: :LOL: Ei tullut nimeksi mikään noista :D

Tytölle Ronja Kassandra, mikä on ihan kiva, mutten kuitenkaan antais ainakaan yhdessä noita nimiä. Tätä ennen oli joku ällötysnimi mikä oli kamalan pitkäkin, harmi kun en yhtään muista sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ep:
Päätin 12 vuotiaana mummuni hautajaisissa, että jos saisin tyttären hän saisi nimekseen mummuni toisen nimen. Ja näin myös kävi, kun tyttäreni syntyi 13 vuotta myöhemmin. Tyttäreni kolmannen nimen päätin myös joskus teininä. Ainoastaan toisen nimen päätimme myöhemmin.
Pojalle halusin lapsena nimen Anton (candy candy -sarjasta), mutta tätä nimeä ei poikamme saanut. Oli kyllä yksi vaihtoehdoista, joita mietittiin.
Oi :heart: Mä suunnittelin vielä viime vuonnakin Terryä muodossa Teri :heart: Mut ei sit annettu kuitenkaan.

Miuski harmailee
Mulla oli joskus teininä mielessä, että tyttären nimeksi tulisi YASMIN. Nimenomaan noin kirjoitettuna. Pojasta olisi pitänyt tulla AKI-MATIAS tai SANTTU ALEKSANTERI. Sitten parikymppisenä sunnittelin hienot rimpsut tyttöjen ja poikien nimiä. En enää muista niistä kuin etunimet: SONJA, SILJA, SAIJA ja SOFIA olisivat olleet tytöt, MATIAS, NIKLAS, RASMUS ja JOONAS olivat olleet pojat. Näitä olisi voinut oikeasti harkita, mutta mieheni sanoi jyrkän EIn näille suunnitelmille. Sitten on vielä EMILIA, joka on minusta edelleen yksi kauniimmista nimistä maan päällä. Mutta niiiin yleinen. Olin tytärten syntymän aikoiin töissä päiväkodissa, jossa joka toisen nimessä oli Emilia. Lisäksi vielä opiskelukaverini on nimeltään Emilia, joten se nimi ei ole esiintynyt yhdenkään lapsen nimessä.

Toisaalta taas olen aina suunnitellut suvun nimiä lapsille toisiksi nimiksi ja ne ovat toteutuneet.

Kyllä. Teininä rakastuin Pyry nimeen ja joitain vuosia myöhemin myös Pekka nimi alkoi miellyttää. päätinkin siis että jos mulle joskus poika tulee on hänen nimensä Pyry Pekka.
Ja esikoinen sai nimen, mies sai armollisesti päättää pojan kolmannen nimen :D :saint:

--
Joo, Jenna Elli Ilona :) Aimitenniintykkäsinapulannasta :eek:

Tytär on, mutta ei todellakaan saanut tuota nimeä :D

Pojasta piti tulla Onni, mutta yleistyi sittemmin huimasti. Jos pojan vielä saan, ei saa tuota nimeä juurikin tuon yleisyyden vuoksi.

vieras
Juu-u- Olin 18, kun kuulin nimen annettaneen tutun pojalle. Minusta niin ihana, että ajattelin, että jos joskus saan pojan, siitä tulee juuri TUO!

Ja tuli myös. Maailman paras pojan nimi :) :heart:

ennen 22 ikävuotta en edes halunnut lapsia:asenteella, mähän en niitä ikinä hanki, eli en koskaan miettiny lapsen nimiä... toisin kuin siskollani on aina ollut haaveissa 7 lasta ja se on kirjottanu kaikille jo nimet valmiiksi :D

rva Näppärä
14-15-vuotiaana päätin, että kaksostytöistäni tule Adele ja Odessa :D Ei ole niitä kaksostyttöjä vielä näkynyt... Taika ja Tinka oli myös listalla. Ja pojannimistä luonnollisestikin Mikael, oli kaikkien "lemppari" siihen aikaan ainakin omassa kaveripiirissäni. Sittemmin, kun lapsien saaminen oli ajankohtaisempaa listallani oli Aino ja Onni, mutta kun vauva ei sitten heti ensitoiveesta saapunutkaan, kereksi nuo nimet nousta niin yleisiksi, että taitaa meidän vauva sitten aikanaan saada kuitenkin jotain muita nimiä kuin nuo :)

Juu, Ronja, Venla ja Pinja oli mun lempparei tytöille..
Se vaan että en malttanut odottaa nahkasta tyttöö, vaan nimet meni karvasille.. :D
Koiruudesta tuli Ronja, ja kahesta kisusta Venla ja Pinja.
Nyt on yks lapsuudenkaveri laittanut tyttölapsilleen samat nimet, eri järjestyksessä vaan. Ja sattumaa se oli. =)
Ja onneks en säästäny, meille tuli vain poikia. :LOL:

Tytölle ei ollut nimeä "valmiina", mutta olen jo hyvin pienenä päättänyt kaksi nimeä mahdolliselle tulevalle pojalleni ja nämä nimet tälle tulokkalle myös aiotaan antaa toiseksi ja kolmanneksi nimeksi. Etunimeä ei ole vielä päätetty.

Yhteistyössä